|
Hjælp til aux/input/jacksplitter |
Post Reply ![]() |
Author | ||
nexium ![]() Bruger ![]() Joined: 02-Oktober-2011 Location: København Status: Offline Points: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19-Marts-2015 at 15:34 |
|
Hej.
Jeg har et relativt simpelt spørgsmål ang. hvor mange ting man kan slutte til aux-porten på én gang. Jeg har en iPod højtaler (den hvide 'firkantede' fra apple - iPod HIFI), og jeg bruger efterhånden kun aux-porten til at spille musik/radio fra. Jeg kunne dog godt tænke mig at slutte to ting til aux-porten, da jeg er træt af at skulle skifte mellem jack stik når jeg enten slutter bluetooth modtageren til eller en radio-afspiller. Kan man bare sætte et dobbelt-stik/jacksplitter i aux-porten og så sætte både bluetooth modtager og radio i én og samme port? Eller vil det ødelægge begge ting/lydkilder? Jeg har ladet mig fortælle, at det er OK med dobbelt-stik når man lytter (modtager), men ikke når man har med lydkilder at gøre, da de sender med hver sin 'strøm-styrke', og derved kan man risikere at der går overgang i det. Er det rigtigt, eller bare en skrøne? Med dobbeltstik/jack-splitter mener jeg følgende: http://www.av-cables.dk/Minijack-splitter-kabel/minijack-splitter-kabel-0-2-m.html På forhånd tak. Mvh. |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der skal da bruges en omskifter, så der afbrydes for den enhed der ikke bruges. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
|
![]() For ikke at tale om hvis de begge er "tændt" og i gear ![]() Så en omskifter er at anbefale. Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
nexium ![]() Bruger ![]() Joined: 02-Oktober-2011 Location: København Status: Offline Points: 154 |
|
Ok. Er det nødvendigt for ikke at skade elektronikken? Jeg prøver at holde det lidt lav budget. Hvad kan sådan en omskifter fås til ca?
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
|
En 3 ind 1 ud RCA omskifter kan fås for Kr. 150; + forsendelse hos AV Collection. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 21-Marts-2004 Location: 9530, DK Status: Offline Points: 5343 |
|
Samme kan findes lidt billigere ved www.avxperten.dk Men kan ikke linke direkte til den, så søg efter minijack switch 3 input med RCA/Phono Der kan muligvis findes noget endnu billigere fra Kina på ebay, men det er mest med RCA/Phono stik Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
|
Det må da være en ny forretning ![]() |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |