|
Ændret TV-model efter skift af mainboard? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Tissie ![]() Ny bruger ![]() Joined: 16-Marts-2016 Status: Offline Points: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24-April-2017 at 21:04 |
Hej Recordere,
Jeg har et snart 2 år gammelt Sony 43W809C. Efter udskiftning af defekt mainboard på garantien, kan jeg i indstillinger og ved chrome cast se, at tv'et nu kalder sig for 43W805C. Jeg kan umiddelbart finde, at forskellen ligger i Motionflow XR 800 hz for 805C og 1000 hz for 809C. Jeg antager 1000 hz er bedre, hvilket jeg formentlig har betalt for i prisen for W809C. Skal jeg/bør jeg gøre indsigelse over, at der nu er kommet et W805C mainboard i tv'et? Betyder det noget i praksis eller principielt? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Joined: 21-Maj-2006 Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
800 hz / 1000 hz - potato-potato...
M.v.h. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 25-Marts-2010 Location: Taastrup Status: Offline Points: 4909 |
Jeg ville nok spørge reparatøren.
Ellers er jeg enig med Henrik. Opdagede du ændringen fordi du kunne se en forskel? |
|
![]() |
|
Jeg opdagede ændring ved Chrome cast, da den normalt spørger om jeg vil caste til 809c. Nu står der 805c
|
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Joined: 26-December-2006 Location: Roskilde Status: Offline Points: 328 |
Jeg synes bare der er frækt at de ikke fortæller dig hvad de har sat i.......men alt der er motion-halløj anbefales vist alligevel at vi slår de fra for den gode film-oplevelse!?!? Så mon ikke det går!
Men du bør gør indsigelse om ikke andet bare for underholdningen her på forummet :-) Jeg er da nysgærig over hvad firskellen er og hvad begrundelsen er at sætte det i uden at fortælle dig det etc.!
|
|
http://iblopper.bubble-logger.com
|
|
![]() |
|
Jeg har i dag været i kontakt med forhandleren. Han forklarer mig, at 809C har et bedre panel end 805C og bundkortet er det samme på alle modeller i den serie (også andre størrelser). Bundkortet har intet navn, når det bliver installeret, men bliver navngivet efter modellen, så det er teknikeren der har sovet i timen forklarer han. Det har ingen praktisk betydning, det er stadig et 809C (som der står bagpå tv'et og på min kvittering) og forskellen ligger altså i selve panelet, der intet har med det nye bundkort at gøre.
Edited by Tissie - 25-April-2017 at 21:03 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 18-Februar-2011 Location: Nordsjælland Status: Offline Points: 3805 |
Så må teknikeren tilbage, og rette navnet. Panelforskel eller ej, " billedmotoren" er vel en del af bundkortet, med tilhørende hard og software, så forklaringen om ingen forskel, måske eller måske ikke. |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |