|
Placering af subwoofer |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
rodael ![]() Ny bruger ![]() Joined: 16-Marts-2015 Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 16-Marts-2015 at 20:59 |
Hej Recordere,
Jeg forsøger at placere min B&W ASW610, og har været hele 'subwoofer crawl'en rundt, men synes uanset hvor jeg kravler hen, lyder det meget... Svagt (Selvom jeg skruer wooferen helt op, kan man kun lige fornemme lyden). Jeg har forsøgt at placere den ved siden af mit TV-møbel, og det lyder rigtig fint, lige indtil jeg sætter mig i sofaen. Så forsvinder den fuldstændigt. Har forsøgt lige at tegne stuen - ikke lige helt efter mål, men sådan cirka det står: ![]() Væggene er gips med tapet (tror jeg), loftet er beton, gulvet er træ. Er der nogle andre tricks til at sætte en subwoofer rigtigt? ![]() |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 16-November-2012 Location: Høng Status: Offline Points: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du sat subben i sofaen hvor du ville se film? Og derefter kravlet rundt?
Hvad med dit subwoofer output på receiver?? Den kan måske være skruet helt ned |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Du skal jo netop IKKE skrues helt op, den skal stilles på halv styrke, Crossover stilles helt op, og der skal så justeres på Reciver både volume og Crossover, 80 Hz som udgangspunkt. Hvilke fronter bruges.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Har sat den på forskellige steder på sofaen, og prøvet at vinkle den alle veje, men med samme resultat. :(. På receiveren står den til +0dB, og skruer helt op på selve subwooferen når jeg forsøger. Det er lige som om at stedet min sofa står, er et sort hul for bas. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
Den skal jo ikke stå på sofaen, den skal stå på gulvet et passende sted, og så justeres ind som beskrevet tidligere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ah okay - det har jeg ikke forsøgt med. Fronterne er ikon 5 mk2, crossover er sat til 80hz på receiveren. De +0dB kommer fra justeringsmikrofonen, når subwooferen er sat til lige under halv. |
|
![]() |
|
Der kan godt gås længere ned med fronterne, 60Hz f.eks. Hold SW på de 80. |
|
|
|
![]() |
|
Jeg fulgte følgende fremgangsmåde: http://www.audioholics.com/subwoofer-setup/easy-subwoofer-placement Når jeg placerer den ved siden af tv-møblet (ligemeget hvilken side), kan jeg skrue så meget op for subwooferen at gulvet vibrerer, men størstedelen af lyden kommer ikke før jeg rejser mig fra sædet og tager et skridt frem. Så er det meget højt. Men fra sofaen bliver lyden dæmpet ekstremt. |
|
![]() |
|
Har du prøvet en anden placering. Det kan være lidt vanskeligt, havde selv nogle problemer med hvor den var placeret, men nu spiller det efter de rigtige indstillinger blev fundet. |
|
|
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Oktober-2008 Location: DK Status: Offline Points: 1600 |
Hvis du kæmper med stående bølger, kan man justere fase. 0 eller 180 grader, med en switch eller drejeknap.
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 10-Februar-2015 Location: kBH Status: Offline Points: 793 |
Sæt subwooferen der hvor du skal sidde og lytte. Altså i sofaen. Kravl så rundt til de steder hvor det er praktisk mulig at stille subwooferen. Det af de mulige steder, hvor det lyder bedst der skal den stå. At man kan gøre sådan skyldes at "overføringsunktionen" virker lige godt begge veje. Uheldigvis er rummet tredimensionelt, så det er ikke sikkert gulvet er det bedste sted. Hvis Sublyden forsvinder når du sætter dig ned i sofaen, uanset hvor på gulvet subben står, kan du eksperimentere med at hæve den op fra gulvet. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 31-Maj-2006 Location: Østjylland Status: Offline Points: 1473 |
Var du virkelig hele vejen rundt i din stue, da du var nede på knæ. Eller blev det kun til de steder hvor du helst vil have den til at stå? Din surround receiver stå vel ikke på noget LFE+MAIN? En mulighed er jo at flytte sofaen et skridt frem, men det er der næppe mange der gør.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |