recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  New Posts New Posts RSS Feed - Hvor køber man billig lærred
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hvor køber man billig lærred

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Krydolph Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hvor køber man billig lærred
    Posted: 15-Juli-2015 at 04:06
Hejsa.

Overskriften siger det :)

Jeg er ude efter et fast rammelærred. Omkring de 120" kunne jeg godt tænke mig.
Det er et rum med mørke vægge og mulighed for lysafskærmning. 
De er ret pebrede, men der er helt sikker mulighed for at spare penge hvis man kommer de rigtige steder hen (det er der jo altid).
Jeg har set jer snakke om tyskland o.lign. så længe det er inden for EU skulle der jo ikke være noget ivejen for at købe det i udlandet hvis det er billigere. 

Håber i har nogle gode råd :)
Back to Top
Bruger udmeldt 35 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15-Juli-2015 at 05:37
jeg vil anbefale dig at lave et lærred selv fremfor at købe billigt..!

jeg har selv fremstillet mit lærred ved brug af simpel 60x15 mm fodliste, højttaler frontstof og 2 stk stræklagner fra IKEA..
samlet pris . ca 500,-

og det slår på alle måder samtlige billige lærreder jeg har prøvet ( og også mange af de dyre )

Back to Top
Krydolph View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Krydolph Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 15:49
2 lagner for at ligge dem dobbelt eller hvad?
Hvad er det for nogen mere præcis? 
Og selvom jeg spørger ind til strecker vil jeg gerne stadig have et svar på mit oprindlige spørgsmål. :)
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 15:55
Jep for at ligge dem dobbelt, det skjuler strukturen.
Back to Top
Trumle View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Trumle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 17:33
Eller mal et felt i formatet 16:9 på væggen med en god helmat (ex glans 5) loft eller vægmaling i hel-hvid (uden tint -> Spørg ekspedienten). Imo virker det fortrinligt som lærred, men det kræver så at væggen er meget jævn inden man kaster sig ud i det.
Back to Top
spanky View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote spanky Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 17:58
Jeg er helt med på streckers metode, har selv lavet et dog med noget stof fra stof og stil, fremgangsmåden er den samme, og prisen endte også på under 500,- 😊
Back to Top
aerik View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 18:26
Originally posted by strecker strecker wrote:

jeg har selv fremstillet mit lærred ved brug af simpel 60x15 mm fodliste, højttaler frontstof og 2 stk stræklagner fra IKEA..
samlet pris . ca 500,-

og det slår på alle måder samtlige billige lærreder jeg har prøvet ( og også mange af de dyre )

Beklager hijack, men hvorfor frontstof også?
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 18:32
Giver Trumle ret, det er en rigtig fornuftig løsning og overgår helt klart et billigt lærred...
Men du har forhåbentlig tænkt dig at få højttalerne bag lærred ik..??
Back to Top
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 35 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Juli-2015 at 18:34
Originally posted by aerik aerik wrote:

Originally posted by strecker strecker wrote:

samlet pris . ca 500,-

Beklager hijack, men hvorfor frontstof også?

Jeg prøvede først med kun lagner, men der kunne jeg fornemme højttalerne bagved i lyse scener, derfor røg der et lag frontstof på..
Back to Top
tha_crow View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote tha_crow Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2015 at 11:09
Jeg havde selv samme spørgsmål for et par mdr siden.

Flere brugere herinde anbefalede mig denne forhandler på eBay.

http://stores.ebay.com/platinumhomecinema/

Der er flere tråde herinde om, hvor gode de er i forhold til prisen.
Back to Top
JAWA View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JAWA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2015 at 21:33

På amazon.de kan man få et elite screen sable frame i 120 tommer til 325 EUR og det synes jeg ikke er pebret.
Mvh
Back to Top
basillus View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote basillus Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juli-2015 at 01:40
Højttalerfrontstoffet skal bagpå for regner med at det er sort ?
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.