recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > PC hardware & software
  New Posts New Posts RSS Feed - TV-Tuner Netto
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedTV-Tuner Netto

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: TV-Tuner Netto
    Posted: 04-Oktober-2004 at 10:41

Hej alle!

Ja jeg har købt en Tv-tuner hos netto, 400 kr. Modellen er en Campus LCD TV-box F-16, så bare navnet lyder lovende.

Jeg har fået den op at køre, og er nu istand til at se TV på min PC, og der er ingen problemer der. Jeg vil dog gerne gå skridtet videre, og høre om det er muligt at optage det signal på min HD? Hvilken software skal jeg benytte mig af? Håber der sidder nogen derude der kan hjælpe mig.

Mvh

Tobias

Edited by Tobtenor
Back to Top
calu View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 10:59

Er der ikke kun udgang til skærm på denne box? I givet fald kan du ikke optage dette signal på HD

vh/ calu

Back to Top
Tobtenor View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 11:17
Der er en Video Out, men er det nok??? Hmmm som du nok kan læse er jeg helt ny hvad der her angår.

Edited by Tobtenor
Back to Top
calu View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 11:48

Originally posted by Tobtenor Tobtenor wrote:

Der er en Video Out, men er det nok???

Jo, hvis der er en video out - og du har video in på din computer, så skulle der ikke være nogen problemer i at få video in. Mht. software således at du kan bruge boxen som PVR ved jeg ikke. Dette software er jo ofte lavet til det hardware det skal bruges til. Men du må kunne grabbe video via talrige programmer f.eks. windows moviemaker.

calu

Back to Top
Tobtenor View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 15:01

ok! tusind tak for de oplysninger, så er man da lidt klogere. Er der nogen derude der har erfaringer med lignene opsætninger??? Findes der software der er anbefalelses værdig?

Mvh

Tobias

Back to Top
donØ View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 16:23

Tror desværre ikke det er en PC-tuner, men "kun" en ekstern tuner der bruger din monitor som TV-skærm. En PC-tuner skal have direkte adgang til Computerens hardware via digital overførsel. Det vil sige at der SKAL være et firewire eller et USB stik for at du kan bruge den til at optage på PC'en.

Hvis der ikke fulgte software med kan du være rimeligt sikker på at det ikke er en PC-Tuner, da det er højest usandsynligt at de sælger dem uden software (ideen ved en PC-tuner er selvfølgelig at du skal kunne bruge den lige så snart du har købt den, og at du ikke behøver investere i ekstra software).

Edited by donØ
Back to Top
calu View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 20:43

Der er en Video Out, men er det nok??? Hmmm som du nok kan læse er jeg helt ny hvad der her angår.

Teoretisk set- og det er meget teoretisk, kan du godt få tv signalet ind i computeren, men dette kræver at du har et video in stik, der typisk sidder på et video -eller tv-kort (!) og som kan komprimere signalet til MPEG1,2,4 ellers fylder det voldsomt.

Men du får ikke den brugerflade som en rigtig PVR har. Timeshift, timerrecording m.m.

Jeg mener at du er bedre tjent med at ofre lidt merre, og f.eks købe en af Pinnacle USB baserede boxe. Den billigste koster 700 kr og fungerer sådan set udemærket. Denne fungerer på software baseret encoding, hvilket stiller krav til PC'en.

Jeg byttede dog min til Hauppauge PVR USB2 der har hardware encoding.

calu

Back to Top
Tobtenor View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 21:14

Ja, jeg kan efterhånden konkludere at jeg ikke skal bruge den lille box til HD optagelse. Jeg må bare op med pengepungen igen. Endnu en lektie lært. Tak for alle jeres svar.

-Tobias

Smile, your not alone!
Back to Top
HenrikH View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 21:24

Ja, jeg kan efterhånden konkludere at jeg ikke skal bruge den lille box til HD optagelse. Jeg må bare op med pengepungen igen. Endnu en lektie lært. Tak for alle jeres svar.

-Tobias

Hvis de ikke er udsolgt, så har Aldi i denne uge et TV Tuner kort til 349, der monteres i pc'en (pci port). Den medfølgende software kan grabbe i Mpeg 1/2/4 format (DVD/DivX). Den er noget processorkrævende. Har selv 1400 mhz. pc og kan ikke grabbe DVD kvalitet, men kan sætte det til halv opløsning, der også er OK (ala VHS)

Men har du en hurtig PC - så er det nok det du søger - fint kort, fin software, fjernbetjening og billig. Og det bedste kan times, til at tænde PC selv (fra dvalefunktion), optage og slukke igen. Og det er BARE SMART!

mvh

Henrik
Back to Top
calu View Drop Down
Bruger
Bruger

Direct Link To This Post Posted: 04-Oktober-2004 at 22:29

[/QUOTE]

Hvis de ikke er udsolgt, så har Aldi i denne uge et TV Tuner kort til 349, der monteres i pc'en (pci port).  [/QUOTE]

Bilka (i Fields) har stakkevis af samme kort - godt nok til en halvtredser mere.

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.