recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - 3D Clip-On briller?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

3D Clip-On briller?

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JohnHDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 3D Clip-On briller?
    Posted: 02-Oktober-2014 at 11:12
Har lige investeret i et lækkert Sony KDL-50W805B , og selv om jeg har svoret ikke at ville se 3D på det, så skulle det jo lige prøves og det virker jo overraskende godt....  men det er godt nok noget bras når bruger briller!

Findes der clip-on briller som er kompatible med Sony tv'et? Jeg har ledt men ikke fundet et brugbart svar.

Edit: Fik lige en besked med et link, de ser spændende ud, må prøve dem engang, er jo ikke så dyre

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00IOWQOVU/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A2QASMD71VLSG5

Edited by JohnHDK - 02-Oktober-2014 at 18:26
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2014 at 20:11
Selv om Sony også skriver, at 3d brillen kan benyttes ovenpå almindelige brille, er det et generelt problem, som du tager fat på.

Jeg har forsøgt at lede efter løsninger for dig. Måske kan du tage selve clip on delen af og bruge den mht linket.

http://accessories.dk/70-clip-on-solbriller

Personligt ville jeg tage begge briller med ned til optikeren. Jeg tror,at de kender problemet og har en løsning. Må vi høre mere når du har en løsning?

Edited by bentpetersson - 02-Oktober-2014 at 20:13
Med venlig hilsen
bentpetersson

Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2014 at 20:21

Hvad jeg har gjort, er at fjerne Næsebroen på 3D brillen derved passer de fint ovenpå de almindelige briller.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
bentpetersson View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bentpetersson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2014 at 20:46
Jeg prøvede lige med mine Samsung 3D briller ovenpå på mine briller. Her sidder de fint. Selvfølgelig med et par ekstra ørehængere som man måske lige skal vænne sig til.
Med venlig hilsen
bentpetersson

Back to Top
bomndk View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bomndk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2014 at 20:46
@JohnHDK

Du skal lige kontrollere at dit tv rent faktisk bruger IR som kommunikation med de tilhørende 3D brillerne.
Mvh
Bo

Back to Top
JohnHDK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JohnHDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2014 at 21:29
Originally posted by bentpetersson bentpetersson wrote:

Selv om Sony også skriver, at 3d brillen kan benyttes ovenpå almindelige brille, er det et generelt problem, som du tager fat på. 

Jeg har forsøgt at lede efter løsninger for dig. Måske kan du tage selve clip on delen af og bruge den mht linket.

http://accessories.dk/70-clip-on-solbriller

Personligt ville jeg tage begge briller med ned til optikeren. Jeg tror,at de kender problemet og har en løsning. Må vi høre mere når du har en løsning? 

Takker, det er både den måde de sidder på der generer, men rammen på dem der følger med, den er virkelig bred og generende. Kan prøve at tage næsedimsen af og se om det hjælper, men rammen er stadig i vejen.

Originally posted by bomndk bomndk wrote:

@JohnHDK

Du skal lige kontrollere at dit tv rent faktisk bruger IR som kommunikation med de tilhørende 3D brillerne.

Det har jeg tjekket og det bruger ir , det er vist kun de helt nye der bruger bluetooth.

Har bestilt et par af de rammeløse jeg fik et link tilsendt på, så må jeg se hvordan de virker.
Back to Top
bomndk View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bomndk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2014 at 22:55
Du må meget gerne skrive lidt om hvad du syntes.
Jeg har samme udfordringer med Samsung selv om jeg ikke syntes det er så slemt med deres briller.
Mvh
Bo

Back to Top
JohnHDK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JohnHDK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Oktober-2014 at 20:43
Originally posted by bomndk bomndk wrote:

@JohnHDK

Hehe, får nok først brillerne på Fredag og er faktisk blevet i tvivl om mit tv bruger ir eller bluetooth ..  Har lige kigget på de medfølgende briller og der står RF i en af linierne med data....  nåh må se når de kommer :-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.