recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Overbevisning søges
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Overbevisning søges

Post Reply Post Reply
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Overbevisning søges
    Posted: 26-Januar-2017 at 19:09
Tillad mig at uddybe:)
Dele af mit nuværende setup er solgt og første skridt til nyt setup skal tages, men jeg har svært ved at slå mig fast på en løsning, så jeg har brug for at blive præget lidt ude fra:)

Jeg har idag et 55" cx panasonic tv, med Nad T777 receiver og 5 dali fazon lcr, som jo spiller ganske fint, men slet ikke bruges.

Så jeg har besluttet at gøre det langt mere enkelt med tanken om "nedgradering af lyd og opgradering af billede", da jeg alligevel ser film, med behersket lyd idag og meget PS4 pro.

Mit valg står imellem følgende:
Oled 55" b6v, Bluesound pulse soundbar go Opposite 203

Eller

Oled 65" b6v og kun bluesound pulse.

Jeg har 2.6 meter ca fra næsetip til fladen på tv og savner ikke direkte flere tommer, men tanken er jo ret lækker.
Idag kan jeg på min 55" ikke side lænet ind over sofabordet førend jeg syntes billed er for tæt på til ps4 brug. Jeg mister overblikket. Til alm tv, tror jeg det samme vil gøre sig gældende. Med film er det noget andet, der er jeg sikker på det er fedt. Der er jeg opsat på at skulle være "på" og være fuldt opmærksom på film. Det "gider" jeg ikke ved alm tv, det skal bare ses og ikke mere.

Hvordan ville du prioritere?

NB, jeg beholder min SVS sb2000 til pulse soundbaren.
Back to Top
Lennon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lennon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-Januar-2017 at 22:26
Er man bare det mindste i tvivl, - vælger man det største . Kan ikke mindes brugere,der efter en kort tilvænningsperiode har nedgraderet til mindre . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Back to Top
dr_schlemer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dr_schlemer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-Januar-2017 at 07:49
65" Oled og beholde Dali setup istedet for soundbar. Måske med center højtaler?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31-Januar-2017 at 13:11
Nå det endte ud i 55 oled. Tror det blir en bluesound powernode 2, med et par musikalske mindre højtalere.
Dali mentor menuet spøger i den sammenhæng:)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.