recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Wallmount til LG 55B6V
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Wallmount til LG 55B6V

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote t0PD0g Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Wallmount til LG 55B6V
    Posted: 04-August-2016 at 11:04
Hej med jer

Jeg har et LG 55B6V på vej fra Power og det skal op på vægen :) Jeg kan se at det er VESA 300x200 så der er umiddelbart masser af beslag der på papiret passer. Dog ser det ud til at monteringshullerne sidder meget lavt og jeg vil jo helst ikke have at beslaget sikker ud neden under tv'et.

Er der nogle som har erfaring med at vægmontere et B6? Eller måske bare kender til et vægbeslag hvor det er muligt at montere tv'et så de nederste huller på tv'et sidder i de nederste huller på beslaget?

Jeg er ikke på udkig efter noget der kan dreje eller tilte - for mig er det vigtigste at det sidder så tæt på vægen som muligt.

Venlige hilsner,
Olav
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 11:31
Her er målene. 

Venlig hilsen
KB
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 11:43
Jeg har brugt det samme beslag, som mit 50" Panasonic Plasma hang på.
Der er 13 cm fra fronten af skærmen til væggen. Jeg vil ikke have det tættere på.

Venlig hilsen
KB
Back to Top
t0PD0g View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote t0PD0g Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 12:46
Hej KB

Tusinde tak! Lækkert med de udførelige mål - så har jeg nået at gå efter!

Bare af nysgerrighed - hvorfor vil du ikke have det tættere på vægen?

Vh Olav
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 13:01
De viste beslag er også et glimrende beslag hvis man ønsker en god luftgennemgang/tilstrømning og dermed sikre en god ventilation.

At beslaget så også gør, at man kan vippe TV´et en kende og dermed få en nemmere adgang til til stik i bunden, er for mig også en fordel.

Jeg har haft det pågældende beslag siden 2006, og der har hængt alt fra 42 tommer og op til 65 tommer på det beslag.  Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Brixen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Brixen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 13:27
Jeg vil godt have afstand pga. luft, og når fjernsynet bliver vippet, kan jeg komme til ledningerne. 
Der står også et møbel nedenunder med centerhøjttaler på.

Det er et beslag mange på Recordere købte i Harald Nyborg i sin tid. Jeg ved ikke om det kan fås mere.
Solidt og billigt, og masser af skruer med - tror det kostede ca. 300 kr.

Edited by Brixen - 04-August-2016 at 13:29
Venlig hilsen
KB
Back to Top
Kimbo View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kimbo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 14:27
Jeg har benyttet dette på mit 65B6V:

Beslaget har to "flapper" i bunden som kan rykkes ud og derved tilte skærmen lidt bagover, så adgang til stik bliver lettere. 
Back to Top
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 15:51
Originally posted by Kimbo Kimbo wrote:

Jeg har benyttet dette på mit 65B6V:

Beslaget har to "flapper" i bunden som kan rykkes ud og derved tilte skærmen lidt bagover, så adgang til stik bliver lettere. 

- med en dybde på kun 1,5cm på dette ophæng, giver det ikke "konflikter" med det bagudvendte antennestik på B6V'en ?
Back to Top
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 15:54
Originally posted by Brixen Brixen wrote:

Jeg har brugt det samme beslag, som mit 50" Panasonic Plasma hang på.
Der er 13 cm fra fronten af skærmen til væggen. Jeg vil ikke have det tættere på.

Jeg kan tilføje at H.N. i dag har et tilsvarende ophæng, dog med blot 5,3 cm til væggen, men hvor at man stadig kan tilte det 12 grader forover el. bagover. Prisen er Kr. 169
( Selvom at ventilation er godt med el. apparater, virker 13 cm afstand til væg temmelig voldsomt for et TV-ophæng...)
Back to Top
Bruger udmeldt 43 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 43 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 16:39
Jesa, beslaget på billedet fylder 7,5 cm
Back to Top
JesA View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JesA Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 16:55
kampus; jeg ser at jeg misforstod f.s.v. de 13 cm. som Brixen skrev om - ser nu at han måler fra skærmens forside :)
( du har måske samme ophæng, siden at du kender det "rigtige" mål ? )

Edited by JesA - 04-August-2016 at 16:56
Back to Top
Kimbo View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kimbo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-August-2016 at 17:00
Originally posted by JesA JesA wrote:

- med en dybde på kun 1,5cm på dette ophæng, giver det ikke "konflikter" med det bagudvendte antennestik på B6V'en ?

Jo, det kræver vinklet LAN stik og vinklet antennestik.
Resten er der fint plads til 😃
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.