recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Basis/grund Indstilling
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Basis/grund Indstilling

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kroq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Basis/grund Indstilling
    Posted: 18-November-2014 at 18:28
Jeg kan huske at jeg tidligere herinde er stødt på nogle grund/basis indstillinger for LED skærm.
Jeg går og venter på det rigtige "tilbud" dukker op, så indtil da har jeg en gammel lånt LED i stuen, men billedet kan helt sikkert blive bedre.

Er der nogen som lige hurtigt kan liste de nævnte grund indstillinger?

På forhånd tak.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 18:38

Nå, det er det TV.
Når det nu er sagt, så er der IMO ikke grund indstillinger, der er kun en total justering så godt som man kan gøre det med et enkelt værktøj hvad enten det er Spyder, Kallibrator, eller mere enkelt med BDen fra DVE, som gør det rigtig fint.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:09
Spyder, er noget skrammel og DVE fortid, eller spild af penge. Der finders gratis alternativer som er lige så gode. Når det er sagt, så fatter jeg ikke så mange herinde kan slå sig til tåls med delte indstillinger, såsom dem fra flatpanels.dk, det er til grin at købe et TV til +7000 kr. og nøjes med noget man tror er rigtigt.
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:17

Ja, man skal ikke bruge indstillinger fra et andet panel, der er ingen garanti for at de er rigtige på et andet. Der skal justeres individuelt på hvert panel, også selv om modellen er den samme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Kroq View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kroq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:30
Jeg er udemærket klar over at ingen paneler deler indstillinger, men kan blot huske at der ofte er blevet nævnt noget i retningen af "prøv med disse grundindstillinger, lys her, kontrast der osv".

Disse "grundindstillinger" har jeg med succes tidligere brugt på en anden gammel LED. Blot et par trin væk fra fabriks/default indstilling og der var en verden til forskel.

Kan desværre ikke finde pågældende tråde her i forummet, så håbede at der måske var én som havde et forslag i ærmet.
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:36

Når det som tidligere skrevet ikke vides hvilket TV det drejer sig om, så er det jo svært at komne med noget brugbart e.v.t.fra en med samme TV.
Back to Top
Kroq View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kroq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:40
Havde håbet på at jeg kunne krybe udenom, men here goes:
ASUS VE247.

Det vil helt sikkert ikke ændre noget, men håber nogen har et par tip
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:48
Det er jo ikke et tv, men en computermonitor! Derfor vil råd som at indstille skærmen til "film/movie" eller lign., ikke hjælpe, da disse indstillinger slet ikke findes!

Lav selv nogle indstillinger, efter hvad du synes ser naturligt ud - det er den eneste mulighed.

M.v.h.
Back to Top
Kroq View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kroq Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:51
Det er jo netop også derfor jeg håber på, at den eller de som tidligere har nævnt nogle "grundindstillinger", ser denne tråd!
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:56
Jeg har selv en VE246. Men mine indstillinger vil ikke hjælpe dig en fis!
Brug dine øjne og kom igang...

M.v.h.
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 19:56

På en PC monitor er der ikke flere indstillinger end de er til at få øje på, de vigtigst er lys, kontrast og farve.
Back to Top
smajli View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote smajli Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-November-2014 at 21:04
Originally posted by janLp janLp wrote:

Spyder, er noget skrammel og DVE fortid, eller spild af penge. Der finders gratis alternativer som er lige så gode. Når det er sagt, så fatter jeg ikke så mange herinde kan slå sig til tåls med delte indstillinger, såsom dem fra flatpanels.dk, det er til grin at købe et TV til +7000 kr. og nøjes med noget man tror er rigtigt.

Hvilke gratis alternativerBig smile

Sanyo Z4
Playstation 3
Marantz SR5003
7.1 system
DALI Concept 6
DALI Concept 1 x 4
DALI Concept Center
DALI BASIS 100 subwoofer
Lissau 16:9 Fastramme hvid, 81
Samsung UE48HU7505
Back to Top