|
Nyt TV |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Author | |
Mule ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 02-Oktober-2014 Status: Offline Points: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02-Oktober-2014 at 20:05 |
Hej
Håber der er nogen af jer eksperter herinde der kan øse lidt af jeres erfaringer. Jeg skal have et nyt tv. Men men ... mit kendskab til de nye smart tv er temmelig begrænset. (Mit nuværende tv er fra 2009) Jeg tænker lidt på 48-50" og et prisleje omkring 8-10K Er det realistisk at få et godt tv med rigtig god billedkvalitet i dette prisleje? Hvad skal man vælge, og gerne hvorfor ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket har du for nuværende.? Bare som et udgangspunkt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Jeg går selv og jagter et godt TV i den prisklasse. Og jeg er nået frem til, at Panasonic TX-AS640 er noget af det bedste til prisen.
Naturligvis, smag og behag, for der er så mange andre
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Mule ![]() Ny bruger ![]() ![]() Joined: 02-Oktober-2014 Status: Offline Points: 8 |
@Radiomanden
40" Sony - som egentlig har fungeret uden problemer men som aldrig har haft en rigtig god billedkvalitet. Jeg er ikke låst fast på noget bestemt, blot det ikke er noget bras der går i stykker konstant. Kvalitet og billedkvalitet er det primære |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Så er forslaget fra Hother værd at se på. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja, jeg har også haft Panasonic i tankerne da jeg synes at det lyder som om det er et mærke der har et godt rygte - er det korrekt?
Men når jeg kigger på dem i butikkerne så synes jeg Panasonic generelt virker som om de ikke er så skarpe i billedet som de andre mærker de har stående. Kan det passe? Jeg kan også se her på siden at der er mange som mener Sony W8 skulle være god. Hvordan er den i forhold til Panasonic? |
|
![]() |
|
Ja, Panasonic har et godt rygte. At et TV hos forhandlerne virker forkert i farver m.v, skyldes at mange bare har dem sat op med fabriks indstillinger. |
|
|
|
![]() |
|
Ja, det er rigtigt ang. butikkerne. Det der har undret mig var at det har været tilfældet ved flere forhandlere hvor Panasonic virkede mere "grynet"
Det burde jo være tilfældigt og at det var forskellige mærker man oplevede med dårlig billede. Men det kan selvfølgelig godt være et tilfælde jeg har oplevet Det skal dog også lige nævnes at det har været forskellige Panasonic tv |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Sony W8 og det nævnte Pana er stort set lige gode. Omkring de viste billeder i butikkerne. Enten så står TV´erne i forhandler/butiks mode, og giver under alle omstændigheder et forvrænget billede. Så er der de forhandlere der reelt prøver at give et nogenlund retvisende billede - men her kommer butikkens belysning til at give et forkert billede. Som en lille anekdote, så havde jeg min Pana-forhandler på besøg hos mig i går, for at se mit netop ISF kalibrerede 58AX800. Da han havde kigget lidt udbrød han "Hvorfor pokker kan jeg ikke vores TV til at se så godt ud i butikken!". Omkring det nævnte Pana er dette blev udnævnt til et af de aller bedste LED TV til prisen i et par tests, og her et det også sortniveauet der roses. Pøj pøj med valget
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Jeg har Panasonic TX-AS640, som Hother anbefaler, i 55". Jeg er super tilfreds med både billedkvalitet og betjening! Jeg kommer fra plasma.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Tak for de gode svar - jeg vil ud og kigge på dem i morgen
Jeg har siddet og studeret lidt i dag og faldt over denne: Samsung UE46H7005XXE Er det noget der er værd at kigge nærmere på, eller er kvaliteten ikke på højde med de to andre modeller i har foreslået? Der har jo været omtale om Samsung tv i Kontant om for kort levetid (Er det stadig et problem?) Designet er jo flot men det er ikke alt i forhold til lyd/billede og den almene kvalitet i forhold til Sony og Panasonic Valget bliver nok taget ud fra jeres anbefalinger, da jeg stoler mere på jer end en salgsekspedient ![]() |
|
![]() |
|
Tja, er Samsung holdbare, det ved jeg ikke, har kun haft et 7005 siden 2011, som stadig er fejlfrit, hvor længe skal det holde.? |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 4> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |