recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - 4K HDR HDMI Switch
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

4K HDR HDMI Switch

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote moremusic Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: 4K HDR HDMI Switch
    Posted: 12-Marts-2018 at 21:14
Hej,

Efter at have udskiftet mit ATV4 til 4K, har jeg fundet ud af at min HDMI switch vist ikke kan klare 4K og eller HDR. Hvis jeg sætter billede på, kommer der ihverfald sort skærm, mens jeg godt kan få billede på direkte tilslutning.

Efter at have søgt lidt, virker det til at der findes mange HDMI switches med 4K understøttelse, mens jeg ikke kan finde noget om HDR.

Er der nogen der ved hvilke krav der skal opfyldes til HDR, og hvad jeg skal se efter på en HDMI switch? Alternativt -er der en der har stået i samme problemstilling og kan anbefale en HDR/4K HDMI switch, med auto skift på portene?

Mvh
Back to Top
moremusic View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote moremusic Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2018 at 19:10
Bump.

....det er jo weekend, så det ville være fedt at se film i en god kvalitet :)
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Marts-2018 at 21:08
Tror det vil være klogt at vente til man begynder at implementere hdmi2.1 - MEN det bliver selvsagt ikke noget du får for en plovmand. - det kommer nok snarere i nærheden af en 2-4K til at starte med.

De eksisterende 4K switche har næppe nok båndbredde til at kunne håndtere HDR http://www.grouponenw.com/need-know-4k-hdmi-bandwidth/

Back to Top
moremusic View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote moremusic Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-Marts-2018 at 08:59
Du har sikkert ret.
Køber en normal 4K switch til at starte med. HDR indhold er alligevel ret begrænset indtil videre.
Tak for hjælpen.
Back to Top
Peoke View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peoke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08-Juli-2018 at 14:55
Denne skulle understøtte 4K HDR:
But did you die?
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 11:27
Originally posted by moremusic moremusic wrote:

Er der nogen der ved hvilke krav der skal opfyldes til HDR, og hvad jeg skal se efter på en HDMI switch? Alternativt -er der en der har stået i samme problemstilling og kan anbefale en HDR/4K HDMI switch, med auto skift på portene?

Desværre er det mere kompleks end HDR eller ej. Konkret skal man være opmærksom på:
- HDMI 2.0 (og HDCP 2.2) giver 4K
- HDMI 2.0a giver HDR10
- HDMI 2.0b giver HLG HDR

Derudover skal man sikre sig, at Dolby Vision HDR også kan passere.
Back to Top
Peoke View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peoke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 11:34

Desværre er det mere kompleks end HDR eller ej. Konkret skal man være opmærksom på:
- HDMI 2.0 (og HDCP 2.2) giver 4K
- HDMI 2.0a giver HDR10
- HDMI 2.0b giver HLG HDR

Derudover skal man sikre sig, at Dolby Vision HDR også kan passere.

Hej Rasmus. Så den Switch jeg linker til virker ikke? Har du et konkret bud på en der virker?
But did you die?
Back to Top
BeoBrian73 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BeoBrian73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 12:08
Der er store krav til produkter der skal kunne håndtere ikke bare HDR, men også HLG og Dolby Vision.

Jeg kender produkterne fra Atlona rigtig godt, og denne model er meget populær: https://atlona.com/product/at-juno-451/
AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
Back to Top
BeoBrian73 View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BeoBrian73 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 12:08
Kan købes hos AV Connection, men skal måske ringe eller skrive til dem, for er vist ikke oprettet endnu.

Men ellers hos RoomAV.dk, billigav.dk, csnteknik.dk

Edited by BeoBrian73 - 18-Juli-2018 at 12:09
AV i overhalingsbanen - tag det nu roligt!
Back to Top
ekelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ekelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 12:24
Den her bruger jeg , og den er noget billigere og understøtter hdr 
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Back to Top
Peoke View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Peoke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 12:38
Originally posted by ekelund ekelund wrote:

Den her bruger jeg , og den er noget billigere og understøtter hdr 

Er vi sikker på den understøtter Dolby Vision? Det er ikke nævnt i beskrivelsen, men der bliver godt nok skrevet om det i kommentarerne
But did you die?
Back to Top
ekelund View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ekelund Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18-Juli-2018 at 13:29
Nu spurgte han ikke på Dolby vision men hdr , mit tv understøtter desværre ikke Dolby vision så jeg kan kun teste med alm hdr
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.