|
TX-55AS640 vs KDL-55W805B |
Post Reply ![]() |
Page 123 6> |
Author | |
Plex ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 614 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-December-2014 at 21:24 |
Hej
Da mit nuværende Panasonic P50G30, ryger i soveværelset pga. store problemer med refleksioner og genskin i sommertiden, søges jeg et nyt tv. Før Panasonic'en havde jeg et Sony 46" LCD (w4500), som jeg blev skilt fra, og det var jeg meget tilfreds med. Betjeningen og guiden var efter min smag bedre på Sony'en, men billedet på Pansonic'en er bedre hvis stuen er mørk! Jeg har indsnævret mit valg til de 2 modeller - enten TX-55AS640 eller KDL-55W805B. Jeg har bor i provinsen, og det er svært at tage ud og se dem live, så håber nogen kan give lidt input til valget. Hvordan klarer modellerne sig med refleksioner, og hvad kan eller nævnes omkring fordele og ulemper? TV'et skal stå på en fod, så det med ekstern strømforsyning på Sony'en, er ligegyldigt. Jeg bruger ikke 3d eller smart tv funktioner whatsoever, så det er mest billedet der er vigtigt. Jeg har ligeledes anlæg tilsluttet, så lyd er heller ikke så vigtigt. Har Panasonic'en fået en transparant tv-guide? Har altid syntes det har været irriterende, at undvære med G30'eren ![]() Hvis der er andre modeller i 55" i samme prisklasse, som bør overvejes, vil jeg naturligvis gerne høre herom - af religiøse årsager er Samsung udelukket. Pft. for hjælpen |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad med Samsung 55H7005 eller 55H8005. De er på tilbud fra i morgen hhv. Elgiganten og Bilka.
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Januar-2008 Location: 2635 Ishøj Status: Offline Points: 2358 |
Sorry, så ikke lige Samsung var udelukket. Beklager. Ignorer ovenstående.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Hvis du kigger på min anmeldelse på w8xx, så vil du se, at program guiden desværre ikke er den samme i dag. Genskin vil du få samme mængde af på begge, da alle LCD er med glas i dag også, ligesom plasma. Min anmeldelse ligger under LCD TV i tråden "nyt TV til svigerfar".
|
|
![]() |
|
Plex ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-September-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 614 |
Rigtig fin lille anmeldelse Nagash 😊
Træls at Sony er gået væk fra deres transparente guide - det var da en dejlig feature. Grundlaget for at købe nyt tv, forsvinder lidt hvis der også vil være de samme refleksioner på et nyt tv 😕 Argg hader min stue - måske jeg skulle bruge pengene på nye møbler eller solafskærmning 😩 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
Jeg er faktisk ærgerlig over, at guiden er lavet om. Det er, som du kan se, egentlig det eneste ankepunkt jeg har. Jeg synes nemlig netop, at det var rigtig rart, at guiden bare lagde sig hen over billedet, på den kanal man var på. Men det alene, er slet ikke nok til at afvise skærmen. For når vi taler billedkvalitet, så er jeg so sindssyg imponeret. Det kan ikke overgå mit eget Panasonic, men det er næsten oppe på samme niveau. Og når det kun koster 5000kr i dag, så er det jo rent røverkøb.
Men det med din stue er selvfølgelig noget lort. Problemet er bare, at næsten alle TV er med glasplade i dag. Så der vil altid være et eller andet form for genskin. Måske er den rigtige investering for dig, et sæt fjernbetjente mørklægningsgardiner?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Jeg har Pana 55AS640. Jeg kommer fra plasma (3 stk.) og er rigtig tilfreds med billedet på AS640, som er meget "plasma-like". Rigtig gode/naturtro farver. Rigtig godt sortniveau. Let at få indstillet naturligt ud af kassen. Menusystemet er det samme som du kender - dog udvidet. Indbygget WiFi. Hurtig billed på, og hurtige programskift - sammenlignet med f.eks. Sony.
Ulempen er selvfølgelig at det er et VA-panel, som påvirker betragtningsvinklen. Men til gengæld giver bedre sort og kontraatniveau. Guiden går desværre helt ud af tuneren. M.h.t. genskin, så passer det ikke, hvad Nagash skriver! Panasonic'en har en mat overflade, når det er tændt, således at lamper m.v. nærmest bliver en lysere plamage, i stedet for en kraftig reflektion. M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Nu skriver du ikke, hvor i landet du bor? Men hvis det er i nærheden af Vejle, er du velkommen til at kigge forbi og i ro og mag, og se og lege med AS640.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Sony er også VA-panel. Og har faktisk et rigtigt godt betragtningvinkel, som jeg også skrev, hvis du gjorde dig besværligheden, at læse omtalte anmeldelse ;)
Og sortniveau er som sagt også rigtig godt. Og nu kan jeg ikke udtale mig om Sony'er du har tjekket, men kanalskift var i hvert fald ikke langsomt på 828'eren.
|
|
![]() |
|
Nu er det så din udtalelse om blanke paneler og genskin jeg anfægter! ![]() M.v.h. |
|
![]() |
|
Mærkelig tildens tv producenterne har, med at forringe tv-guiden - der kunne da i det mindste være et valg, om man ønsker transparent guide eller ej. Jeg syntes nemlig også, at det var genialt, at man kunne høre lyden, mens man var i guiden. De 5000 er for en 42" eller hvilken model tænker du på? Mørklægning kunne måske komme på tale til sommer, hvis ikke et nyt tv kan gøre det mere acceptabelt. Jeg har 6 store vinduer og en terassedør på modsatte væg mod vest - sindsygt irriterende. Det gik helt galt, da jeg fik mit plasma tv, og alting spejles på skærmen. Selv i dag, hvor det blot er overskyet, kan jeg se alt hvad der foregår i haven, på mit slukkede plasma tv :D
|
|
![]() |
|
Lyder interessant og spændende - hurtigt kanalskifte er dejligt. Det er jo ikke just hurtigt på min Pana plasma. Jeg må sige, at grundlaget for at købe Sony'en er smuldret lidt, da jeg regnede med at få min elskede "Sony" tv guide tilbage, men jeg tog fejl ![]() Panasonic'en er pt billigst med 6.300, så måske det bare bliver prisen der afgør det - den er godt nok ikke på lager hos Proshop, som er billigst pt. Måske vi ser en god udsalgspris på den snart :) Tak for tilbuddet med live demo Henrik :) Kan se Panasonic Center har den på tilbud til 8888 - man kan jo altid lure ;)
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123 6> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |