recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  New Posts New Posts RSS Feed - F-conector antannestik eller almindeligt?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Topic ClosedF-conector antannestik eller almindeligt?

Post Reply Post Reply
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Direct Link To This Post Topic: F-conector antannestik eller almindeligt?
    Posted: 26-Oktober-2006 at 14:28

Jeg er ved at klargøre en ny lejlighed og skal til at investere i nogle gode antennekabler. Vi har haft en elektriker på, som bl.a. har fjernet det gamle antenne stik og sat en plastik"dåse" ind i væggen som forberedelse til installation af ny antennestikdåse. Da antennestikket ikke sidder i det rum vi har udnævnt til stue, og da vi også gerne vil have fjernsyn i det rum stikket sidder - og derfor har behov for en splitter eller forstærker, spekulerer jeg lidt på, om jeg skal bede elektrikeren om at sætte en F-connector antennestikdåse i væggen.

Det skal siges, at jeg får leveret internet gennem telefonkablet og ikke gennem kabelTV.

Det ene kabel skal løbe en 8-10 meter, mens det andet skal være en 4-5 meter

Jeg regner med kun at skulle bruge digitalt signal fra TDC kabelTV, men det gør vel ikke nogen forskel?

Så hvad anbefaler i? Skal jeg få installeret F-connector stikdåse? skal jeg gå amok med dyre coax kabler, eller...?

Hvis jeg ydermere gerne vil distribuere et signal fra en DVD-afspiller, er det så overhovedet muligt at sende et sådant signal "retur" gennem antennekablet (via en modulator), gennem fordeleren og videre til TV 2, dvs. uden at bruge to coax kabler?

På forhånd tak

Back to Top
Ken_T View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Direct Link To This Post Posted: 26-Oktober-2006 at 19:49
Du får leveret kabel fra TDC, så kan du jo som udgangspunkt godt regne med at det du får er i orden og  du har et godt antennesignal, der ikke vil kræve at du laver specielle ting for at det vil virke. Er der ikke en indbygget fremtidssikring i at lave det helt almindeligt som det er standard, måske flytter du på et tidspunkt? Og hvorfor skulle det ikke virke?

Hvis du sender noget ud på dit antenneanlæg der jo er lavet af TDC kabel, tror du så ikke de vil blive lidt småsure? Der skal ikke meget til for at lave forstyrrelser på et sådant lukket antenne system. Og skal dine naboer også kunne se dine film? :)  De bliver da glade, eller..?

Forresten så er det digitale signal som du vil anvende fra tdc kabel ikke lige så følsomt som det analoge du også modtager,  jeg forestiller mig at du vil bruge selector eller noget lignede? Så internt kabeltræk er ikke så vanskeligt. Men det betyder da ikke at man ikke skal bruge gode kabler. (dobbeltskærmede) for selv om man har planer om at anvende selector bruger man jo nok alligevel de analoge signaler ind i mellem.

Ken                        

Back to Top
AndyK View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Direct Link To This Post Posted: 27-Oktober-2006 at 11:50

Originally posted by Ken_T Ken_T wrote:

Er der ikke en indbygget fremtidssikring i at lave det helt almindeligt som det er standard, måske flytter du på et tidspunkt? Og hvorfor skulle det ikke virke?

Tja, jeg ved ikke om jeg vil kalde det en fremtidssikring at benytte det almindelige, og det vil jo ikke være super svært at sætte almindelige coax connectors på et kabel i stedet for F-connectors, og mon ikke de fremtidige beboere i lejligheden kan finde ud af at spørge sig frem mht. til at skaffe sig nogle F-connectors?

Originally posted by Ken_T Ken_T wrote:

Hvis du sender noget ud på dit antenneanlæg der jo er lavet af TDC kabel, tror du så ikke de vil blive lidt småsure? Der skal ikke meget til for at lave forstyrrelser på et sådant lukket antenne system. Og skal dine naboer også kunne se dine film? :)  De bliver da glade, eller..? 

Jeg havde tænkt mig, at der skulle anvendes en form for low pass eller high pass filter, således at mit eget signal blev inde i min lejlighed ved at min interne kanal enten blev sendt over eller under alle de andre kanalers frevens, men jeg kan godt se, at det vil være alt for risky at rode mig ud i det.

Back to Top
Chubbi View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Direct Link To This Post Posted: 15-Januar-2007 at 08:06

De alm. f-con som "alm" mennesker bruger er ikke særlige holdbare i længden. Hvis du vil have f-con på skal du bruge dem man klemmer på med en speciel tang. Så vil jeg hellere anbefale at du køber en god kvalitet i alm coax stik. De holder meget bedre.

(Jeg er TV/Radiomontør Derfor)

LG 42PC1RR
Bose Lifestyle 28
PS3
PSP
Pace satbox
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.