recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  New Posts New Posts RSS Feed - Forbind VHS til smart tv
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Forbind VHS til smart tv

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sunebrodersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forbind VHS til smart tv
    Posted: 31-December-2015 at 10:07
Hejsa
Jeg har en combo VHS og dvd som har scart udgang. Jeg har så købt et kabel som har scart i den ene ende og component i den anden. Scart sætter jeg i videoen og component (rød,grøn,blå) i tv'et. Men jeg får "opløsning ikke understøttet" på skærmen.

Nogen ideer til hvordan jeg kan forbinde den?

På mit tidligere tv var der scart indgang så det var ikke noget problem.

Min VHS er denne lg dvc5931

Mit tv er dette Samsung UE48JU6075YXXE

Og det kabel jeg har købt er dette https://www.avxperten.dk/scart-til-component-kabel/component-til-scart-kabel-2-m.asp

Er jeg helt helt på den og hvilket kabel skal jeg evt investere i?

Godt nytår til alle!
Back to Top
jbl View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jbl Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 10:13
Hvad med bare at prøve en scart til hdmi omformer?
Back to Top
sunebrodersen View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sunebrodersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 10:21
Synes bare de virker til at være rigtig dyre? Tænkte der måtte være en billigere alternativ.

Kan du anbefale en sådan omformer?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 10:43
Din dvd/vhs combo udsender ikke komponent på scart stikket.

Klaus

Edited by KlausDM - 31-December-2015 at 10:43
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 10:46
Fat brugsanvisningen til fjernsynet og find ud af, hvordan du tilslutter enheder med composite signal.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 11:12
Eller køb en gammel dvd recorder. Hvis jeg skal afspille vhs, sætter jeg den til min recorders scart indgang og videre via hdmi til TV. Så kan vhs optagelserne også overføres til dvd samtidigt.
Back to Top
Cyberguyen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cyberguyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 11:24
Jeg vil tro at du måske kan vælge component som udgang via scart på din DVD/VHS.

Men hvis ikke det er muligt, så skal du have et godt gammeldags scart til composite stik og måske har du allerede et liggende i skuffen.

Det er beskrevet på side 26 i e-manualen:

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sunebrodersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 12:03
Så det vil sige der er forskel på component og composite? Jeg har der er kun scart udgang på videoen.

Jeg har sådan et scart stik liggende med rød hvid gul stik på. Det har jeg også prøvet men det virker heller ikke.

Som sagt siger tv noget om at opløsningen ikke er understøttet. Og så vidt jeg har læst er det netop en af de ting en scart til hdmi kan - upscale tror jeg det hed.

Kan det betyde at eneste løsning er at købe en sådan ?
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote sunebrodersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 12:08
Eller mener i at dette kabel ville virke?

https://m.av-cables.dk/231-scart-til-composite/3243-scart-til-3-x-phono-in-out-2-m/
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 12:27
Bruger du overhoved VHS delen?
Hvis ikke, ville jeg da heller købe en BluRay, som også kan afspille DVD. En BluRay kan vel fås for 400.
Back to Top
Cyberguyen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Cyberguyen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 12:28
Originally posted by sunebrodersen sunebrodersen wrote:

Så det vil sige der er forskel på component og composite? Jeg har der er kun scart udgang på videoen.

Jeg har sådan et scart stik liggende med rød hvid gul stik på. Det har jeg også prøvet men det virker heller ikke.

Scart indeholder muligheden for både component, RGB, s-video og composite signaler i flere retninger.
Men det er ikke sikkert at udstyret har understøttelse for alt ovenstående. De billigste enheder har kun composite udgang.

Grunden til at dit scart til composite (gul) ikke virker, kan være fordi det er beregnet til at benytte som indgang til scart og ikke som en udgang. Så hvis du havde gul udgang på din dvd/video og scart indgang i dit tv, så ville dit kabel sikkert virke.

Så enten skal du købe det kabel du linker til, som har en out/in switch til at skifte. Eller også skal du bruge 10 minutter på at lodde 3 forbindelser om i dit eksisterende stik. Det er noget som jeg vil tro de fleste med en loddekolbe kan klare.

• Lyden til højre kanal på ben 2 flyttes til ben 1
    (hvis den allerede sidder på ben 1, så flyttes den til ben 2)

• Lyden til venstre kanal på ben 6 flyttes til ben 3
    (hvis den allerede sidder på ben 3, så flyttes den til ben 6)

• Composite på ben 20 flyttes til ben 19
    (hvis den allerede sidder på ben 19, så flyttes den til ben 20)

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-December-2015 at 12:31

Hvis ikke der er Scart i TVet, så skulle der medfølge en adapter som tilsluttes i TVet, og så kan man bruge et Scart Kabel. Måske er der også et Composite In, læs i manualen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.