recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Eclipse 65” - er skærmen outdated?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Eclipse 65” - er skærmen outdated?

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Ny bruger
Ny bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Elmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Eclipse 65” - er skærmen outdated?
    Posted: 09-November-2019 at 08:19
hej alle. 
Jeg overvejer stærkt at købe et Beovision Eclipse 65” tv. 

Jeg er dog vildt i tvivl om jeg betaler en alt for stor sum for et tv der grundlæggende er outdated pga skærmen er en ældre LG, hvor der er kommet nye versioner til. 

Jeg vil super gerne have hjælp fra jer eksperter herinde, for jeg har ikke meget forstand på det selv. 
Det er ikke så meget kommentarer omkring hvorvidt Eclipsen er for dyr, for det er den objektivt, men mere om man får en skærm, som er god nok eller en skærm som udviklingen dybest set har overhalet den. 

Og: Tror I der kommer et eclipse med en nyere LG Skærm?

På forhånd mange tak

Elmose

Edited by Elmose - 09-November-2019 at 08:19
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 08:48
Jeg ville vente til der kommer et 65" Harmony. Det er blevet sagt den kommer. Hvornår ved jeg dog ikke.
Eclipse kører med C7 panel og nej, der kommer ikke en udgave med C9. Der skal du have Harmony. 

Og ja, C7 er rimelig forældet. Men det kommer også an på hvad du vil tilslutte og har planer om for fremtiden?
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 08:51
Du skal ikke købe B&O for at få den nyeste teknologi.

Du skal købe B&O for at få den lækre integration og den gode lyd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
Elmose View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Elmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 08:57
jeg har ikke de store planer i forhold til tilslutning udover at koble lidt højtalere til. Og måske på sigt bruge det når min BM5 står af (ved godt BM5 ikke kan linke med eclipse). 

Hvordan vil jeg opleve det er outdated i forhold til en LG9?

Min udfordring med Harmony er at jeg ikke synes det er pænt
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 09:33
Originally posted by Elmose Elmose wrote:

jeg har ikke de store planer i forhold til tilslutning udover at koble lidt højtalere til. Og måske på sigt bruge det når min BM5 står af (ved godt BM5 ikke kan linke med eclipse). 

Hvordan vil jeg opleve det er outdated i forhold til en LG9?

Min udfordring med Harmony er at jeg ikke synes det er pænt

Lige nu hvor next step er hdmi 2.1, så ville jeg ikke kaste mig over eclipse.
B&o er ikke et køb for nyeste teknik, men personligt syntes jeg alligevel potentialet med hdmi 2.1 er for stort til at jeg ville smide pengene efter eclipse nu.
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 09:50
Hvis du synes om TV’et og vil bruge 75k på det, skal du ikke være så bange for at panelet er årgang 2017. Kun en ekspert vil kunne se forskel i billedkvalitet til 2019 oled paneler. Og yes det mangler dolby vision og hdr10+ og hdmi 2.1, hvilket man kan se stort på når TV’et bruges som du beskriver.
Back to Top
Bromberg5 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bromberg5 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 10:01
Originally posted by Munch Munch wrote:

Hvis du synes om TV’et og vil bruge 75k på det, skal du ikke være så bange for at panelet er årgang 2017. Kun en ekspert vil kunne se forskel i billedkvalitet til 2019 oled paneler. Og yes det mangler dolby vision og hdr10+ og hdmi 2.1, hvilket man kan se stort på når TV’et bruges som du beskriver.

Det har Dolby vision vil jeg mene. 

Back to Top
Elmose View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Elmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 10:02
Hvor er det FEDT med jeres hjælpende kommentarer. 

Jeg er ikke en professionel bruger. For mig skal der kunne kobles en Blu-ray til, og så skal billedet være godt også. Og jeg var i tvivl om jeg ville købe det og så synes at billedet så “dårligt” ud i forhold til nyere. 

Hvad bruger man hdr+, og den nye hdmi generation til?
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09-November-2019 at 10:04
Originally posted by Bromberg5 Bromberg5 wrote:

Originally posted by Munch Munch wrote:

Det har Dolby vision vil jeg mene. 

Ok, jeg sammenligner bare med mit eget 2017 Panasonic oled TV. 
Back to Top
Emilos88 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Emilos88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2019 at 11:07
Du kommer ikke til at mangle noget, kun hvis du påtænker at købe en playstation 5 eller noget ligende. 

Der kommer et opdateret Eclipse, måske til foråret.

Du vil ikke kunne se forskel på et LG C7 og et C9,

Og ja Eclipse har Dolby Vision, og jeg er meget tilfreds med mit, et virkelig godt køb hvis man sammenligner med tidligere B&O tv.

Hvis du ikke skal bruge drejestanden, så ja se på Harmony, den er lige på trapperne som 65" den findes allerede i deres prisliste.
Get HIFI or die trying c",
Back to Top
Elmose View Drop Down
Ny bruger
Ny bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Elmose Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2019 at 12:06
tak for svaret Emilos88. 

Hvad koster harmony 65”?

Og hvad tror du de opdaterer på det nye Eclipse?

Bh
Elmose
Back to Top
Emilos88 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Emilos88 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10-November-2019 at 15:35
https://forum.recordere.dk/bang-olufsen-fortid-nutid-lg-tv_topic4389_page603.html

97.500kr.

Så kan du også fremover bare skifte skærmen hvis der sker nogle store ændringer.

På Eclipsen bliver det bare en C9 panel fremfor C7, jeg vil ikke tro at du vil mærke nogen forskel.
Get HIFI or die trying c",
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.