recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Sonos og NAD C245BEE
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Sonos og NAD C245BEE

Post Reply Post Reply
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole-T. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Sonos og NAD C245BEE
    Posted: 21-Januar-2015 at 23:58
Hej

Jeg overvejer om jeg skal købe en NAD C245BEE, eller om der er andre alternativer der kan dække mit behov.

Jeg ønsker at sætte fire stk højttalere til mit sonos. Der skal være samme lyd i alle fire højttalere, da de alle er i det samme rum.
Jeg kan enten bruge min sonos connect (ZP90) eller min sonos connect:amp (ZP120).
Jeg ville egentlig helst bruge min sonos connect:amp, da jeg gerne vil sætte min sonos connect til et sæt aktive højttalere i et andet rum.

Jeg har kigget lidt rundt omkring, og er umiddelbart kommet frem til, at en NAD C245BEE kunne være et godt bud.
Men jeg har lige 3 spørgsmål:

1) 
Jeg er i tvivl om jeg har forstået de muligheder en NAD C245BEE giver mig. Er det korrekt at jeg vil få følgende muligheder:
 1) Sende lyd fra min sonos connect til forstærkeren, som så fordeler lyden ligeligt til alle fire højttalere
 2) Forstærkeren tænder automatisk når der kommer lyd til den
 3) Forstærkeren går selv i standby efter ca 5 minutter uden lyd
 4) Hvis jeg alligevel køber endnu en sonos connect, så vil jeg kunne koble den til forstærkeren, og så vil lyden fra den ene sonos blive sendt til det ene sæt højttalere, og lyden fra den anden sonos vil blive sendt til det andet sæt højtalere

2)
Er der andre oplagte valg af forstærkere?

3)
Umiddelbart er jeg ikke interesseret i at sætte alle fire højttalere direkte til min sonos connect:amp.
Men findes der løsninger hvor jeg i stedet vil kunne bruge min sonos connect:amp og koble denne til en bedre forstærker, som også har mulighed for at tilslutte fire højttalere?
 - og kan dette gøre for ca samme pris som en NAD C245BEE koster (4.000,-)

Venlig hilsen
  Ole
Back to Top
mureren View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mureren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2015 at 09:16
En ekstra Sonos Connect Amp, så er du vel kørende?
Du skriver ikke noget om du mangler power eller kvalitet....men hvis det er tilfældet duer løsningen jo ikke :)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Back to Top
Ole-T. View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole-T. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2015 at 13:25
Originally posted by mureren mureren wrote:

En ekstra Sonos Connect Amp, så er du vel kørende?
Du skriver ikke noget om du mangler power eller kvalitet....men hvis det er tilfældet duer løsningen jo ikke :)

Nå ja, der var jo lige en pointe :-)
Grunden til at jeg ikke overvejer at bruge min Sonos Connect Amp direkte, er at jeg gerne vil have lidt mere kraft og helt sikkert bedre kvalitet.

Jeg må indrømme, at jeg ikke direkte har prøvet at sammenligne en Sonos Connect Amp med en hifi-forstærker. Men hvad jeg læser mange steder, så er der en væsentlig kvalitetsforskel. Kvalitet vil jeg gerne have.

Desuden så er der jo kun en meget lille prisforskel mellem NAD-forstærkeren og en Sonos Connect Amp. (Men som allerede nævnt, vil den løsning give mig en udfordring i et andet rum. Det må jeg så løse på en anden måde).

Er det muligt at sætte en forstærker bagved (eller hedder det foran?) en Sonos Connect Amp?

PS. Lige til reference, så er det denne NAD-forstærker jeg henviser til: https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/nad-c245bee/

Mvh.
  Ole

Back to Top
ingatellent View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ingatellent Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2015 at 14:57
Jeg har et tilsvarende setup med en sonos connect og NAD C272.

Jeg er ikke helt tilfreds med måden som effektforstærkeren slår til og fra.

Man kan indstille hvor meget effekten forstærker signalet fra sonos connect. Hvis man indstiller niveauet så man kan spille højt nok til at afspille DR's podcast ved normalt lytteniveau, så giver det problemer når man hører musik eller tv-lyd ved lav volumen, fordi C272 slår fra.

Så skal man skrue op for lyden til C272 slår til igen, og så skrue ned. Det skal man gøre hver 5. minut.

Ellers skal man skrue ned, så effekten ikke forstærker så meget, så kan man høre musik ved lav volumen. Så kan man til gengæld ikke skrue ret højt op.

Ifølge manualen til C272 slår den til ved et signal på ca. 20mV. Den du har kig på slår til ved ca, 50mV, det må gøre problemet endnu større.

Storebroren til den effektforstærker du har kig på, kan købes i en Sonos-version, hvor man sikkert har ændret niveauet for hvornår den tænder og slukker.
Back to Top
Ole-T. View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ole-T. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-Januar-2015 at 22:43
Originally posted by ingatellent ingatellent wrote:

Jeg har et tilsvarende setup med en sonos connect og NAD C272.

Jeg er ikke helt tilfreds med måden som effektforstærkeren slår til og fra.
[...]

Det lyder jo ikke godt. Jeg havde netop forestillet mig, at det ville fungere helt fint og smertefrit. Men med dine erfaringer in mente, må jeg hellere begynde at overveje noget andet.

Er det ikke muligt at lave et 12v triggersignal baseret på sonos-enheden? Hvis det er muligt, ville man jo kunne bruge det til at tænde og slukke forstærkeren med.

Originally posted by ingatellent ingatellent wrote:

Storebroren til den effektforstærker du har kig på, kan købes i en Sonos-version, hvor man sikkert har ændret niveauet for hvornår den tænder og slukker.

Jeg har kigget lidt, og kan ikke lige se hvilken du mener. Hvilken model tænker du specifikt på?

Mvh.
  Ole
Back to Top
ingatellent View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ingatellent Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-Januar-2015 at 08:42
Den model der hedder NAD C275BEE fås i to varianter: En standard og en special. Den sidste er modificeret på Hifi-klubbens værksted (?) så den skulle køre med "problemfri auto tænd/sluk" med Sonos. Prisen er så også helt oppe på 6599.

Jo, man kan i princippet godt sætte et apparat til, der slår 12V trigger til når sonosen spiller. Fx noget lignende den her
link
Men hvor man kan købe den og hvad den koster (og om den virker), ved jeg ikke.

Vi lever med den opsætning vi har nu, det er kun af og til, at det volder problemer (typisk når jeg har skruet op for forstærkeren og glemt at skrue tilbage).
Back to Top
holly14 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote holly14 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Januar-2015 at 06:59
Jeg må indrømme, at jeg ikke direkte har prøvet at sammenligne en Sonos Connect Amp med en hifi-forstærker. Men hvad jeg læser mange steder, så er der en væsentlig kvalitetsforskel. Kvalitet vil jeg gerne have.

Sign up with test king ccna for getting incredible online ccna study guide
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.