recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - OLED og alm. tv billede
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

OLED og alm. tv billede

Post Reply Post Reply Page  123 5>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: OLED og alm. tv billede
    Posted: 19-Juni-2019 at 14:48
Hejsa,

Jeg har været i elgiganten og kigge tv. Gik ind med en ide om at det skulle være OLED og C8 eller C9 modellen.

Men det fik de de mig talt fra og de viste mig et alm. tv signal på C9'eren fra LG - det stod ikke godt. og så viste de mig signalet på et QLED. Der stod billedet meget bedre. Personers hud så meget mere naturlig ud på et QLED. Han sagde at hvis man kun skulle bruge det til streaming og film så var OLED bedst. Til TV signal var QLED bedst.

Hvad oplever i andre som har OLED ? Er i glade og tilfreds ? Oplevede i det samme da i kiggede ?

Mvh. Torben
Back to Top
Torben Rasmussen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Torben Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 14:52
Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Back to Top
Flemming Larsen View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flemming Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 14:58
Ah for He....... De tjener åbenbart mere på samsung i Elgiganten, for de laver den hver gang. OLED tv er godt på alle former for afspilning.
Mvh
Flemming Larsen
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 14:59

Ja, der kan ikke siges andet, det er da også forventeligt at sådan noget sker når der ikke gås til en ordentlig butik hvor der er faguddannet betjening og ikke kun provisions lønnet sælgere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
2ben View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 15:08
Jeg smutter i hifi klubben senere - jeg var også rystet da jeg forlod butikken.

Men i som har OLED er mere end glade ? Man kan vel også skrue ned på farverne på et OLED TV ?

Mvh. Torben
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 15:23
Originally posted by Radiomanden Radiomanden wrote:

Ja, der kan ikke siges andet, det er da også forventeligt at sådan noget sker når der ikke gås til en ordentlig butik hvor der er faguddannet betjening og ikke kun provisions lønnet sælgere.
Jeg har det meget lig Radiomanden. Jeg har bare aldrig fattet, at folk går i AV supermarkederne. De ansatte er ofte meget ringe fagligt funderet. Man har sjældent mulighed for at teste det som man er interesseret i. Servicen er efterfølgende til tider ret ringe, for den famøse sælger er da helt lige glad med dig som kunde. Nå, det må folk jo egentlig selvom, bare jeg slipper.

Ofte kan man jo hos en almindelig forhandler, forhandle prisen ned, så prisen ligner den fra AV-supermarkederne - jeg betaler gerne lidt mere for at kunne teste, og have nogle gode sælger/kunderelationer. 

Edit: Jeg glemte jo at svare på spørgsmålet - beklager. Jo jeg er henrykt for mit TV billede via min YouSee boks.

Du har masser af indstillingsmuligheder på et OLED. Jeg har det bare sådan, at når billedet via et OLED er så godt, så hvorfor nu ikke lige få det aller bedste med vha. en kalibrering. Jeg har aldrig fortrudt en kalibrering. Jeg har vel haft omkring 14 fladskærms TV, og kun ét af dem blev aldrig kalibreret, så vidt jeg husker.

Edited by Hother - 19-Juni-2019 at 17:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 15:41

Det nye TV blev købt i et Panasonic Center, det kostede lidt mere, men til gengæld blev det leveret, sat op og helt klart  til brug inden forhandleren kørte. Fuld og fin professionel betjening i butikken, det tog en halv times tid med noget snak frem og tilbage, det har de da ikke tid og evner til i et Varehus.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 15:41
Elgiganten som rådgiver  😄😄😄

De anbefaler hvad der tjenes mest på.

Power gør det samme.

Mit gamle plasmas skulle have påfyldt gas.     Så blev rådet til at undgå dem. 

Men det er en ældre historie 
Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 17:04
Originally posted by 2ben 2ben wrote:

Jeg smutter i hifi klubben senere - jeg var også rystet da jeg forlod butikken.

Men i som har OLED er mere end glade ? Man kan vel også skrue ned på farverne på et OLED TV ?

Mvh. Torben
ja rigtig glad for vore oled
Back to Top
2ben View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote 2ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 17:21
Hejsa igen,

Hvilke modeller benytter - LG C7, C8, C9 eller sony (kender desværre ikke modellerne) eller Panasonic (kender desværre ikke modellerne) ?

Mvh. Torben
Back to Top
Furry View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Furry Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 17:50
Originally posted by Torben Rasmussen Torben Rasmussen wrote:

Jeg kan lave samme testsetup for dig med det modsatte resultat, hvis vi lige skifter lidt rundt på billedprofilerne og måske skruer på farverne. Du er blevet snøret af en hurtig sælger.

Men du gøre det med standart opsætning, som er den flertallet bruger ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19-Juni-2019 at 18:26
har de overhoved tv signal i Elgiganten?

De gange jeg har været der, havde de ikke noget tv signal. Hvordan man så vil sælge tv ved jeg ikke. Og sidst var de alle af den overbevisning at man ikke kunne flytte rundt på rækkefølgen af de digitale kanaler. Sådanne var det efter man gik fra analog til digital. De havde endda fat i chefen for afdelingen. Jeg gik grinende derfra 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.