recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Udfordringer med lyden på Pana 55CXC725
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Udfordringer med lyden på Pana 55CXC725

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kristensen81 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Udfordringer med lyden på Pana 55CXC725
    Posted: 27-Juli-2015 at 14:15
Hej,

Jeg har brug for lidt hjælp til fejlsøgning...

Jeg har for nylig skiftet mit gamle Pana VT20 ud med et nyt TX-55CXC725, men det vil ikke helt som jeg gerne vil.

Jeg har forbundet min NAD stereoforstærker via tv'ets optiske lydudgang. Lyd fra live tv og PS4 kommer fint igennem, men der kommer ingen lyd ud, når jeg ser Netflix via tv'ets indbyggede Netflix-app... Der er selvfølgelig lyd i tv'ets indbyggede højtalere, men intet via den optiske udgang.

Nogen bud på hvad der er galt??
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 14:22

Det kunne tænkes, at det er fordi et er Miltikanal lyd der kommer fra TVet, og det kan din Stereo enhed ikke "læse", så indstil TVet til PCM lyd i stedet for, er der så lyd til din Reciver.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 15:12
Det er vist en fejl eller mangel på 725 serien.   

Har du opdateret til sidste udgave for TV ?
Back to Top
kristensen81 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kristensen81 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 22:08
Tv'et er opdateret og output er sat til PCM. Men der er stadig ingen ekstern lyd fra Netflix app'en.... Andre gode bud??
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27-Juli-2015 at 22:14

Da der er Analog lyd kan der bruges en sådan forbindelse, så tag lyden fra Headset udgangen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Silentbob View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Silentbob Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Juli-2015 at 07:38
Jeg selv lige købt en Panasonic CXC700, hvilket er mere eller mindre samme model.

Jeg køre lyde lyd fra den indbyggede Netflix app ud via optisk til min surround receiver og det fungere uden problemer.

Det eneste jeg har gjort var, at slå lyd fra på TVet, da jeg alligevel aldrig bruge det.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kristensen81 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Juli-2015 at 10:47
Synes stadig at det er lidt underligt, når lyden fra PS4 kommer fint igennem til forstærkeren (den kommer nemlig også via tv'ets optiske udgang).
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28-Juli-2015 at 11:07
Det er vel en bug i Netflix-app'en og ikke i TV'et som sådan. Jeg testede den optiske udgang i Netflix på CX800 og der virkede det også fint, så det må være modelspecifikt.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kristensen81 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Juli-2015 at 14:04
Har været i kontakt med Panasonic DK og her er deres svar:

Afspilning af optisk lyd via Netflix App'en er desværre et kendt problem, og er en fejl Netflix arbejder stærkt på at udbedre.
Der er desværre kun mulighed for at afspille lyd via analog udgange ved brug af Netflix på nuværende tidspunkt.

Så der er ikke andet at gøre end at væbne sig med tålmodighed (og så selvfølgelig at se Netflix via et andet device end tv'ets indbyggede app)
Back to Top
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Juli-2015 at 14:18

Der behøves jo ikke en anden enhed til at se Netflix, der er da lyd, den skal bare tages på den Analoge udgang som der blev skrevet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.