|
OLED55B6V er rødlig? |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 506 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-Februar-2017 at 13:23 |
Hej.
Måske I har lidt input til dette. Jeg har netop købt et kalibreret nyt OLED55B6V, men jeg synes det er lidt mystisk at skærmen fremstår rødlig/lyserød i slukket tilstand. Det er der hvor lyset udefra eller fra tændte lamper spejler sig. Det gælder også når det er tændt, men ikke nær så tydeligt. Er alt som det skal være eller er der noget galt med mit nye tv? ![]() Edited by wicca - 26-Februar-2017 at 13:44 |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Februar-2006 Location: Danmark Status: Offline Points: 8665 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sådan ser f.eks. også mange plasma også ud. Det ser ganske normalt ud.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
Det du kan se, er antirefleksbehandlingen! Det ser rødligt ud, fordi lyset spredes i overfladen på skærmen - nogle farver mere end andre. Det har kun betydning for det lys som forsøger at komme udefra og "ind" til panelet. Det betyder intet for det lys, som panelets laver...
M.v.h. |
|
![]() |
|
wicca ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Juni-2008 Location: Denmark Status: Offline Points: 506 |
Tusind tak for svar.
![]() Så er jeg helt rolig igen. |
|
![]() |
|
therazz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 07-Januar-2010 Location: DK Status: Offline Points: 529 |
Plasma tv'er havde også det genskind der i slukket tilstand omend ikke så meget som LG's OLED, min far har opgraderet fra pio KRP500 til LG OLED65E og på den nye skærm er det noget tydeligere...
Men hold fast hvor er det nogle lækre TV! :-)
|
|
MORE BASS
|
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Joined: 10-Marts-2016 Location: Slagelse Status: Offline Points: 131 |
Det er helt normalt, men af ren nysgerrighed og off topic, hvem har kalibreret det ?
|
|
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Joined: 01-Juli-2004 Location: Køge egnen Status: Offline Points: 7188 |
Mon ikke det er Elgiganten der har stået for justeringen
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 09-Juni-2007 Location: Denmark Status: Offline Points: 996 |
Vil du af med det
|
|
![]() |
|
Det har Elgiganten
![]() |
|
![]() |
|
Nej, det er jo super lækkert. Undrede mig blot over farven. Mit sidste TV var mere regnbuefarvet i genskinnet. |
|
![]() |
|
TV Kalibrering ![]() Bruger ![]() ![]() Branchemedlem Joined: 10-Marts-2016 Location: Slagelse Status: Offline Points: 131 |
okay, har du betalt for den kalibrering ?
Prøv at gå ind i følgende indstillinger under den billede profil du bruger:
Ekspertbetjening - hvidbalance - 2 punkt - Hvad står der under Rød-Grøn-Blå ? Kig under "Trin" høj og lav. Edited by TV Kalibrering - 26-Februar-2017 at 20:51 |
|
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 12-Marts-2010 Location: Hammel, Jylland Status: Offline Points: 19651 |
Rolig nu, det er genskin i skærmen af sollyset der er mere rødligt en han er vant til!
Klaus |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |