recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Tv uden alt muligt gejl
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Tv uden alt muligt gejl

Post Reply Post Reply
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhjorsal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tv uden alt muligt gejl
    Posted: 21-November-2015 at 09:34
Jeg tror ikke rigtig på alt det her smart tv men er mere tilhænger af bare at have et tv også skifte boksen engang imellem, og det er jo en tro sag. Men hvis det nu er den vej jeg vil gå og jeg skal til at have et nyt tv, ikke fordi det gamle fejler noget, et gammelt 46" Panasonic plasma tv, jeg vil bare gerne have et større, min 55". Også et der ikke bruger så fandens meget strøm, plasmaet æder pt. knap 400W/t, og når ungerne har tv'et tændt fra de kommer hjem fra skole og til sengetid samt nærmest hele weekenden - nogle få timer om natten, render det jo også op.
Min i min termologi burde det være billigere at købe et tv uden smart tv funktion end et med men er det sådan det forholder sig? jeg syntes jo f.eks ikke en monitor er billigere, er dog heller ikke helt klar over om den egner sig til tv.
Men øhh og hvis hvor ?
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 10:54

At der er den ene eller den anden Smart platform kan du næppe komme uden om, det følger med, de er nu heller ikke så smarte, så køb et TV ud fra de ønskede krav og se bort fra Smart delen.

Edited by Radiomanden - 21-November-2015 at 10:56
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 11:18
Og gå uden om de nye Sony TV, der kører med dårlig SW
Back to Top
jhjorsal View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhjorsal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 11:19
Okay takker, så må vi jo se hvad Black friday byder ind med
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 12:20
Som jeg ser det, så er problemet, at du skal holde dig meget "Low-end", for at få så lidt gejl som muligt, det går så også ud over billede kvaliteten. Så du må måske prioritere et godt TV, og undlade at bruge gejlet. Det gør jeg stort set selv.

Enig med Kampus omkring Sony - selvom Flatpanels har givet en af modellerne en "Top anbefaling".
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 13:42
Originally posted by jhjorsal jhjorsal wrote:

Jeg tror ikke rigtig på alt det her smart tv men er mere tilhænger af bare at have et tv også skifte boksen engang imellem, og det er jo en tro sag. Men hvis det nu er den vej jeg vil gå og jeg skal til at have et nyt tv, ikke fordi det gamle fejler noget, et gammelt 46" Panasonic plasma tv, jeg vil bare gerne have et større, min 55". Også et der ikke bruger så fandens meget strøm, plasmaet æder pt. knap 400W/t, og når ungerne har tv'et tændt fra de kommer hjem fra skole og til sengetid samt nærmest hele weekenden - nogle få timer om natten, render det jo også op.
Min i min termologi burde det være billigere at købe et tv uden smart tv funktion end et med men er det sådan det forholder sig? jeg syntes jo f.eks ikke en monitor er billigere, er dog heller ikke helt klar over om den egner sig til tv.
Men øhh og hvis hvor ?
400W.
Er det noget du har målt, eller er det maks effekten der står oplyst på bagsiden af tv'et?
Mit gamle 42" Pana PX70 bruger omkring 120W målt.
Mvh Jesper
Back to Top
jhjorsal View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhjorsal Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 14:35
Det er noget jeg har læst mig til, jeg har sådan en ideline måler, men har før fået fortalt at de ikke er troværdige.
Og det er nok rigtigt at det bedste bare er at købe et almindelig smart tv også lade være med at bruge smart funktionen.
En ting jeg glemte at nævne er at jeg ikke går meget op i kvalitet, det behøver ikke være sidste nye teknologi. Så et alternativ kunne vel også være bare at købe et brugt tv hvor smart tv funktionen er ved at være outdated, syntes tit jeg læser en tråd om manglende understøttelse af opdateringer til smartdelen for tv der bare er et par år gammel. Problemet ved at købe brugt er bare at sælger har en tendens til at tro de sælger guld der aldrig falder i pris, de nævner gerne den pris de selv har givet, men glemmer at gå ind og se hvad selvsamme tv står til d.d
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-November-2015 at 15:45
Glem det der med strømforbruget, vi har regnet på det her på recordere mange, mange gange. Pengene du sparer ved at skifte et tv er uendeligt lille i forhold til det du skal give for et nyt tv.

Køber du et ældre tv får du et med praktisk taget samme strømforbrug.

Bekymrer du dig i det hele taget om strømforbruget, så sluk for fjernsynet i stedet!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.