recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)

Post Reply Post Reply Page  123 10>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gposch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Panasonic TX-58AX800E backlight bleed(clouding)
    Posted: 04-December-2014 at 16:11
Hej,

Hvad mener I? Er dette back light bleed(clouding) forventeligt? Eller er det noget der bør kigges på under garantien? Det er området i midten forneden. Her er to skyer som lyser mere op end hjørnerne.

Skærmen viser et pause billede fra filmen Gravity. Dimsen i midten er en i1 Display Pro kalibrator, så skærmen er kalibreret og indstillet korrekt.

I øvrigt så følger skærmens gamma ud kassen, gamma kurven for BT.1886 perfekt. Det eneste der behøvedes kalibrering en smule var hvid balancen. CMS(farverne) var der ingen grund til at pille ved.

Man kan læse om BT1886 gamma her
http://www.spectracal.com/Documents/BT.1886.pdf

Nå men hvad synes I? Jeg synes det er skide irriterende. Jeg kommer lige fra plasma, og er selvfølgelig noget følsom når det kommer til uniformt sort.

LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:20
For mig ligner dit billede "Mælkevejen", jeg har svært ved at se hvad der er hvadConfused
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
gposch View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gposch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:22
Hej John! Prøv at skrue lysstyrken op på din pc skærm ;-)
Mælkevejen er midt i billedet. De to skyer som ikke skal være der ser du i nærheden af bunden af skærmen i  midten.

Edited by gposch - 04-December-2014 at 16:23
LG OLED 65" C1
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:25
Originally posted by gposch gposch wrote:

Mælkevejen er midt i billedet. De to skyer som ikke skal være der ser du i nærheden af bunden af skærmen i  midten.
Okay, ja nu kan jeg se det. Den har jeg vist ikke set her - og da slet ikke i et sort billede. Hvor langt inde i ´filmen er billedet fra?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
gposch View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gposch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:32
Originally posted by Hother Hother wrote:

Okay, ja nu kan jeg se det. Den har jeg vist ikke set her - og da slet ikke i et sort billede. Hvor langt inde i ´filmen er billedet fra?

Det er vel ca. i starten,  efter rumstationen bliver ramt af rum affald, hvor Sandra driver længere og længere væk , helt derud hvor der bliver næsten helt stille.
Fed film der virkelig viser skærmens sort niveau. Prøv for sjovt at slå Adaptiv baglyskontrol til på medium. Men det er træls med backlight bleed (clouding)

Edited by gposch - 04-December-2014 at 16:33
LG OLED 65" C1
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:36

Originally posted by Hother Hother wrote:

Det er vel ca. i starten,  efter rumstationen bliver ramt af rum affald, hvor Sandra driver længere og længere væk , helt derud hvor der bliver næsten helt stille.
Fed film der virkelig viser skærmens sort niveau. Prøv for sjovt at slå Adaptiv baglyskontrol til på medium. Men det er træls med backlight bleed (clouding)

Jeg prøver lige at checke på filmen. Sidst jeg så den var det på et VT60 - vender tilbage 
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:46
Den står klokkerent her hos mig. Men nu har jeg jo også nogle noget andre indstillinger. Bl.a, er min baggrundsbelysning på 10 efter kalibreringen på ISF Night.
Back to Top
gposch View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gposch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:48
Jeg har prøvet at skrue baggrundsbelysningen helt ned, og de er der stadig. ØV!
LG OLED 65" C1
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 16:56

Jeg har prøvet at skrue baggrundsbelysningen helt ned, og de er der stadig. ØV!

Så ville jeg tage en sludder med forhandleren. Dirty Screen slipper du nok ikke for, jeg har det typisk via min Yousee spille.
Back to Top
Bruger udmeldt 31 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 31 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 17:27
Ligner helt klart backlight bleeding.

Sort ser da absolut heller ikke sort ud, men det er måske bare pga kameraet?

Tjekkede lige filmen på mit TV og der er ikke antydningen af det du ser (og sort er helt sort).
Back to Top
gposch View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gposch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 17:32
Originally posted by Pallec Pallec wrote:

Ligner helt klart backlight bleeding.

Sort ser da absolut heller ikke sort ud, men det er måske bare pga kameraet?

Tjekkede lige filmen på mit TV og der er ikke antydningen af det du ser (og sort er helt sort).

Jo det er pga. kameraet, at sort ikke ser sort ud. Den lille bitte smule lys der slipper igennem den sorte farve bliver forstærket at kameraets lukke og blænde hastighed, da der er mørkt i rummet.
LG OLED 65" C1
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Back to Top
Sploink View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sploink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-December-2014 at 19:25
Syntes også det ligner en omgang backlight bleeding, og det er jo risikoen ved LED og ikke noget en reparation kan klare. Tror dog mængden af backlight bleeding er lidt af et lotteri ved panelerne.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 10>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.