|
mini højtalere istedet for soundbar |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | ||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Januar-2005 Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-Januar-2015 at 09:14 |
|
Er blevet lidt træt af at høre på min soundbar med tilhørende sub (LG NB5540), da jeg også bruger det til musik.
Tænker på at erstatte det med et lille stereo setup istedet. Hvad skal jeg op i før det bliver bedre end nuværende soundbar? Og det skal sikres at det fungere som CEC eller simplelink (LG) har kig på dette her måske?: https://www.hifiklubben.dk/streaming/sonos/sonos-connectamp--argon-6340-tradlost-musikanlag/ jeg har allerede en Sonos connet hvor phono out er i brug, kan den evt. indgå i setuppet? Edited by mbm1 - 26-Januar-2015 at 09:27 |
||
![]() |
||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 15-Januar-2005 Status: Offline Points: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Var nede i hifiklubben og lytte til sonos og dali z1. Lyder jo væsentlig bedre end en soundbar..
Så det er nok det jeg vælger, men funktionalitet mht tv lyden rt også vigtig. Ekspedienten nævnte jeg kunne slutte sonos til på hovedtelefonudgangen fra tv. Ser nu at mit tv LG60PZ950 ikke har denne udgang. Hvordan kan det så sættes op? |
||
![]() |
||
|
Hmm kan finde info at mit tv har udgang til hovedtelefon. Den må så være gemt godt af vejen. Sidder da ikke lige tilgængelig
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7199 |
|
Bare husk hvis du skal have lyd fra tv ind i en connect bliver der lidt lipsync problemer
|
||
![]() |
||
|
hmm ok er det et velkendt problem? Som ikke er løst?
Tænkte på at køre optisk ud til en lille D/A konverter og så ind i sonos amp. |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7199 |
|
Det er fakta og bliver ikke ændret.
Det eneste i sonos lejren der kan følge tv billede er deres playbar |
||
![]() |
||
|
OK men kan justere lipsync på tvet. Så er det vel løst?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19681 |
|
Hvis du kan forsinke billedet - ja.
Det plejer kun at være lyden man kan forsinke.... Klaus |
||
![]() |
||
|
Det kan ikke løses
|
||
![]() |
||
|
hmm ok det lyder da ikke godt..
Mener da lipsync både kan justeres med + og -, men er det slet ikke det I mener? hvad har jeg så af muligheder? så skal jeg vel kigge på nogle aktive højtalere med bluetooth.. men indgang fra TVét. Men det skal jo fungere nemt.. og er i tvivl om hvilke der vil kunne bruges.. skift af indgang skal jo kunne klares med en fjernbetjening.
Edited by mbm1 - 27-Januar-2015 at 08:58 |
||
![]() |
||
nexium ![]() Bruger ![]() Joined: 02-Oktober-2011 Location: København Status: Offline Points: 154 |
|
På LG tv er der en indstilling, hvor du kan ændre lydens 'hastighed', så den kommer til at passe med billedet, i det tilfælde at du benytter eksterne højtalere. Har du da forsøgt dette, siden du påstår at det ikke kan lade sig gøre? mbm1: Er du interesseret i at sælge din soundbar, og hvor befinder den sig henne hvis det er? Edited by nexium - 27-Januar-2015 at 09:01 |
||
![]() |
||
|
Jeg jeg ville da også tror det er den indstilling der kan få lyd og billed til at være sync. Ja den er til salg.. 1.900 kr i Hillerød. Det er LG NB5540 med trådløs sub. Nå men tilbage til tråden.. Hvad skal jeg have fat i af højtalere? Funktionalitet/enkelthed prioriteres.
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |