|
NAD275 sonos mod + sonos connect |
Post Reply ![]() |
Author | |
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 05-Maj-2012 Location: Kbh Status: Offline Points: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 08-Januar-2015 at 21:04 |
Hej der ude! Søger lidt hjælp i forhold til en NAD275 sonos modificeret. som jeg købte i sidste uge.
Jeg har en sonos connect tilsluttet min NAD275. via et sæt phono kabler og når jeg tænder for musikken inde i sonos appen starter den musikken fint op spiller osv. Men forstærkern slukker ikke igen efter jeg for har slukket for musikken inde i appen. Men er det ikke meningen den selv skal gå i standby på min NAD forstærker, eller skal man manuelt hen og slukke på selve forstærker, eller er der noget jeg har misforstået i forhold til tænd sluk princippet på NAD forstærker??? |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Joined: 24-Oktober-2007 Location: Hillerød, DK Status: Offline Points: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er det for noget Sonos mod til NAD du snakker om? Har ikke hørt om det før?
|
|
![]() |
|
Mikael nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 05-Maj-2012 Location: Kbh Status: Offline Points: 130 |
Har købt en NAD275,effektforstærker som køre sammen med en sonos connect det er så meningen de skal køre sammen ved hjælp af et tænd sluk princip som er modificeret i forstærkern og skal tænde og slukke forstærkern når man starter musikken op i sonos.
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 02-Februar-2008 Location: Holstebro Status: Offline Points: 886 |
Den modificerede udgave har tidligere kostet kr. 500 mere end standardversionen.
https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c275bee-effektforstarker/ Der står kun følgende derom. "* For problemfri auto tænd/sluk funktion sammen med Sonos CONNECT ZonePlayer skal du vælge specialversionen af C275BEE." Mvh. Jørgensen Edited by Jørgensen - 08-Januar-2015 at 21:51 |
|
![]() |
|
Har fundet ud af det, det var åbenbart noget med volumen ☺
Men tak for hjælpen alligevel.. |
|
![]() |
|
SuneKeller ![]() Bruger ![]() Joined: 13-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 64 |
Hvad var løsningen så? Jeg kender en der har samme setup og samme problem.
|
|
![]() |
|
Har han også special versionen?
At forstærkern skal stå i standby, delvis at den skal lyse rød. og så skal man skrue tilstrækkeligt højt op for volumen i sonos appen til musikken starter og når man stopper musikken igen går den selv i standby efter Ca 5. Minutter. ( bag på er den sat til fix input, ved dog ikke om det har den store betydning) |
|
![]() |
|
SuneKeller ![]() Bruger ![]() Joined: 13-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 64 |
Ja det er den modificerede version.... og den starter fint, men har problemer med at slukke.
|
|
![]() |
|
Start med slukke HELT for forstærkern, tænd så bag på, så den står på on. Nu skulle den gerne lyse rød foran . Prøv derefter at afspille musikken i sonos appen skrue op for volumen til musikken starter. vent så efterfølgende Ca. 5. Minutter efter du har stoppet musikken så skulle den gerne skulle.
Hvis det ikke virker ved jeg ikke hvad der er galt. |
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 09-Marts-2010 Location: DK Status: Offline Points: 1130 |
Når forstærkeren ikke længere får tilført et lydsignal, slukker den efter et stykke tid. Husker ikke hvor længe der skal gå...
|
|
![]() |
|
Helt korrekt.. Ca 5 min.
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |