recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Valg af TV
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Valg af TV

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Carsten den 2. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Valg af TV
    Posted: 02-Oktober-2018 at 21:07
Hej

Jeg har brug for indput til købt af nyt TV. Mit budget er ca 10.000 og kunne godt tænke mig en 55". Min afstand til tv er 2,5 meter så jeg tænker 65" bliver for voldsomt. Tv skal primært bruges til sport, serie, film og tv. Designet betyder en del for mig.

Jeg er kommet lidt på bar bund efter jeg har snakket med et par sælgere der har frarådet mig at købe OLED da stuen tv skal sidde i får meget lys ind (Læs: hele min gavl er et stort vindue). Jeg er blevet rådet til at købe Samsung QE55Q7FNAXXC og LG 55SK8500.

Jeg synes nu begge er lidt for dyre når det ikke er OLED, eller er jeg bare helt galt på den?
Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2018 at 23:38
Jeg har selv en lys stue. Ingen problemer med mit oled
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 00:21
Det er lidt en skrøne, det med OLED og lyse stuer.
Back to Top
Supergris View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Supergris Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 01:13
Hvis du virkelig vil udnytte 4K, er 65" faktisk lige på grænsen til, at du ikke vil kunne se forskel i forhold til en skærm med full HD, selvom det godt kan virke lidt voldsomt, men hvis du søger den bedste oplevelse, når du ser film, så er det ikke for stort...

Her anbefaler de en afstand på lige under 2 meter, når der skal ses film:

, og omkring 2,70 m. ved blandet brug.

Du kan selvfølgelig sagtens bruge TVét selvom du sidder længere væk, men så ryger gevinsten med 4K-opløsningen bare fløjten, hvilket mange ikke er bevidste om, men ved TV er det ligesom ved alt andet elektronik, at specs. sælger.
Heldigvis er der andet end opløsningen ved 4K-teknologien, der kan give forbedringer ved billedkvaliteten såsom HDR og udvidet farverum...

Edited by Supergris - 03-Oktober-2018 at 07:58
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Back to Top
Carsten den 2. View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Carsten den 2. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 08:19
Ok. Jeg har bare 3 sælgere der uafhængigt af hinanden siger det samme . . . Vil de hellere sælge LED skærme?
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Carsten den 2. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 08:20
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Det er lidt en skrøne, det med OLED og lyse stuer.

Ok. Jeg har bare 3 sælgere der uafhængigt af hinanden siger det samme . . . Vil de hellere sælge LED skærme?
Back to Top
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Carsten den 2. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 08:22
Originally posted by Supergris Supergris wrote:

Hvis du virkelig vil udnytte 4K, er 65" faktisk lige på grænsen til, at du ikke vil kunne se forskel i forhold til en skærm med full HD, selvom det godt kan virke lidt voldsomt, men hvis du søger den bedste oplevelse, når du ser film, så er det ikke for stort...

Her anbefaler de en afstand på lige under 2 meter, når der skal ses film:

, og omkring 2,70 m. ved blandet brug.

Du kan selvfølgelig sagtens bruge TVét selvom du sidder længere væk, men så ryger gevinsten med 4K-opløsningen bare fløjten, hvilket mange ikke er bevidste om, men ved TV er det ligesom ved alt andet elektronik, at specs. sælger.
Heldigvis er der andet end opløsningen ved 4K-teknologien, der kan give forbedringer ved billedkvaliteten såsom HDR og udvidet farverum...

Jeg har også besluttet mig for en 55" skærm. Jeg er bare i tvivl om hvilken.
Back to Top
JMA37 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JMA37 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 08:50
Jeg er igang med at skifte tv i soveværelset - havde et Samsung 6 serie fra sidste år, men USB optager virkede ikke derfor videre :-)
Så har jeg lige haft en Panasonic EX700 55" hjemme fra Power, den er så leveret retur igen - den var uskarp ved hurtige bevægelser og ellers super fint billed.

Nu har jeg lige bestilt denne LG fra Bilka - 200 Hz og er meget spændt, for den virkede god i butikken.
Grunden til jeg har bestilt på Bilka.dk, det er jeg så har returret selvom skærmen er testet hjemme :-)

Så måske en mulighed

God dag

Back to Top
AffenKatzen View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AffenKatzen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 09:00
Du har altid 14 dages returret ved fjernsalg (udover nogen få specifikke type varer), det er ikke noget du behøver at handle specifikt ved Bilka for at få.
Back to Top
JMA37 View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JMA37 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 09:02
Nej det ved jeg godt, men mere som man ikke bare køber ude i deres butik - så er der nemlig ikke retur efter kassen har været åben
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 09:21
Ellers er der Elgiganten. De giver 30 dages returret og prisgarenti.
Back to Top
stridsvognen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote stridsvognen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Oktober-2018 at 09:29
Først, hvilket tv har du idag, og hvordan virker det.?
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.