|
Samsung UBD-K8500 dårligt billede - Del II |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
T-1000 ![]() Super bruger ![]() Joined: 02-April-2012 Location: Odense Status: Offline Points: 298 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 04-Januar-2017 at 16:44 |
Nu er jeg ved at blive skør.
Alle snakker om hvor godt HDR ser ud osv. - Jeg har nu købt et LG OLED65E6V til 25000 kr. og jeg har stadigvæk problemer med min Samsung UBD-K8500 4K afspiller. Billedet er simpelthen mørkere og uskarper ifh. min gamle billige samsung blu-ray afspilller. og det er både 4K Vs. Blu-ray samt Blu-ray Vs. Blu-ray. Jeg har testet med filmen Pan, 4K-discen i K8500'eren og Blu-ray-discen i den gamle afspiller. Sidstnævnte vandt. Jeg har testet med TV-serien The Flash, en skive i hver afspiller og så zappe imellem HDMI udgangene. Sidstnævnte vandt. Jeg har også testet med andre titler, og det samme er gældende. Er min Samsung UBD-K8500 defekt? Eller er det mig der ikke er kalibrereingsekspert. Jeg tror bestemt ikke at der er noget galt med TV'et, jeg har prøvet at downloade nogle klip fra demo-uhd3d.com og der er ikke noget at diskuterer det står hammerende godt. |
|
Pain can be controlled - you just disconnect it.
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
der er nok noget indstilling i hdmi menu som gør at tv kan modtage HDR korrekt
Har selv Pana og der skulle også lige laves en lille indstilling
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6685 |
Har du de samme indstillinger som her?
http://www.avsforum.com/forum/149-blu-ray-players/2325089-official-samsung-ubd-k8500-4k-hdr-ultra-hd-blu-ray-player-owner-s-thread.html EDIT: klikbart link. Edited by Brixen - 07-Januar-2017 at 13:30 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
DU skriver at du ikke er kalibreringsekspert. Du ér klar over, at hver eneste indgang skal indstilles billedmæssigt, hver for sig - ik'?
M.v.h. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Joined: 19-Juni-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 6685 |
Den her indstilling er gemt godt, men gør en del:
Preference setting: Standard Mode, or while a movie is playing hit the Tools button and select user picture mode and set everything to mid point (zeroes). |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Fakker ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 13-April-2008 Location: Aarhus Status: Offline Points: 315 |
Har du aktiveret HDMI Ultra Deep Colour på din E6 til den rette Hdmi?
Har selv samme setup med E6 og samsung afspilleren, og det står forrygende med en UHD skive
|
|
![]() |
|
Jeg lavede en A-B test med Labyrinth (den gamle med Bowie), og afspillede 4K versionen i Samsung UBD-K8500 og blu-ray versionen i Oppo BDP-83 til LG OLED B6.
Det generelle lysniveau af personer og omgivelser var ens, men der var kraftigere farver, og mere spræl i lysglimt og reflekser. Dukkerne med rødt tøj var meget mere røde. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Når man har indstillet én indgang, kan man kopiere den indstilling til alle andre indgange, men af og til bliver gamma ikke kopieret med. Mit blev kalibreret med gamma indstillet på 2.4, men på nogle andre indgange stod der stadig BT1886. Det skulle lige rettes til 2.4, så var indgangene ens.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
T-1000 ![]() Super bruger ![]() Joined: 02-April-2012 Location: Odense Status: Offline Points: 298 |
Tak for alle bud og svar.
I morgen har jeg mulighed for at teste det hele. Jeg har dog en mistanke om det at er selve disc-drevet i UBD-K8500'eren der er ikke virker som det skal, fordi klip fra demo-uhd3d.com via USB nøgle i afspiller så ret godt ud - samme kvalitet som USB nøgle direkte i TV'et. Det var dog meget hurtig jeg så på det, derfor skal det eftertjekkes i morgen, også med blu-ray rip på USB, konta blu-ray skive. Jeg tænker at det ikke kan være noget med HDMI og andre indstillinger at gøre, hvis det viser sig at min påstand er rigtig. ang. HDMI Ultra Deep Colour - Der læste jeg i en anmeldelse af maskinen, at der er bedre når det er slået fra.
|
|
|
|
![]() |
|
Fakker ![]() Super bruger ![]() ![]() Joined: 13-April-2008 Location: Aarhus Status: Offline Points: 315 |
Der skal ikke slåes noget til på Samsung UBD K8500, men det skal derimod aktiveres på din Lg OLED E6
|
|
![]() |
|
Nemlig. Og tv'et viser også HDR i øverste højre hjørne, når man begynder på en HDR-film.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nu er maskinen indleveret til reparation, så må vi se hva der sker Edited by T-1000 - 07-Januar-2017 at 19:00 |
|
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |