|
Pana DX730 - PIP |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Author | |
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Oktober-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 620 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19-Maj-2016 at 13:17 |
Jeg har lidt kig på Panasonic DX730 som mit næste tv. Det ser ud til at passe meget godt med hvad jeg ønsker mig af et nyt tv - også i forhold til pris.
Noget jeg har savnet allermest på mit nuværende tv er PiP, særligt når der er sportssommer. Jeg har googlet lidt, men synes ikke jeg kan finde tilstrækkeligt med oplysninger på hvordan det fungerer - og om det fungerer godt. Er det nemt at slå til og fra? Kan jeg selv bestemme hvor på tv'et jeg vil have det ekstra billede? Hvoran ser det ud - et stort og et lille i hjørnet eller to ved siden af hinanden? Kan jeg skifte kanal på det lille billede, mens jeg bliver på en kanal på det store? En dvb-c kanal på et billede og det samme på det andet - eller skal det være f.eks dvb-c & dvb-t? Ellers andet jeg skal være opmærksom på? |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal op i et af de dyre modeller for at få fuld funktionalitet af PIP. Der skal være dobbelt tuner. Men så virker det også på alle måder.
De 2 billeder er lige store ved siden af hinanden. Eller et mindre billede i det store, og valgfrit hjørneplacering. |
|
![]() |
|
Maria ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 19-Oktober-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 620 |
Der står i beskrivelsen at der er twin tuner / pip i denne også. Det er måske ikke nok?
|
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Joined: 18-April-2007 Status: Offline Points: 0 |
Jo der står den har PAP, PIP, OG PAT, så det er det hele den kan. Ville dog ikke vælge en kantbelyst skærm pga uens belysning (clouding)
http://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/led-uhd-4k-tv/panasonic-40-dx730-uhd-smart-tv.htm |
|
![]() |
|
Undskyld, men er ret forvirret nu. Du skriver at der skal være dobbelt tuner for at få fuld funktionalitet af PIP. Dette tv har dobbelt/twin tuner, men alligevel skal jeg op i en dyrere model for at få den fulde funktionalitet?
Håber du forstår hvad jeg mener. Er dog ret ked af at høre det med 'clouding'. Budgettet holder ikke til mere :/ |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Nej, jeg skriver at dette TV har fuld funktionalitet i PAP, PIP, og PAT.
Men jeg skriver også at der er stor risiko for et uens belyst panel. Så prøv det, men sørg for mulighed for retur hvis du ikke kan leve med clouding. |
|
![]() |
|
Hvilken skærmstørrelse går du efter?
|
|
![]() |
|
Ahh ok. Misforstod dit første svar så :) tak for opklaringen.
Jeg må se nærmere på hvad clouding er og evt. se på det. Selv hvis der er mulighed for retur, hjælper det ikke så meget, hvis der ikke umiddelbart er et andet tv jeg kan vælge i stedet. Gode tips til at lære om clouding? 58" tænker jeg. Edited by Maria - 19-Maj-2016 at 16:07 |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Ok, det har edge LED. Clouding ser sådan her ud, og ses tydeligst når der ikke er signal på skærmen, men påvirker billedgengivelsen i negativ retning.
https://m.youtube.com/watch?v=DZ4-s7pOqMc Der er håb hvis skærmen ser sådan ud. Så kan en kalibrering hvor backlight lys dæmpes hjælpe på fænomenet. Edited by Kampus - 19-Maj-2016 at 16:22 |
|
![]() |
|
Tak. Kan man regne med at kunne se det clouding (slukket eller tændt) hvis man ser tv'et live og ikke er super erfaren eller har "tekniske tv øjne"? Eller vil det være hip som hap om det lihge kan ses - eller noget der evt. først kan ses senere? Hvis det giver mening.
Ps. Yderligere info: Mit nuværende er et Panasonic x10y plasma. Et tv hvor der også (så vidt jeg husker) kunne anbefales en dyrere model dengang for at undgå diverse billedproblemer, men hvor jeg, også pga økonomi, tog chancen og har været super tilfreds. Jeg vil sådan set bare have et større tv, bedre billede end nu og med PIP. Passende min pengepung. Men jeg er heller ikke interesseret i at bruge så mange penge på et tv jeg bliver træt af hurtigt. Hmm. Jeg har udsat og udsat køb i et års tid fordi det er så pokkers svært. Der bliver set en del tv også i dagtimerne. Edit: hvis jeg skal google/læse mere er det korrekt at dx700(b)&730 er helt identiske bortset fra twin tuner? Edited by Maria - 19-Maj-2016 at 16:44 |
|
Mvh Maria
|
|
![]() |
|
Du kan vel sammenligne clouding med at se TV om dagen, hvor dagslyset også påvirker billedgengivelsen i form af genskin. Du vil formentlig godt kunne leve med det. Men tjek det alligevel, og hvis det er for slemt, så få byttet skærmen til en magen til, forhåbentlig med mindre cloudning.
Jeg ved heller ikke hvor udtalt problemet er på Pana edge LED. Når jeg googler clouding, er mærkerne Samsung, Philips, og LG dem der dukker op, så vi kan jo håbe at det bare et "ulven kommer" jeg har skrevet. God fornøjelse med købet ![]() |
|
![]() |
|
700 og 730 er identiske pånær twintuner
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 123> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |