recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Samsung 55H7005 -  "Huller" i lyden
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mofi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Samsung 55H7005 - "Huller" i lyden
    Posted: 24-Januar-2015 at 17:34
Jeg oplever af og til at lyden kortvarigt falder ud. Det høres bl.a. som en stavelse i et ord der mangler.

Det sker måske omkring hver 10. gang vi ser fjensyn. Det hjælper at slukke og tænde tv'et igen.

Når problemet er tilstede sker der udfald omkring en gang i minuttet.

Fjernsynet har seneste firmware (1200.2) og programmer modtages via dvb-t. Problemet optræder ikke på vores ældre (C serie) tv.

Er der andre som har dette problem?
Back to Top
blumenburg View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote blumenburg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Januar-2015 at 19:45
Jeg kører lyden igennem reciver og oplever det du beskriver når vi ser netflix men ikke på alm parabol tv
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Back to Top
ClausJ View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ClausJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24-Januar-2015 at 19:45
Jeg tror nærmere problemet skal søges i antennesignalet
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Back to Top
mofi View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mofi Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2015 at 16:06
Jeg tror ikke det skyldes antenne signalet. Som sagt hjælper det at slukke/tænde fjernsynet.

Mener ligeledes jeg har oplevet fejlen på parabol (bruger både dvb-t og dvb-s) samt via dlna (kablet), men det mangler jeg at få bekræftet, da jeg ikke anvender det særlig ofte.

Der opleves intet udfald i billede når der er "huller" i lyden.
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-Januar-2015 at 21:36
Originally posted by ClausJ ClausJ wrote:

Hvad så hos Blumenberg? Der sker det med Netflix!

M.v.h.
Back to Top
ClausJ View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ClausJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2015 at 07:58
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

M.v.h.

Netværksproblemer måske ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2015 at 08:38

Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

M.v.h.

Netværksproblemer måske ?

Mon ikke det ville være synligt i billedet, inden det går ud over lyden?

M.v.h.
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote blumenburg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2015 at 10:11
Har 50/50 forbindelse og intet billede hakkeri.
alle andre enheder(mobiler, laptop osv) kører med super signal i stuen hvor tv hænger.
kan se i reciverens display at den hopper frem og tilbage imellem dts og dolby pl når der er huller i lyden
canal digital sat
Marantz SR7009

Back to Top
ClausJ View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ClausJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2015 at 11:20
Originally posted by blumenburg blumenburg wrote:

Har 50/50 forbindelse og intet billede hakkeri.
alle andre enheder(mobiler, laptop osv) kører med super signal i stuen hvor tv hænger.
kan se i reciverens display at den hopper frem og tilbage imellem dts og dolby pl når der er huller i lyden

Du beskriver tidligere at du kører lyden gennem forstærkeren, og så kan vi, i dit tilfælde, nok godt udelukke TV'et som synderen.
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote blumenburg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2015 at 13:34
Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv.
ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver
canal digital sat
Marantz SR7009

Back to Top
ClausJ View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ClausJ Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2015 at 14:32
Originally posted by blumenburg blumenburg wrote:

Ja det kan godt være.....men oplever det bare kun på netflix fra tv.
ingen bøvl med wd player, dvd, musik fra pc alle over reciver

Ahh....jeg misforstod dit set-up...du bruger Netflix app'en i TV'et så, og kører lyden derfra til receiveren.
Så kan det godt være et TV problem.
Back to Top
srydlund View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote srydlund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Februar-2015 at 11:09
Originally posted by mofi mofi wrote:

Jeg tror ikke det skyldes antenne signalet. Som sagt hjælper det at slukke/tænde fjernsynet.

Mener ligeledes jeg har oplevet fejlen på parabol (bruger både dvb-t og dvb-s) samt via dlna (kablet), men det mangler jeg at få bekræftet, da jeg ikke anvender det særlig ofte.

Der opleves intet udfald i billede når der er "huller" i lyden.

Jeg har samme problem med mit H7005, hvor der også er periodiske lydudfald på DVB-T (Boxer).
Problemet oplever jeg på forskellige kanaler.

Når jeg observere problemet så har jeg samtidig tjekket signalstyrken og kvaliteten og der er ingen problemer.

Det tyder på at der er et generelt problem med audio dekodningen

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.