recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Nye højttalere
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Nye højttalere

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Trisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nye højttalere
    Posted: 02-Januar-2015 at 12:40
Jeg har erhvervet mig en Yamaha RX-a1000 og tænker at investere i nogle nye højttalere. Jeg har pt. JBL E-100 som jeg er meget glad for, men først røg begge diskanter og nu mellemtone.

Jeg spiller nok (en del) højere end gennemsnittet. Primært stereo streaming fra Wimp hifi. Og gerne Rock.

Kan være fristet af Cerwin vega's topmodel, men lyder de også godt?
Herudover kigger jeg på Dali og B&W da jeg kunder disse.

Mit budget er max. 20.000 kr. i alt og gerne en del mindre. Nogen der har nogle anbefalinger.

Og har prøvet at lytte til dem alle i butikken, men synes først testen starter når jeg får dem hjem i stuen. Så derfor kom med nogle bud jeg kan teste.

mvh. Jesper
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Januar-2015 at 14:09
Hvis du ødelægger diskanter og mellemtoner, så skruer du højere op en hvad din forstærker har godt af og forvrænger.
Du skal nok overveje en effektforstærker sammen med et sæt nye højttalere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
dr_schlemer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dr_schlemer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Januar-2015 at 23:47
Af nysgerrighed... Hvorfor en surround forstærker, når du mest hører stereo???

Et par gode dali højtalere med to stk 8" basser, en for-forstærker og 2 stk effektforstærkere på 80w RMS hver kunne være et rigtigt godt bud. Alternativt en enkelt effektforstærker som f.eks. NAD 216 eller 218.

Dali 850 - fås omkring 2000-2500,- for et sæt
NAD 114 + 2 stk NAD 214 - bør kunne fås for omkring 3-4000,-
Dali 808/8008 er også en god (og billig) rock-højtaler.

Ønsker du nyt er Dali lektor 8 på tilbud i HFK til 6400,-/sæt
Suppler med en brugt NAD C372/C375 el lign og du får rigtig meget god lyd for pengene - og et sæt, der er særdeles potent. Disse ligger vel omkring 3000-3500,-.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Januar-2015 at 13:20
Hvis du er glad for dine jbl Højttalere synes jeg du skulle få dem repareret. De er jo ret så potente. Tjek evt om det bare er sikringen der er gået.

Find en god effekt forstærker i stedet.

Det der sandsynligvis er sket, er at din forstærker er blevet overbelastet. Når den er overbelastet sender den for mange watt til diskant og mellemtone.

For fremtiden skal du passe på med volumen og skrue ned når lyden begynder at lyde klemt/forvrænget.

Back to Top
Trisse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Trisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Januar-2015 at 13:54
Ok. Skal måske lige skrive at det var datteren der smadrede mine højttalere. Er udmærket klar over hvornår jeg skak skrue ned. Og nej jeg vil og kan ikke undvære surround selvom jeg oftest bare lytter til stereo. Anyway. Jeg har droslet valget ned til nedenstående 3 modeller

Dali mentor 6
Monitor audio silver 10
Sonus faber venere 3.0 (brugte)

Jeg har lyttet til de 2 første men har umådelig svært ved at vurdere hvilke der er bedst i min stue og dækker mit behov. De lyder begge fantastiske. Sonus har jeg aldrig hørt men er vildt forelskede i dem. Skal køre tværs over landet for at høre/hente dem, så er de det værd.

Byd meget gerne ind med erfaringer og gode råd.

Mvh Jesper

Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Januar-2015 at 14:09
Hvis du skal have Mentor 6, har du ikke evigheder til at betænke dig i. De er på vej ud, til fordel for Rubicon. Jeg bruger Mentor 6 i mit biosetup, og lytter lidt i stereo på dem også. I min opfattelse har de en åben velafbalanceret klang, med en utrolig behagelig diskant. Højttaleren i kirsebær variant, som mine egne, er intet mindre end en æstetisk perle. I min optik, er det kunsthåndværk udført til perfektion. Muligt at Rubicon bliver et audioupgrade, det kan et lyt afsløre, men design/udseende er imo et downgrade.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
korsholm_jeppesen View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote korsholm_jeppesen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Januar-2015 at 14:29
Prøv at tjekke disse højtalere... Har hørt dem og de spiller godt. Prøv evt. og ring for at snakke med dem som laver dem. De går meget op i musik

www.buchardt-audio.com

Back to Top
gasolin View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote gasolin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-Januar-2015 at 15:23
Back to Top
dr_schlemer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dr_schlemer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Januar-2015 at 11:09
"Jeg spiller nok (en del) højere end gennemsnittet. Primært stereo streaming fra Wimp hifi. Og gerne Rock."

Jeg tænker umiddelbart, at mentor 6 ikke helt oplagt valg? Jeg tænker, at Monitor Audio Silver 10 med 2 stk 8" bas-enheder vil passe bedre til dit behov med stort lydtryk - medmindre det har ændret sig???

Du kan jo evt benytte dine front-preout udgange til at sætte en god effektforstærker på setup'et?

Eks.
http://www.dba.dk/effektforstaerker-nad-218-thx/id-1009551686/

LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Back to Top
Trisse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Trisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Januar-2015 at 12:22
Var I AV connection i går i Odense får at høre Silver 10. Men de har slet ikke Monitor Audio da de ikke synes den kan matche de andre mærker de har.

Så jeg kan kun høre den i Aabenraa og det er for langt.

Jeg hørte til gengæld System Audio og Dynaaudio men synes ikke der var nok punch i dem.

Så nu skal jeg høre SVS Ultra og så ville jeg stadig gerne høre Sonus Faber.

Det med effektforstærker lyder som en ide, men er der ikke rigeligt effekt i RX-A1040'eren?

mvh. Jesper
Back to Top
p.las View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote p.las Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Januar-2015 at 12:29
horn baseret JBL.
Back to Top
armani-thomas View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote armani-thomas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Januar-2015 at 12:38
Lektor 8 - 6400,-
Emotiva XPA-3 - ca 6000-,
MiniDSP nanoAVR DL - ca 5000-,
i alt ca 17500-,

Dette vil banke f.eks. et sæt Mentor 6 koblet på din surround receiver med flere længder!
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.