recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Design tv
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Design tv

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Design tv
    Posted: 16-August-2018 at 19:31
Hej,

Jeg leder efter et TV som ikke er den standard sorte kasse, men noget andet i størrelsen 37-40". Indtil videre har jeg kig på Beoplay V1 efter have gået udenom Samsungs Serif og deres 'the frame' modeller. Ligeledes er jeg ikke den største fan af B&O horizon, og Loewe siger mig intet.

Det eneste der holder mig tilbage er at V1 ikke er helt billigt.

Findes der andre? Ellers bliver det nok V1.
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-August-2018 at 21:26
V1 er en ret gammel model, som ikke er tidssvarende på nogen måder ud over designmæssigt. Får du den til en god pris?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Knisse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-August-2018 at 21:40
Nix, også derfor jeg er lidt tøvende. Brugt priserne er forholdsvist høje. Efter en del søgninger på nettet kan jeg bare ikke finde et alternativ. V1 tilbyder et okay billede, med god lyd og godt design. De fleste sorte kasser jeg har set har ikke det samme lydbillede ud af boksen - så er man nødt til købe en soundbar hvilket ikke er en løsning jeg ønsker. Det eneste der ærgre mig er blot at jeg køber noget som -med det samme- er forældet, som du også selv er inde på.

Jeg er forholdsvist ligeglad med om jeg har state-of-the-art, men synes det er ærgerligt at købe noget som er direkte forældet.

Edited by Knisse - 16-August-2018 at 21:42
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-August-2018 at 21:59
V1 er forældet billedmæssigt.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Knisse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-August-2018 at 22:19
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

V1 er forældet billedmæssigt.....

Klaus

Det tror jeg du har helt ret i, men betyder det andet end at den sorte farve ikke står som skarpt som på nyere modeller? At gengivelsen af farverne ikke er ligeså skarpe som vist man havde et ultrahd megahd tv?

Eller er vi ovre i faktiske problemstillinger såsom at visse streaming tjenester ikke virker? at fremtidigt Appletv ikke fungerer til?

Eller i 'medium' problemstillinger såsom at Appletv's '4k' tilbud ikke ville kunne anvendes, hvis jeg skulle vælge at ville opgradere mit appletv på et tidspunkt?
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 08:15
TV'et har hverken 4K eller HDR, men HDMI-standarden vil være bagudkompatibel i al forudsigelig fremtid, så hvis du ikke bekymrer dig om de to nævnte mangler, så burde du ikke ende ud med, at indhold fra eksterne dimser ikke kan afspilles. ATV 4K og film købt gennem denne vil fint kunne afvikles på fuld HD-skærme.

V1 har de tunere, som du lige nu kan have brug for, men mangler naturligvis HEVC og vil ikke kunne afvikle mediefiler af nyere format hvis du sætter dem til via USB.

Men jeg synes virkelig, at +14.000 kr. for et 6 år gammelt TV i fuld HD er en fuldstændig urealistisk høj pris. Selvom det er dårlig stil, så ville jeg skambyde de V1, som er til salg. De er prissat alt for højt. Ja ja, buhu, køber har givet 30.000 kr. for det, men sådan er det at købe TV.

Edited by Torben Rasmussen - 17-August-2018 at 08:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 09:57
kostede 21.999 for 40” iflg jer selv. Vil også mene 2-3000 er mere realistik pris for et 6 år gammelt TV
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 10:14
Originally posted by Knisse Knisse wrote:

Jeg er forholdsvist ligeglad med om jeg har state-of-the-art, men synes det er ærgerligt at købe noget som er direkte forældet. 
Du skriver intet om hvordan du modtager TV signal, så er det egen antenne (DVB-T(2), kabel-TV eller andet?
Hvis det er Egen antenne med DVB-T, skiftes der IGEN kodning/modulation i april 2020, så vil kræve ny ekstern tuner Dead

Edited by JørgenT - 17-August-2018 at 10:14
Mvh. JørgenT
Back to Top
aerik View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aerik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 10:43
kender flere der har købt et standard sort plastik tv og fået lavet en rammer hos en lokal snedker, så det passer til den stil man eftersøger. Hvis du kigger efter et brugt tv til 14 k, kan man sige, at de ret en del kroner til finerarbejde...
Back to Top
Knisse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 11:03
@Torben

Prisen er en smule lavere end 14.000, men ikke meget. Problemet er bare, som denne tråd også illustrer - der finders ikke mange alternativer i forhold til det jeg ønsker.

@JørgenT

Det bliver aldrig egen antenne, lige nu har jeg faktisk kun AppleTV og streamer derfra (enten DR2, film fra appletv). I fremtiden bliver det måske også kabel-tv.

@aerik Tak for at du nævner muligheden, det er dog desværre ikke noget jeg ønsker.
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 11:26
Hvad er det, du gerne vil have?

B&O V1 er der også bare en sort eller hvid kasse?
Back to Top
Knisse View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Knisse Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17-August-2018 at 11:37
Originally posted by PerW PerW wrote:

Hvad er det, du gerne vil have?

B&O V1 er der også bare en sort eller hvid kasse?

Ja, det er også en hvid/sort kasse. Det har du helt ret i. Det jeg søger er et design alternativ til det klassiske TV fladskærms design. Her er et billede af et KLASSISK fladskærms tv i mine øjne.

Det jeg søger er noget andet som passer designmæssigt i en stue, uden at det bliver centerpunktet - som JEG mener at et klassisk fladskærm tv bliver.
Eksempler på dette: B&O V1, B&O Horizon, Samsung Serif etc.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.