recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Netværk
  New Posts New Posts RSS Feed - Fra Wi-Fi til kabel
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Fra Wi-Fi til kabel

Post Reply Post Reply
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Samsung_M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Fra Wi-Fi til kabel
    Posted: 06-Juni-2016 at 22:55
Hej Recordere

Jeg har behov for, at tilslutte en netværksenhed til et kablet netværk i en bygning ca. 6-7 meter fra hovedbygningen / stuehuset. Optimalt set skulle der trækkes et kabel fra stuehus til udbygning - det er imidlertid ikke en mulighed da der er asfalteret mellem bygningerne. Det er heller ikke muligt, at bruge et "homeplug" (netværk via elinstallationen) da stikkontakterne i bygningen ikke er på samme  eltavle / elinstallation.

Imidlertid kan det trådløse netværk fra stuehuset nå derover hvorfor jeg tænker, at løsningen må være et trådløs enhed der kan lave et kablet netværk ud af det modtagne Wi-Fi-signal fra routeren.

Jeg ved dog ikke hvad jeg skal lede efter (sikkert et Wireless bridge - men kan ikke finde noget konkret) - kan I mon hjælpe mig?

På forhånd tak

Vh.

Christian
Back to Top
mortenls View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenls Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-Juni-2016 at 23:31
Jeg har selv brugt Ubiquiti M5, det fungerer fint.
Back to Top
Kandersen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kandersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2016 at 00:16
Ja du skal bruge en bridge. Men de er ikke så populære mere, da det oftest er nemmere at blot tilslutte enhederne til det trådløse net (evt via en USB dongle). 

Mange af Asus routere kan sættes op til bridge mode. 
Back to Top
jec View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jec Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2016 at 09:27
Anvender selv en tidligere model af denne bridge:
TRENDnet TEW-800MB
Har i flere år fungeret virkeligt stabilt med bl.a. NAS og VOIP-telefon.

Jens
Back to Top
mortenstryhn View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mortenstryhn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2016 at 11:42
Jeg har tidligere haft en ZyXEL enhed, som både kunne bruges til bridge, range extender og access point. Tror faktisk at det var denne her model til 499 i Computercity http://www.computercity.dk/computertilbehr/netvrk/rangeextender/zyxel-wap3205v2-eu0101f-115026 
Der er en lille skydeknap, som bruges til at vælge funktionen - jeg brugte den som access point, men den kunne også bruges til bridge.

Back to Top
beatmore View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote beatmore Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2016 at 13:15
I flere routere kan man også sætte dem til at køre bridge.
Back to Top
Samsung_M View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Samsung_M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07-Juni-2016 at 20:12
Hej alle

Tak for hjælpen - jeg endte med at bestille en ZyXEL WAP3205 via http://www.computersalg.dk/i/526452/zyxel-wap3205-v2-traadlos?sq=WAP3205 til 288 kr. - jeg tror den kan præcis det jeg skal bruge :)

/Christian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.