|
MKV-filer på usb driller! |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |||
vonOle ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 29-September-2007 Location: Sdr.Jylland Status: Offline Points: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 30-December-2014 at 04:00 |
||
Hej
![]() Jeg har netop anskaffet et Sony KDL-40W605B, og alt fungerer umiddelbart som det skal. Dog er der problemer med at afspille MKV-filer fra usb-stick. Forløbet: 1) Jeg laver en dvd-film om til en MKV-fil på computeren. 2) MKV-filen kopieres til en usb-stick, som jeg sætter i fladskærmen. (Har prøvet både i tændt/slukket tv, og i de forskellige stik). 3) Fladskærmen finder usb-sticken og loader. Dette tager ca. 30 sek. hvorefter tv'et genstarter, og forsøger at loade igen - og dette ville fortsætte i det uendelige, hvis jeg ikke enten fjerner usb-sticken, eller slukker for tv'et. 4) Hvis der ikke er nogen MKV-fil på usb'en, men feks. en musik-fil, er der ingen problemer - så afspilles musik-filen blot. 5) Jeg har prøvet med forskellige usb-sticks, (8Gb 2.0 og 64Gb 3.0), men resultatet er det samme. I manualen ser det ud til at MKV-filer understøttes, og jeg kan ikke rigtig finde flere "walkarounds" at forsøge. Kan I hjælpe ? Mvh. Ole |
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
TV'et er selvfølgelig opdateret? Og har du tjekket efter, om sticken skal være formateret til et bestemt format?
|
|||
![]() |
|||
vonOle ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 29-September-2007 Location: Sdr.Jylland Status: Offline Points: 95 |
||
Det er 100 % opdateret, og kan tage både Fat32, Ntfs og andre.
Jeg er desværre lige faldet over denne tråd: http://community.sony.co.uk/t5/televisions/kdl-40w605b-mkv-files-crashing-media-player/td-p/1719103 - som kunne tyde på at dette er en "Sony-ting" som venter på en patch ![]() |
|||
![]() |
|||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 04-September-2005 Location: Støvring Status: Offline Points: 389 |
||
Min mor har også et W605 tv, hvis jeg husker korrekt. Her driller afspilningen fra USB sticks også til tider. Her må vi tilslutte en laptop i stedet.
Man skal nok huske på, at mkv ikke er et format i sig selv, men en container der kan indholde en masse forskellige formater, som derfor ikke nødvendigvis understøttes af tv'et. Selvom Sony (m.fl) flot påstår, at mkv er understøttet. Det er min personlige erfaring, at de indbyggede medie-afspillere på tv (og blu-ray for den sags skyld) er ret mangelfulde, når det kommer til understøttelse af forskellige medie formater.
Edited by bleed_blue - 30-December-2014 at 10:40 |
|||
![]() |
|||
||
Hmm... man må egentlig kunne løse problemet ved at konvertere MKV-filen om til et mere spiseligt format i feks. "Handbrake". Jeg har tidligere gjort dette til min iPad, men jeg mister underteksterne hver gang, og så kan man virkelig hygge sig, hvis der snakkes mumle-engelsk i en middelalderfilm
![]() Er der et video-format man bør foretrække at konvertere til ?
|
|||
![]() |
|||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-December-2009 Location: Gilleleje Status: Offline Points: 1040 |
||
HAHA! fik lige læst overteksten som "MKV-Filer på USB Diller"
![]() |
|||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||
![]() |
|||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 28-Januar-2014 Location: Jylland Status: Offline Points: 755 |
||
Det er måske lidt off topic. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hva med en Medie afspiller. Jeg har selv en Dune HD Base 3D, og den tager stort set alle medie formater. Det er nemt og simpelt. Du kan eventuelt købe en billigere model, hvor godt de virker kan jeg ikke udtale mig om.
I nogle afspillere kan du putte intern harddisk i. Bare lige stof til eftertanke. Hvis det fortsat driller og du ikke finder en løsning på problemet. |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Joined: 04-Februar-2004 Status: Offline Points: 10520 |
||
MPEG2 tror jeg bestemt alle TV kan afspille, men det fylder selvfølgelig en del mere end de forskellige typer AVI filer som en MKV fil typisk består af. Samsung TV er nok de TV der understøtter flest video formater. Det betyder også, at jeg endnu ikke har været udsat for en type video fil som mit TV ikke har kunnet afspille. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
||
Dét lyder bestemt som en god idé - jeg skal jo alligevel ud og investere i en slags harddisk, så det kunne jo være smart at kombinere. Tak for div. svar - og Godt Nytår ![]() |
|||
![]() |
|||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 28-Januar-2014 Location: Jylland Status: Offline Points: 755 |
||
Godt nytår. Ja, det er smart. Du skal dog passe lidt på hvilken du vælger, hvis du vælger at gå den vej. De kan godt blive for billige. Hvis du kommer til at mangle plads, er det mulighed for at udvide med lager på NAS-Server, hvis afspilleren er kompatibel. Jeg bruger selv Yadis til at kategorisere det hele, det er et program du installerer på computer og eksponerer derfra. Du kan prøve at søge på Yadis, det er virkelig smart. Nemt og overskuelig interface. Det virker dog kun på visse maskiner. Husk at køre raid på NAS-Server, hvor en harddisk bruges til backup, ellers kan du risikere at miste alt data. Det er noget bøvl, hvis du skal køre linux på pc, for at prøve at redde dine filer. Edited by JackD84 - 31-December-2014 at 15:00 |
|||
![]() |
|||
||
Din medieafspiller ser ud til at være god ![]() https://www.medieafspiller.dk/shop/dune-hd-base-312p.html Jeg tænker, at selvom jeg installerer en intern hdd i medieafspilleren, er det nok alligevel mest praktisk at fladskærmen har sin egen hdd tilsluttet til feks. timer-optagelser - eller hvad tror du ? |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har selv en Dune HD Base 3D. TV er jeg ikke så meget inde i, jeg har selv et ældre Panasonic Plasma TV og har ikke sat mig videre ind i de nye tv.
Dune afspilleren kan mig bekendt ikke optage og den Tuner der kan tilkøbes er af tvivlsom kvalitet. Den forrige version af afspilleren fra Dune, mener jeg at mindes kun kan read i NTSF. Du kan ikke skrive til den i dette format. Du kan læse. mere i min bio tråd omkring isætning af harddisk i Dune HD Base 3D. Optagning vil jeg formode du kan bruge et almindeligt usb stik. Edited by JackD84 - 01-Januar-2015 at 22:58 |
|||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |