recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvilket TV er bedst til prisen?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hvilket TV er bedst til prisen?

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mawi37 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvilket TV er bedst til prisen?
    Posted: 08-Marts-2015 at 07:54
Hej
Jeg skal til at købe et nyt tv i min 55' og har kigget på disse:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55H7005XXE/samsung-55-3d-smart-tv-ue55h7005
kr 7777

Men så ser jeg at der også findes Ultra HD i samme prisleje:

http://www.expert.dk/samsung-ue55hu6905uxxe-55-led-tv/p-218303/
kr 6666

http://www.expert.dk/lg-55ub820vean-55-led-tv/p-229593/
kr 6999 (fra i morgen)

Hvilket et anbefaler i af ovenstående? Og findes der et bedre tilbud til 6000-7000 kr?
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 09:00
Panasonic 55AS640
SONY 55W805.

Personligt ville jeg aldrig købe et Samsung! Der er alt for høj fejlrate på dem, dårlig firmware, paneler med svingende lysdensitet o.s.v. Og dertil kommer en service som er oftest er elendig!

M.v.h.
Back to Top
rasmuzzen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rasmuzzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 09:25
Yep, bilka i denne uge. Dejlig tv. Ikke hurtig start op men når først det er startet er der ikke noget at klage over. Lyden er også noget lunde på dette sony
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 10:15
Originally posted by Henrik B. Henrik B. wrote:

Panasonic 55AS640
SONY 55W805.

Personligt ville jeg aldrig købe et Samsung! Der er alt for høj fejlrate på dem, dårlig firmware, paneler med svingende lysdensitet o.s.v. Og dertil kommer en service som er oftest er elendig!

M.v.h.

Problemet er blot at når man har haft de andre firmaer igennem hænderne, så er det fuldstændig samme problem her også.

Det kan godt være Samsung laver dårlig software, men det gør Panasonic også.

Det kan godt være Samsung har en serie med dårlige paneler, men det har Sony også.

Det kan godt være Samsung har dårlig service, men de andre kan heller ikke rette fejl og kaster skylden videre på andre, når fejl opstår.

Ingen af producenterne kan se sig fri for problem-serier, dårlig software og dårlige paneler. Det skifter så lidt fra år til år, hvor slemt det er hos de enkelte. 

Om der så står LG, Samsung, Sony, Panasonic, Philips osv., er ligegyldigt. Det der tæller er om du kan finde en forhandler der kan hjælpe dig, hvis problemet opstår.
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 10:35
Det er bare sådan, at hvis man tar øjebliksbilledet lige nu, så er det Panasonic 600 serie der har flest plusser på performance, panelfejl, og pris pr tomme.

Det kan sagtens være LG, Sony, eller Samsung der scorer mest om 6 mdr.
Back to Top
O'Riley View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote O'Riley Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 11:42
Jeg kan til enhver tid anbefale samsung... Har 3 forskellige i huset, de kører alle upåklageligt, kører super hurtigt, kanon billedkvalitet og elsker deres brugerflade :)

Personligt ville jeg aldrig købe et panasonic, da mit seneste panasonic gik i stykker efter jeg tabte det under flytning.
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 12:01
Originally posted by O'Riley O'Riley wrote:

Jeg kan til enhver tid anbefale samsung... Har 3 forskellige i huset, de kører alle upåklageligt, kører super hurtigt, kanon billedkvalitet og elsker deres brugerflade :)

Personligt ville jeg aldrig købe et panasonic, da mit seneste panasonic gik i stykker efter jeg tabte det under flytning.

Fed humor der!

M.v.h.
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 12:02
Originally posted by Tweaky Tweaky wrote:

Panasonic 55AS640
SONY 55W805.

M.v.h.

Problemet er blot at når man har haft de andre firmaer igennem hænderne, så er det fuldstændig samme problem her også.

Det kan godt være Samsung laver dårlig software, men det gør Panasonic også.

Det kan godt være Samsung har en serie med dårlige paneler, men det har Sony også.

Det kan godt være Samsung har dårlig service, men de andre kan heller ikke rette fejl og kaster skylden videre på andre, når fejl opstår.

Ingen af producenterne kan se sig fri for problem-serier, dårlig software og dårlige paneler. Det skifter så lidt fra år til år, hvor slemt det er hos de enkelte. 

Om der så står LG, Samsung, Sony, Panasonic, Philips osv., er ligegyldigt. Det der tæller er om du kan finde en forhandler der kan hjælpe dig, hvis problemet opstår.

Samsung har bare mere af det!!!

M.v.h.
Back to Top
Tweaky View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tweaky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 13:05

M.v.h.

Procentvis ikke nej.

De har 10 gange så mange sager som de andre, netop fordi de sælger 10 gange så mange skærme.

Vi måler ret seriøst på vores fejlprocenter i kæden og Samsung stikker ikke i forhold til alle andre tv-leverandører.

Jeg er godt klar over at du ikke vil vælge et Samsung TV og fred være med det, men hvis du skal anbefale andre brugere, således at de undgår problemer, så er den bedste løsning at droppe tv'et helt generelt og løbe en tur istedet!
Back to Top
Mawi37 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mawi37 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 13:25
Kan se jeg er kommet ind i en religionskrig omkring teknik;)

Har lige været i Elgiganten og set:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE55H7005XXE/samsung-55-3d-smart-tv-ue55h7005

Det var virkelig checket men er ikke blevet så meget klogere om det er det bedste(har ikke set de andre 2 endnu).
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 14:12
Originally posted by Tweaky Tweaky wrote:

M.v.h.

Procentvis ikke nej.

De har 10 gange så mange sager som de andre, netop fordi de sælger 10 gange så mange skærme.

Vi måler ret seriøst på vores fejlprocenter i kæden og Samsung stikker ikke i forhold til alle andre tv-leverandører.

Procentvis jo!!

Jeg har arbejdet i en butik, hvor vi da det gik stærkest, solgte fladskærme for en kvart million - om dagen! Så det er mange vi taler om!
Vores statistisk sagde det samme, som også flatpanels statistik:

Samsung og Philips: 5+% fejlbehæftede TV!
Pansasonic: Ca. 2% fejlbehæftede TV.
Sony (og Bang & Olufsen): <1% fejlbehæftede TV.

Forskellen var, at hvor f.eks. Panasonic har haft et par serier med seriefejl, og senere problemer med retention/burnin, så er det hos Samsung ALLE former for fejl: Paneler, software, strømforsyninger, styreprint o.s.v. Hertil kommer Samsungs håbløse tilgang til software! Den skal ofte opdateres, p.g.a. fejl. Så er der lige Netflix som ikke fungerer i måneder. Så er der lige Samsungs håbløse omgang med sandheden.
Senest har det vist sig at Samsung ikke har styr på forsejlingen af deres paneler, så tordenfluer kommer ind i panalerne! Og når du køber en Samsung fladskærm ved du ikke om hvilket panel du får - A,B, eller C! Og netop dette har stor betydning for bl.a. baggrundsbelysning m.v.

Og at du er ansat i HiFiKlubben, gør selvfølge at man skal tage din udtalelser om Samsung med et gran salt! Det ville jo være taktisk dumt af dig, at tale dårligt om det produkt i åbenbart skovler flest ud af!

M.v.h.
Back to Top
Yoda76 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yoda76 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Marts-2015 at 14:40
Hej
Jeg skal til at købe et nyt tv i min 55' og har kigget på disse:

kr 7777

Men så ser jeg at der også findes Ultra HD i samme prisleje:

http://www.expert.dk/samsung-ue55hu6905uxxe-55-led-tv/p-218303/ 
kr 6666

kr 6999 (fra i morgen)

Hvilket et anbefaler i af ovenstående? Og findes der et bedre tilbud til 6000-7000 kr?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej
Jeg springer lige på denne tråd da jeg har samme udfordringer.
Jeg står mellem de samme fjernsyn. Ingen snak om teknik, procenter osv.

Hvilket af følgende 2 fjernsyn vil I anbefale. Jeg har min egen lyd og 3D er ikke et ønske.

http://www.wupti.com/produkter/tv-og-hifi/tv/fladskaerm/sony-kdl-55w828b-led-3d-tv

Vh.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.