|
|
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Author | |
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 29-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1357 |
![]() Posted: 18-December-2006 at 07:53 |
Hej. Mon ikke der er nogle rare mennesker herinde, der også er lidt/meget PC-experter. Jeg har nemlig pludselig her i løbet af weekenden fået en del vrøvl med min PC'er. Det er så vidt jeg kan se grafikkken det er galt med... Der dukker et underligt firkantet "takket" mønster op som stort set dækker hele skærmen, i striber, og jo mere "grafikkortet" skal arbejde, jo værre bliver det. Min PC'er indeholder følgende: Lukket min "baggrund" ned, (det har hjulpet en lille smule). Opdateret Driveren til grafikkortet, med den nyeste, (det syn's jeg ikke havde nogen effekt). Undersøgt PC'en for både virus, trojanske heste m.m. men har intet fundet. Rydet op og slettet en del på HD'en. Defragmenteret HD'en. Men altså, er bestemt ikke tilfreds, PC'en virker slet slet ikke tilfredsstillende. Er det mit Grafikkort der er "stået af ræset", og skal "pensioneres", el. har nogen herinde en anden løsning.
Edited by Pokerface - 18-December-2006 at 21:59 |
|
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 30-November-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 6822 |
![]() |
Check blæseren på dit grafikkort for støv, eller for om den helt er stået af og slet ikke kører mere. Det lyder meget som et varmeproblem på GPU'en Oftest er det bare støvet til, så piller man lige grafikkortet ud, skruer blæseren af køleelementet og renser for støv. Der samler sig en del støv i køleelementet under selve blæseren. PS: når du alligevel har låget af kassen så støvsug kabinettet forsigtigt og check også for støv i CPU blæser/køleelement.
Edited by spawn - 18-December-2006 at 08:15 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 29-December-2003 Location: Denmark Status: Offline Points: 1357 |
![]() |
Hej "spawn". Tak for svaret... Jeg har faktisk overvejet om det kunne være problemet, selvom jeg i sommer havde den skilt så meget ad som det var muligt, og hvor jeg så rensede, sugede og blæste (med trykluft) alt det skidt jeg kunne se, ud af den. Men det har jo været en lang og tør sommer med masser af støv, så det er da muligt den er sat til med snavs igen. Så det vil jeg da prøve. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hej. Så er jeg tilbage, efter at jeg har prøvet med en større hovedrengøring, og det ændrede altså intet, hverken i positiv el. i negativ retning. Nogen andre forslag, el. er det som jeg selv tror, grafikkortet der er "stået af"??? Edited by Pokerface - 18-December-2006 at 12:10 |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
MortenBby ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 13-December-2005 Location: Denmark Status: Offline Points: 797 |
![]() |
Hvis jeg var dig, ville jeg også prøve at spørge her hvor der er rigtig mange der har tjek på PC'er - de har hjulpet mig godt flere gange.
PS: Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? Hvis maskinen fungerer i den så kunne det tyde på softwarefejl i en driver. Edited by MortenBby - 18-December-2006 at 13:03 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() |
Som udgangspunkt skal du ihvertfald forsøge at forklare problemet så detaljeret og grundigt som muligt. Et screendump af taskmanageren (program vælgeren, mener jeg den hedder), det er også altid en god ide, da man der kan se hvad services og programmer du har kørende. (husk dog at fjerne evt. personfølsomme oplysninger inden). Som jeg forstår det, så er er din skærmopdatering som ikke helt "fjerner" det som du lukker, når du f.eks lukker et vindue ned. Hvis det er korrekt opfattet, så kan der være hulens mange årsager til det. Men det er sjældent det er hardware som er problemet. Det er som oftest een eller anden form for driver til/i/omkring skærmkortet. DirectX kan måske også være problemer.
|
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 15-Juni-2005 Location: Ølstykke - DK Status: Offline Points: 123 |
![]() |
Jeg har haft samme fejl med samme grafikkort, det hjalp først efter jeg havde tegnebogen fremme og købt et nyt grafikkort, det var der min fejl lå.
Det er jo ikke til meget hjælp men jeg gætter på at du må ønske dig et nyt kort i julegave ![]() |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Joined: 13-Juli-2006 Location: 4653 Status: Offline Points: 10964 |
![]() |
Hmm, kom lige til at se, at du har været inde og pille (rense) maskinen i sommers.
|
|
![]() |
|
SMS ![]() Bruger ![]() ![]() Joined: 15-Juni-2005 Location: Ølstykke - DK Status: Offline Points: 123 |
![]() |
Det var netop det der var sket med mit grafikkort. RAM'en blev ødelagt under et tordenvejr, fejlen viste sig lige efter tordenvejret som et par småfejl på skærmbilledet men det forsvandt igen, efter ca. 1 mdr. kom fejlen igen og blev mere omfattende, skærmbilledet var næsten ulæselig til sidst. Edited by SMS - 18-December-2006 at 13:26 |
|
/ Venlig hilsen Søren.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej. Det er helt vildt lige nu, og jeg kan slet ikke læse hvad I skriver, vender tilbage, på et tidspunkt, når den driller lidt mindre. Håber jeg får "klikket" de rigtige steder, for jeg er nødt til at gætte mig frem. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen. Hmmm, ja helt udelukke at der kan være sket noget under den rengøring, det kan jeg jo ikke. |
|
Mvh. Frede.
|
![]() |
|
![]() |
Hvis du har et andet gfx kort at teste med, så kunne det være en måde at bruge udelukkelsesmetoden på. det behøver jo ikke være et ekstremt kort, og bør ikke tage mange få minutter at skifte, (hvsi du altså har et).
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
Page 12> |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |