recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Ekstern antenne Huawei b310
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Ekstern antenne Huawei b310

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Ekstern antenne Huawei b310
    Posted: 01-Februar-2016 at 15:31
Halløj.

Jeg har lige bestilt et Huawei B310 4g modem til mit sommerhus.

I den forbindelse søger jeg et sæt antenner til at sætte direkte på modem. Dem jeg søger frem er oftest på hjemmesider i østen.
http://de.aliexpress.com/store/product/4G-LTE-router-Huawei-B593-B880-B310-antenna-4G-LTE-antenna-SMA-connector/1830818_32369745871.html?storeId=1830818

Er der nogen der ved hvor de kan købes i Danmark?

Jeg mener at det samme antenner der også bruges på Huawei b593, som sælges af flere mobilselskaber i DK.
Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Februar-2016 at 17:19
Hej.

Har du nogen ide om hvor meget antenne du behøver?

Du kan evt checke på mastedatabasen hvordan dit sommerhus ligger i forhold til de forskellige udbyders master:
Du skal vælge Mobiltelefoni og LTE.

https://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx

Jeg ved ikke hvilket 4G bånd du regner med at bruge?
De generalle antenner har meget dårlig forstærkning. Antenner der kun er tilpasset en frekvens er meget bedre.

Hvis du har tid til at vente ville jeg altid bestille sådan noget fra eBay.com

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=4g+antenna+sma&_sop=15&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X4g+antenna+sma+-2.4.TRS0&_nkw=4g+antenna+sma+-2.4&_sacat=0

Og hvis du ønske dem hurtigt fra eBay.de

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=LTE+antenne+sma+-WLAN&LH_PrefLoc=3&_sop=15

Her kan du vælge kun at se produkter fra Europa.

Men med små antenner du skal nok ikke regne alt for meget med de forstærknings tal du ser opgivet.

Hilsen Carsten.

Edited by csell - 01-Februar-2016 at 17:44
Back to Top
TBK View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TBK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Februar-2016 at 17:38
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-Februar-2016 at 17:53
Tak for links.

Det skal helst være modellen der kan skrues fast på selve modem, da det nok kommer til at bo forskellige steder.

Er der nogen der har prøvet et Huawei b593 eller Huawei b310 med en sådan antenne?
Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Februar-2016 at 17:43

Hej.

Da der tilsynedadende ikke er ejere af Huawei b593 eller Huawei b310 der kan svare dig kan jeg fortælle om mine oplevelser med min mini Huawei E5776 router. Den har kun et antennestik og da vi for 1,5 år siden lejede et sommerhus købte jeg en LTE Poynting Antenne PANL-A0038 som jeg var meget glad for. Den måler ca 20 x 35 cm.

Sommerhuset lå i en skov midt mellem to master fra henholdvis TT og 3. Afstandene var 3,0 og 3,1 km. Jeg valgte så et dataabonnement fra Telias datterselskab CallMe for så kunne jeg bruge 1800 MHz LTE båndet. Jeg nåede aldrig at få Poynting antennen monteret. Den stod op på gulvet bag en læsestol ud til et glas parti. Vi havde altid god dækning.

Her er et link til en manaul:

https://media.dustin.eu/media/111296/antennas-panl-a0038.pdf

Når jeg læser 10 dBi i manualen, tror jeg at det er rigigt. Og tror ikke at det kan sammenlignes med andre lignende opgivelser på div Kinesiske hjemmesider.

Hilsen Carsten.

Edited by csell - 02-Februar-2016 at 17:45
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2016 at 06:49
Mange tak for input.

Jeg har for øvrigt kun hørt godt om ponyting antenner. Det kan godt være at jeg på et tidspunkt ender der. I første omgang vinder mobiliteten, med to antenner direkte på modem.

Da jeg ikke har megen tiltro til fjernøstlige hjemmesider, har jeg bestilt et par kaninører hos Amazon.uk

I skal nok få en opdatering når jeg laver den første uvidenskabelige test om nogle dage.

Back to Top
csell View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote csell Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Februar-2016 at 09:34

Hej.

Hvis du ender med en Poynting antenne. Vil jeg foreslå at du til din Huawei B310 køber EN mimo antenne med 2 antenne stik.

Hilsen Carsten. 
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-Februar-2016 at 13:07
Nu har jeg testet lidt i hjemmet med twin antenner direkte på modem.

Download ligger nogenlunde på det samme. Opload med antenne giver ca. 1,5 mbps ekstra. Det skal siges at jeg bor tæt på masten og routeren har fuld signalstyrke uden antenne.

Det er lidt svært at konkludere noget før routeren kommer til udkants Danmark. Der kommer til at gå lidt tid der bliver mulighed for flere test.

Endnu en gang tak for input.
Back to Top
afunch View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote afunch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20-April-2016 at 15:20
For at fremtidssikre sin LTE router kan det anbefales at købe routere der understøtter LTE CAT6 / 2CA. Derved får man omtrent dobbelt hastighed når 2CA er aktiveret på mobilmast man er tilsluttet. Alle tre mobil operatører i DK har aktiveret 2CA i visse områder, primært de større byer.

Der findes både mini og fullsize LTE routere der understøtter LTE CAT6. Det er ikke tilladt at reklamere for specifikke produkter/producenter, men et oplagt producent valg er allerede nævnt i tråden.

Vedr. retningsbestemte eksterne antenner vær opmærksom at der ofte skal bruges 2 stk. til LTE, og disse skal monteres med modsat polaritet ("vandret" og "lodret"), til dette benyttes f.eks. et horn rør. Der findes antenneproducenter (også nævnt i tråden), der leverer en samlet LTE panel antenneboks, hvor de indbyggede antenner er formonteret med korrekt cross polaritet.

Mvh
Anders Funch
Back to Top
svsommer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote svsommer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-April-2016 at 08:36
Hej Anders
Har man nogle muligheder for at se hvilken områder udbyderne vil tilbyde 2CA som fx.http://www.mastedatabasen.dk/VisKort/PageMap.aspx
Mvh
Svsommer
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.