|
Dele subwoofer? |
Post Reply ![]() |
Author | |
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 290 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02-December-2014 at 21:52 |
Hurtigt spørgsmål.
Jeg har lige købt et par Q Acoustics 2020i til min Sonos:Amp. Dejlige højttalere, men kunne godt tænke mig lidt mere bund. I samme rum har jeg et KEF 5.1 med en aktiv subwoofer sluttet til en Yamaha receiver og tv. Nu tænker jeg, kan man splitte indgangen til subwooferen, for eksempel med et RCA split-kabel med to hunstik i? Jeg kommer ikke til at have begge forstærkere tændt på samme tid, så der kommer ikke signalforvirring, men bliver der et tab i signal ved at splitte? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du splitter ikke, du forbinder to udgange og det duer ikke!
Klaus |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Joined: 26-September-2014 Status: Offline Points: 351 |
Det kan du godt men du skal have sådan en her imellem de 2 apparater og subwooferen |
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 03-December-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 290 |
Subwooferkabel er vel ikke andet end et kabel med RCA stik i begge ender. Jeg kan se at boksen der linkes til er til alm. stereo RCA. Vil den du til subwooferkabler? Og så ser det pissebesværligt ud at skulle rode med sådan en omskifter.
Hvorfor kan man ikke forbinde to udgange, hvis de kun er aktive uafhængig af hinanden? |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Joined: 26-September-2014 Status: Offline Points: 351 |
Det er pga impedanserne. Hvis ikke det ligefrem skader apparaterne (Tror jeg nu ikke), så vil signalet blive kvalt. Så med en enkelt subwoofer er der kun 2 muligheder 1: En omskifter 2: Skift kabel hver gang Mht om det er besværligt, så er det jo bare at dreje en enkelt gang på knappen for hver gang der skiftes anlæg
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19680 |
Det samme kunne du jo sige, hvis du koblede to forstærkere på en højttaler. Klaus |
|
![]() |
|
Nå, øv.
Den der omskifter, vil den så virke med to enkelte subwooferkabler ind og et enkelt ud, hvis bare de sidder på samme fase? |
|
![]() |
|
Jep
|
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 01-November-2009 Status: Offline Points: 786 |
Den bedste og nemmeste løsning i hverdagen er en lille 2-kanals mixer, så du kan få lyden fra begge signalkilder på samme tid. De kan fåes fra 300kr og op. fx http://www.4sound.dk/studie/mixere/analoge-mixere/behringer-xenyx-502 (stabil og virkelig god lyd til pengene, så længe der ikke skrues på den hver dag)
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |