recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - LG & 4K Opskalering ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

LG & 4K Opskalering ?

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xalodogan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: LG & 4K Opskalering ?
    Posted: 22-September-2015 at 02:00
Nu har jeg prøvet det med opskalering af 1080p signal til 4K på mit LG tv UF695V i 55".

Må sige at jeg ikke kan se den store forskel.....det er måske en anelse skarpere men så skal man også sidde virkelig tæt på.....jeg mener helt up front  :-)

Men er det bare sådan eller hvad ?

Den indgang på tv'et jeg bruger står det 4K HDMI....2.2 eller lign....dem er der 2 stks af. Så går ud fra der er ingen forskel på de indgange. 

Jeg hentede noget 4K demo på nettet og smed det på en USB hdd.....så kan man fandme set forskel. 

Men det med opskalering af 1080p til 4K er bare noget reklame halløj. Det virker ikke hos mig.

Eller gør jeg noget forkert ?
Back to Top
Peter.C View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peter.C Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2015 at 08:42
Hvad har du tidligere set på TV'et?

Alt hvad du viser på skærmen bliver opskaleret til 4k, Hdmi der er 4k kompatible kan, modsat andre, modtage et 4k signal.
Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2015 at 10:15
Originally posted by xalodogan xalodogan wrote:

Men det med opskalering af 1080p til 4K er bare noget reklame halløj. Det virker ikke hos mig.

Hej.

Nej der er ikke nogen forskel. Billedet viser den information der nu engang er i signalet. Og signalet får ikke tilføjet noget ekstra fordi at du opskalerer. I den sidste ende vises alt på skrærmen i 3840×2160 pixels.

Hilsen Carsten.

Edited by csell - 22-September-2015 at 10:16
Back to Top
xalodogan View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote xalodogan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-September-2015 at 01:28
Hmmm.....jeg har sat tv'et til at opskalere fra et 1920x1080p signal. Men tv'et viser ikke 3840x2160p i info bjælken. Kan det have noget med mit HDMI kabel at gøre ??........det er bare et helt alm kabel som er købt i tidernes morgen. Tror ikke det er et decideret 4K hdmi kabel.Det var et af de ret billige ting. 
Back to Top
kaizer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaizer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-September-2015 at 03:54
Den info du ser på skærmen er ang. det signal tv'et modtager.

Det vil bruge det antal pixels der nu engang er brug for.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-September-2015 at 08:27

TVet kan jo i sagens natur kun vise i den opløsning som panelet har, så derfor Scales alt ganske automatisk til den opløsning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
pilehave View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pilehave Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-September-2015 at 09:08
Mit gamle LG plasma viser kildens opløsning, hvilket giver god mening. Så selvom der står at kilden er 540i eller 720p, så vises det nu en gang i 1920x1080 :)
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-September-2015 at 12:30

Nu har jeg prøvet det med opskalering af 1080p signal til 4K på mit LG tv UF695V i 55".

Må sige at jeg ikke kan se den store forskel.....det er måske en anelse skarpere men så skal man også sidde virkelig tæt på.....jeg mener helt up front  :-)

Men er det bare sådan eller hvad ?

Ja, 

Hvis du vil have bedre billede, skal du have et kildesignal i 4K. F.eks. Netflix's 4K-streams eller de kommende UHD Blu-ray-film.

Opskalering og "Hz" systemer er de mest misvisende marketing-begreber, som tv-producenterne endnu har fundet på. Desværre også dem som den brede befolkning har taget mest til sig.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-September-2015 at 17:44

Som tidligere skrevet, det signal der kommer til TVet, hvad enten det er fra Tuner eller fra et externt input VIL automatisk blive vist i panelets opløsning, altså Scalet til 4K.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.