|
Nye højttalere |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Trisse ![]() Super bruger ![]() Joined: 30-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 307 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02-Januar-2015 at 12:40 |
Jeg har erhvervet mig en Yamaha RX-a1000 og tænker at investere i nogle nye højttalere. Jeg har pt. JBL E-100 som jeg er meget glad for, men først røg begge diskanter og nu mellemtone.
Jeg spiller nok (en del) højere end gennemsnittet. Primært stereo streaming fra Wimp hifi. Og gerne Rock. Kan være fristet af Cerwin vega's topmodel, men lyder de også godt? Herudover kigger jeg på Dali og B&W da jeg kunder disse. Mit budget er max. 20.000 kr. i alt og gerne en del mindre. Nogen der har nogle anbefalinger. Og har prøvet at lytte til dem alle i butikken, men synes først testen starter når jeg får dem hjem i stuen. Så derfor kom med nogle bud jeg kan teste. mvh. Jesper |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ødelægger diskanter og mellemtoner, så skruer du højere op en hvad din forstærker har godt af og forvrænger.
Du skal nok overveje en effektforstærker sammen med et sæt nye højttalere. Klaus |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1023 |
Af nysgerrighed... Hvorfor en surround forstærker, når du mest hører stereo???
Et par gode dali højtalere med to stk 8" basser, en for-forstærker og 2 stk effektforstærkere på 80w RMS hver kunne være et rigtigt godt bud. Alternativt en enkelt effektforstærker som f.eks. NAD 216 eller 218. Dali 850 - fås omkring 2000-2500,- for et sæt NAD 114 + 2 stk NAD 214 - bør kunne fås for omkring 3-4000,- Dali 808/8008 er også en god (og billig) rock-højtaler. Ønsker du nyt er Dali lektor 8 på tilbud i HFK til 6400,-/sæt Suppler med en brugt NAD C372/C375 el lign og du får rigtig meget god lyd for pengene - og et sæt, der er særdeles potent. Disse ligger vel omkring 3000-3500,-.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Hvis du er glad for dine jbl Højttalere synes jeg du skulle få dem repareret. De er jo ret så potente. Tjek evt om det bare er sikringen der er gået.
Find en god effekt forstærker i stedet.
Det der sandsynligvis er sket, er at din forstærker er blevet overbelastet. Når den er overbelastet sender den for mange watt til diskant og mellemtone.
For fremtiden skal du passe på med volumen og skrue ned når lyden begynder at lyde klemt/forvrænget.
|
|
![]() |
|
Trisse ![]() Super bruger ![]() Joined: 30-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 307 |
Ok. Skal måske lige skrive at det var datteren der smadrede mine højttalere. Er udmærket klar over hvornår jeg skak skrue ned. Og nej jeg vil og kan ikke undvære surround selvom jeg oftest bare lytter til stereo. Anyway. Jeg har droslet valget ned til nedenstående 3 modeller
Dali mentor 6 Monitor audio silver 10 Sonus faber venere 3.0 (brugte) Jeg har lyttet til de 2 første men har umådelig svært ved at vurdere hvilke der er bedst i min stue og dækker mit behov. De lyder begge fantastiske. Sonus har jeg aldrig hørt men er vildt forelskede i dem. Skal køre tværs over landet for at høre/hente dem, så er de det værd. Byd meget gerne ind med erfaringer og gode råd. Mvh Jesper |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
Hvis du skal have Mentor 6, har du ikke evigheder til at betænke dig i. De er på vej ud, til fordel for Rubicon. Jeg bruger Mentor 6 i mit biosetup, og lytter lidt i stereo på dem også. I min opfattelse har de en åben velafbalanceret klang, med en utrolig behagelig diskant. Højttaleren i kirsebær variant, som mine egne, er intet mindre end en æstetisk perle. I min optik, er det kunsthåndværk udført til perfektion. Muligt at Rubicon bliver et audioupgrade, det kan et lyt afsløre, men design/udseende er imo et downgrade.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
korsholm_jeppesen ![]() Ny bruger ![]() Joined: 01-Juni-2012 Location: Sønderborg Status: Offline Points: 17 |
Prøv at tjekke disse højtalere... Har hørt dem og de spiller godt. Prøv evt. og ring for at snakke med dem som laver dem. De går meget op i musik
www.buchardt-audio.com |
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Joined: 23-Marts-2010 Location: DK,fyn Status: Offline Points: 1587 |
Boston acoustics A360 http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-gulvhoejttalere-boston-acoustics-a360-p-847.html
Til de andre kanaler (god pris) http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-boston-acoustics-a23-sort-p-848.html Subwoofer vil jeg anbefale den her da den er stor og har masser af power der burde kunne matche boston a 360 http://www.av-connection.dk/?PGr=2431&ML=1027
Edited by gasolin - 04-Januar-2015 at 15:25 |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Joined: 21-Marts-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 1023 |
"Jeg spiller nok (en del) højere end gennemsnittet. Primært stereo streaming fra Wimp hifi. Og gerne Rock."
Jeg tænker umiddelbart, at mentor 6 ikke helt oplagt valg? Jeg tænker, at Monitor Audio Silver 10 med 2 stk 8" bas-enheder vil passe bedre til dit behov med stort lydtryk - medmindre det har ændret sig??? Du kan jo evt benytte dine front-preout udgange til at sætte en god effektforstærker på setup'et? Eks. http://www.dba.dk/effektforstaerker-nad-218-thx/id-1009551686/ |
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Var I AV connection i går i Odense får at høre Silver 10. Men de har slet ikke Monitor Audio da de ikke synes den kan matche de andre mærker de har.
Så jeg kan kun høre den i Aabenraa og det er for langt. Jeg hørte til gengæld System Audio og Dynaaudio men synes ikke der var nok punch i dem. Så nu skal jeg høre SVS Ultra og så ville jeg stadig gerne høre Sonus Faber. Det med effektforstærker lyder som en ide, men er der ikke rigeligt effekt i RX-A1040'eren? mvh. Jesper |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Joined: 06-November-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 4156 |
horn baseret JBL.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-September-2013 Status: Offline Points: 1724 |
Lektor 8 - 6400,-
Emotiva XPA-3 - ca 6000-, MiniDSP nanoAVR DL - ca 5000-, i alt ca 17500-, Dette vil banke f.eks. et sæt Mentor 6 koblet på din surround receiver med flere længder!
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |