recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  New Posts New Posts RSS Feed - Stereoløsning med surroundreciever
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Stereoløsning med surroundreciever

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote panhero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Stereoløsning med surroundreciever
    Posted: 08-Marts-2015 at 17:08
Hej derude.

Min kæreste og jeg skal inden længe flytte, og i den forbindelse skal mit Focal Sib2 + Xl surroundsæt desværre på loftet, da de ikke har nok WAF. Det er fruen i huset der selv har foreslået to gulvhøjtalere i stedet for.

Hun har et enkelt krav - de skal være hvide. Vores budget er max 6000 kr.

Jeg har brugt lidt tid på at kigge på nettet og jeg er faldet over Dali Zensor 7. Det skal siges at jeg har en Pioneer VSX-921-K.

Vil der være noget problem I at lade denne forstærke trække et sæt Dali Zensor 7? Jeg er ikke i tvivl om at sælgeren i hifiklubben vil forsøge at sælge mig en stereoforstærker, men problemer er at budgettet i så fald vil blive overskredet, hvilket ikke er en mulighed.

Andre alternativer end Dali's Zensor 7? De skal helst kunne spille en alm. stue op på 35 m2 - jeg forventer ikke et kæmpe tryk fra en 12" subwoofer, men de må da gerne kunne give bare lidt tryk Smile
mfg. the one and only panhero

Back to Top
Kjeldbjerg View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Marts-2015 at 12:21
Audiovector Mi3 super kan fås i hvid, og kan findes til den pris brugt. Alternativt er der System Audio der laver nogle lækre HT med WAF, her kan du dog få et problem med bassen.
Win if you can, lose if you must, but always cheat
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Marts-2015 at 12:33
Her et par diskrete "små" højttalere...
http://www.dba.dk/hoejttalere-dls-r66/id-1013600697/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
panhero View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote panhero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-Marts-2015 at 16:28
Hej I to. Jeg synes ikke nogle af Audiocentor Mi3 er til at finde på DBA med de kriterier. Og de DLS R66 er desværre sorte.

Back to Top
Gunraf View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Gunraf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 07:05
http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2831

Der er en mulighed som disse, der fås i hvid lak :-)
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 08:07
Jeg tør ikke lige sige med din pioneer og alt er selvfølgelig et spørgsmål om smag. Men syntes at have hørt Zensor er en no go på pioneer, da de bliver for lyse.

Det er dog Zensor 7 på dba for tiden - 3500kr.

Jeg har selv haft Zensor og var fint tilfreds med dem. Det er tæt på at du kan finde et par B&W cm8 til 6000kr, godt forhandlet vel at mærke:)
Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 08:23
Originally posted by panhero panhero wrote:

Hej I to. Jeg synes ikke nogle af Audiocentor Mi3 er til at finde på DBA med de kriterier. Og de DLS R66 er desværre sorte.

Sådan er det jo med brugtmarkedet, her skal man have lidt tålmodighed og holde øje med hvad der kommer til salg. Det burde jo være det værd at vente lidt på de rigtige højttalere.

Skal det være noget som er til salg lige nu, så kunne Q acoustics 2050i være et bud, har fået flere gode anmeldelser.
http://hifistore.dk/q-acoustics-2000i-serie-74/q-acoustic-2050i-p331

Back to Top
panhero View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote panhero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 16:50
/red. svarer lige med citat.

Edited by panhero - 10-Marts-2015 at 16:54

Back to Top
panhero View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote panhero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 16:54
Originally posted by Kjeldbjerg Kjeldbjerg wrote:

Originally posted by panhero panhero wrote:

Sådan er det jo med brugtmarkedet, her skal man have lidt tålmodighed og holde øje med hvad der kommer til salg. Det burde jo være det værd at vente lidt på de rigtige højttalere.

Skal det være noget som er til salg lige nu, så kunne Q acoustics 2050i være et bud, har fået flere gode anmeldelser.
http://hifistore.dk/q-acoustics-2000i-serie-74/q-acoustic-2050i-p331

Det var ikke lige sådan ment mht. brugtmarkedet - jeg fik bare indtrykket af at der var et givent par til salg nu og her. Men jeg vil da prøve at holde lidt øje, for det lyder til, at jeg får meget højtaler for pengene. Hvis der ikke lige dukker nogle op inden for den nærmeste tid, er det rart med et alternativ til Dali Zensor 7. De Q Acoustics ser også ud til at opfylde hendes kriterier Clap

Back to Top
panhero View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote panhero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 16:54
Originally posted by Gunraf Gunraf wrote:

http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2831

Der er en mulighed som disse, der fås i hvid lak :-)

Perfekt - super alternativ :-)!

Back to Top
panhero View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote panhero Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-Marts-2015 at 16:57
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Jeg tør ikke lige sige med din pioneer og alt er selvfølgelig et spørgsmål om smag. Men syntes at have hørt Zensor er en no go på pioneer, da de bliver for lyse.

Det er dog Zensor 7 på dba for tiden - 3500kr.

Jeg har selv haft Zensor og var fint tilfreds med dem. Det er tæt på at du kan finde et par B&W cm8 til 6000kr, godt forhandlet vel at mærke:)

Jeg er på ingen måde audiofil, jeg ved sgu ærligt talt ikke om jeg kan høre om en højtaler er for "lys" i det med min forstærker. Jeg vil bare ikke have indtrykket at der står to store paphøjtalere i min stue, som absolut intet kan når man vil høre lidt høj musik.

Jeg prøver i den næste tid også at holde øje med et par CM8 :-)

Back to Top
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjeldbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Marts-2015 at 09:20
I forhold til den bedre halvdel, laver System Audio nogle lækre smalle højttalere i hvid. Her er et par bud på nogle brugte, dog skal du sørge for at høre dem først, da de ofte bliver "kritiseret" for at mangle den dybeste bas.

http://www.dba.dk/hoejttaler-system-audio-1750/id-1013863809/
http://www.dba.dk/hoejttaler-system-audio-aura/id-1013200460/ , her skal din indre købmand frem for at overholde budgettet.

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.