recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Argon højtalere på Samsung tv brummer
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Argon højtalere på Samsung tv brummer

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Junior bruger
Junior bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JKL-DK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Argon højtalere på Samsung tv brummer
    Posted: 25-December-2018 at 16:14
Hej Alle.
Jeg har sat et par Argon 7460a på mit Samsung tv. Det er koblet på via mini jack (høretelefoner) men de brummer en del. Er der nogen der har en løsning på det? Der er en usb input bagpå højtaleren, men så vidt jeg ved kan usb ikke transporter lyd, eller er jeg forkert på den? 
Har testet højtalerne ved afspilning fra mobil og her er der ingen mislyd, så på en eller anden måde må det være tv'et der driller.
Pft.
Back to Top
Mufti View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mufti Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25-December-2018 at 23:36
Nu ved jeg ikke hvilket kabel du bruger. Det skal være som dette og tilsluttes stereo indgang på højttaler.

Og så skal du tjekke i tv’ets menu at hovedtelefon udgangen er sat til Line out og ikke headset.

Edited by Mufti - 25-December-2018 at 23:37
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 00:11
Prøv at vende netstikket til højttalerne (no kidding!).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
NikolajDS View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NikolajDS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 13:44
Har du sat kablet ind i headphone stikket på fjernsynet..

Hvis ja til det, så bør du i stedet anvende Phone stikkene som formentlig er ovre bag på (sort og rød)..
Headphone udgangen bør kun anvendes som sidste udvej.. 

Edited by NikolajDS - 26-December-2018 at 13:44
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 15:32
Originally posted by NikolajDS NikolajDS wrote:

Hvis ja til det, så bør du i stedet anvende Phone stikkene som formentlig er ovre bag på (sort og rød)..
Problemet med RCA udgangen er bare, at de ikke kan volumereguleres på langt de fleste TV. 
Så skal det gøres direkte på højttalerne. 
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 16:04
Næste problem er at phonoudgangen er fraværende på rigtigt mange nyere tv....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
NikolajDS View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote NikolajDS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 16:42
Det er selvfølgelig rigtigt.. Og også derfor at det ikke er optimalt med aktive højtalere uden fjernbetjening som "soundbar" til et fjernsyn..

Men i det mindste så kan det afprøves, og så skrue godt op for højtalerne, og hør om mislyden er der.. 
Det vil ihvertfald fejlfinde, og jeg synes det er tit, at der kan være lidt overgangstøj ved anvendelse af Jack udgange beregnet til ikke-aktiv høretelefoner.. 
Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 20:55
Originally posted by JKL-DK JKL-DK wrote:

Har testet højtalerne ved afspilning fra mobil og her er der ingen mislyd, så på en eller anden måde må det være tv'et der driller.
Er TV tilsluttet stikkontakt med jord?
Hvis ja, er TV netledning med DK 3-benet stik med jord, eller bare standard Schuko stik som kræver en "tysker" stikkontakt for at få jordforbindelse. Wink
Ellers kunne en adaptor
måske hjælpe.
Mvh. JørgenT
Back to Top
JKL-DK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JKL-DK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 21:15
Tak for alle jeres svar.
Er der nogle der ved om dette kan være en løsning?

Edited by JKL-DK - 26-December-2018 at 21:17
Back to Top
JKL-DK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JKL-DK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 21:20
Originally posted by KlausDM KlausDM wrote:

Prøv at vende netstikket til højttalerne (no kidding!).

Klaus

Tak for svar, men stikket kan desværre ikke vendes.
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 21:21
Det er muligt du kan løse det med en Ground Loop Isolator. Det gjorde jeg i bilen med min BT- receiver. Den brummede frygteligt når man ikke spillede musik. Så snart der var lyd, så forsvandt det.

Da jeg satte denne lille dims på, forsvandt det helt.

https://www.amazon.co.uk/Ground-Isolator-Neoteck-Filter-Eliminator-Black/dp/B076J3GD74/ref=pd_lpo_vtph_267_tr_t_2?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=XZ7CH4DDB7PGSADJ9MRW
Back to Top
JKL-DK View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JKL-DK Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26-December-2018 at 21:22
Originally posted by NikolajDS NikolajDS wrote:

Der er kun mulighed for headphone, Tv har ingen phono stik.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.