recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  New Posts New Posts RSS Feed - Beolab 8000
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Beolab 8000

Post Reply Post Reply
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bibob Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Beolab 8000
    Posted: 04-December-2015 at 01:51
Hejsa er ny på sitet. Jeg har fået tilbudt et par Beolab 8000 højtalere af en ven, til 4500kr. Det er den gamle model. Ville høre om der er noget man skal være specielt opmærksom på ved dem, og om i har et link til et sted hvor man kan opgradere dem til en nyere version. Og er prisen i orden, eller skulle jeg få ham lidt ned i pris?

På forhånd tak
Back to Top
masterlink View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote masterlink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-August-2016 at 00:23
Prisen er ok, den ligger mellem 4000-5000kr. Tror du skal være meget heldig hvis du får et sæt til 4000kr. Kan du lide lyden på dem som mk1? Så behold dem og vær glad for dem. Tror ikke man kan opgradere dem.
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-August-2016 at 03:41
Opgradering er absolut anbefalelsesværdigt! Det hæver lydkvaliteten på dem væsentligt. Opgraderingen kan Bang & Olufsen forhandlere hjælpe med.
Der kommer bl.a. nye basenheder i, og der ændres noget på forstærkermodulet - om jeg mindes ret.

M.v.h.
Back to Top
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote masterlink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-August-2016 at 11:06
Min oplevelse er at hvis man skal have en B&O forhandler indover koster det KASSEN! Så start med at lytte til MK1 og vær glad for dem - er mit råd. En opgradering koster sikkert i omegnen af 2000-3000kr måske mere - og det er jo en del i forhold til hvad du giver for dem.

Priseksempel: Beosound 3000 skulle have lavet glaslågerne, så de kunne køre frem og tilbage, pris ved B&O = 1800kr!!! En ny på dba koster i omegnen af 1000-1200kr.
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-August-2016 at 22:18
Suppleres mk1 med en sub, så kan den lidt igen. Uanset om du opgraderer den eller ej, så er der for lidt bas i dem.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote masterlink Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14-August-2016 at 22:28
Det kommer vel an på hvem du spørger! Jeg er fuld tilfreds med bassen i min. Ja det er ikke Cerwin Vega som skal spille DJ Ötzi, så køber man den slags istedet.

Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-August-2016 at 12:34
Der nu nok et stadie mellem BL8000 og Cerwin Vega vil jeg mene... B&O sælger subwoofere af samme grund.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Pade2204 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pade2204 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-November-2016 at 20:21
Hvilke kabler skal man bruge? Her tænker jeg om jeg både kan bruge mk2 og mk3 kabler.

Kan ikke rigtig tyde hvilke kabler jeg har nu udover kablet er tyndt. Jeg skal have hvide kabler frem for mine nuværende sorte.

Kan I hjælpe med valg af kabler i denne tråd.

TAK
Back to Top
Bruger udmeldt 38 View Drop Down
--
--

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bruger udmeldt 38 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-November-2016 at 20:28
Det er ligegyldigt, om du benytter MkII eller MkIII kabler. Har du tynde kabler, er det MkIII.

M.v.h.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.