|
Tv uden alt muligt gejl |
Post Reply ![]() |
Author | |
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Joined: 06-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 366 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21-November-2015 at 09:34 |
Jeg tror ikke rigtig på alt det her smart tv men er mere tilhænger af bare at have et tv også skifte boksen engang imellem, og det er jo en tro sag. Men hvis det nu er den vej jeg vil gå og jeg skal til at have et nyt tv, ikke fordi det gamle fejler noget, et gammelt 46" Panasonic plasma tv, jeg vil bare gerne have et større, min 55". Også et der ikke bruger så fandens meget strøm, plasmaet æder pt. knap 400W/t, og når ungerne har tv'et tændt fra de kommer hjem fra skole og til sengetid samt nærmest hele weekenden - nogle få timer om natten, render det jo også op.
Min i min termologi burde det være billigere at købe et tv uden smart tv funktion end et med men er det sådan det forholder sig? jeg syntes jo f.eks ikke en monitor er billigere, er dog heller ikke helt klar over om den egner sig til tv. Men øhh og hvis hvor ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 17-Maj-2004 Location: 4100 Status: Offline Points: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
At der er den ene eller den anden Smart platform kan du næppe komme uden om, det følger med, de er nu heller ikke så smarte, så køb et TV ud fra de ønskede krav og se bort fra Smart delen. Edited by Radiomanden - 21-November-2015 at 10:56 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Og gå uden om de nye Sony TV, der kører med dårlig SW
|
|
![]() |
|
jhjorsal ![]() Super bruger ![]() Joined: 06-Februar-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 366 |
Okay takker, så må vi jo se hvad Black friday byder ind med
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Joined: 12-Juli-2006 Location: Denmark Status: Offline Points: 23900 |
Som jeg ser det, så er problemet, at du skal holde dig meget "Low-end", for at få så lidt gejl som muligt, det går så også ud over billede kvaliteten. Så du må måske prioritere et godt TV, og undlade at bruge gejlet. Det gør jeg stort set selv.
Enig med Kampus omkring Sony - selvom Flatpanels har givet en af modellerne en "Top anbefaling".
|
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Joined: 26-Maj-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 1424 |
400W. Er det noget du har målt, eller er det maks effekten der står oplyst på bagsiden af tv'et? Mit gamle 42" Pana PX70 bruger omkring 120W målt.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
Det er noget jeg har læst mig til, jeg har sådan en ideline måler, men har før fået fortalt at de ikke er troværdige.
Og det er nok rigtigt at det bedste bare er at købe et almindelig smart tv også lade være med at bruge smart funktionen. En ting jeg glemte at nævne er at jeg ikke går meget op i kvalitet, det behøver ikke være sidste nye teknologi. Så et alternativ kunne vel også være bare at købe et brugt tv hvor smart tv funktionen er ved at være outdated, syntes tit jeg læser en tråd om manglende understøttelse af opdateringer til smartdelen for tv der bare er et par år gammel. Problemet ved at købe brugt er bare at sælger har en tendens til at tro de sælger guld der aldrig falder i pris, de nævner gerne den pris de selv har givet, men glemmer at gå ind og se hvad selvsamme tv står til d.d |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19661 |
Glem det der med strømforbruget, vi har regnet på det her på recordere mange, mange gange. Pengene du sparer ved at skifte et tv er uendeligt lille i forhold til det du skal give for et nyt tv.
Køber du et ældre tv får du et med praktisk taget samme strømforbrug. Bekymrer du dig i det hele taget om strømforbruget, så sluk for fjernsynet i stedet! Klaus |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |