recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  New Posts New Posts RSS Feed - Skift fra windows 7 MCE til ?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Skift fra windows 7 MCE til ?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Skift fra windows 7 MCE til ?
    Posted: 29-November-2019 at 11:33
Nu har jeg brugte windows 7 og MCE igennem mange år... nu er det på sidste vers, det kører på...

jeg ville gerne fortsætte, men når support/sikkerhedsopdateringer forsvinder så må jeg nok gøre noget ved det.. men hvad skal jeg installere for at have det lige så nemt med min fjernbetjening, når jeg bruger min nuværende mce.

bruger

MCE (med autobackup af optagelser)
HDhomerun
MYmovies
Cyberlink (til mine bluray)
"honeybee" til kanalguide

hvad skal jeg skifte det ud til, hvor det er lige så nemt :-)
Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-November-2019 at 15:29
Originally posted by kenp kenp wrote:

Nu har jeg brugte windows 7 og MCE igennem mange år... nu er det på sidste vers, det kører på...

jeg ville gerne fortsætte, men når support/sikkerhedsopdateringer forsvinder så må jeg nok gøre noget ved det.. men hvad skal jeg installere for at have det lige så nemt med min fjernbetjening, når jeg bruger min nuværende mce.

bruger

HDhomerun
MYmovies

htcp. Er desværre uddøende. Det bedste ville være en Shield tv eller Apple tv og så rippe filmene ned på den server af en art, og så streame filmene. Plex serveren der fint ville kunne kører på en nyrer Windows eller en på det fleste nas med Intel celeron eller i3 processor. Da plex server understøtter hdhomerun
Back to Top
MCenterFreak View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MCenterFreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-November-2019 at 15:59
Originally posted by T-Duck T-Duck wrote:

Originally posted by kenp kenp wrote:

bruger

HDhomerun
MYmovies

htcp. Er desværre uddøende. Det bedste ville være en Shield tv eller Apple tv og så rippe filmene ned på den server af en art, og så streame filmene. Plex serveren der fint ville kunne kører på en nyrer Windows eller en på det fleste nas med Intel celeron eller i3 processor. Da plex server understøtter hdhomerun

Helt dødt er det nu ikke. Man kan stadig købe Dvbviewer/DVB Viewer Media Server. Jeg selv kører med den løsning, men uden at benytte fjernbetjening, selvom der findes plugins til MCE fjernbetjeningen. Har også set at nogen foretrækker Kodi som frontend, på grund af deres GUI
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Back to Top
kenp View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-November-2019 at 16:20
vil jo bare gerne have noget som er nemt ;-) så det hele er i en pakke.. (så må jeg købe en win10 hvis det er det)

Mine film, er blandet ISO og MP4.. mest iso.

Min server er ikke kraftig nok til at køre tv optagelse eller andet bare lidt kraftigt, den klare de opgaver den har (N40l) og er primært fil/mailserver.

Så ikke sikker på at måske plex mv understøtter min hdhr... da det er de gamle Dual (har 2 af dem)

Har apple og adroid ting i huset, man faktisk ikke fan, så jeg “gad” have en Apple tv.

Vi bruger faktisk optage funktionen ;-) vi har yousee play, men kvaliteten af streamingen, er bare ikke så godt, der er mine optagelser bedre.
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-November-2019 at 21:20
mit setup er en gammel pc med et j1900 bundkort som kører som tv-headend server for en hdhomerun. Jeg "samler" dog ikke film og tv-serier specielt stringent - og kører dem som regel lige lidt gennem avidemux for at fjerne lidt reklamer, og så bliver de ellers bare lagt på en lille NAS.
Back to Top
PhuPhyt View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PhuPhyt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-November-2019 at 14:11
jeg skiftede til NextPVR og den har waf så den er godkendt :) Har ikke set mig tilbage. Jeg skiftede netop en Windows 7 til Windows 10 og vidste heller ikke mine levende råd, men NextPVR programmet blev det som jeg fandt var bedst til at løse opgaven her i huset.
Back to Top
kenp View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-November-2019 at 14:41
kan se jeg må prøve på en af de andre maskiner jeg har windows 10 på. at sætte de forskellige programmer på, for at kunne teste, hvad som bliver tilfredsstillende ..

Kodi
Plex
Nextpvr

om jeg kan få det til at spille sammen, i en løsning som vi kan bruge herhjemme... det er mest tv-optagelser og film, vi bruger det til.. (ikke billeder og musik)
Back to Top
bphhm View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bphhm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-November-2019 at 21:46
Droppede selv HTPC og skiftede til:

- Synology NAS DS216Play med TVHeadend og Plex
- Nvidia Shield med Kodi og TVHeadend plugin
- HDHomerun HDHR3
- Plex
- MRMC til afspilning af TV optagelser via ATV4K

Spiller bare perfekt og uden nogen vedligeholdelse.

Købte en lille Xiaomi Mi box med Kodi og TVHeadend plugin og kan se optagelser via den på andre TV. Mit Sony TV i soveværelset kører Android og med Kodi og TVheadend plugin kan jeg se optagelser der også (Og selvsagt hvad der ligger af ripped materiale på NAS'en).

Så mit klare råd er at droppe MCE og gå på et tilsvarende setup.
Back to Top
kenp View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenp Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2019 at 12:06
Mec sker alligevel, når der ikke kommer opdateringer længere...

Men så må den få Windows 10... (Intel nuc)

Men ATV sker ikke, og nok heller ikke en nvidia shield...
Back to Top
dtomsen View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote dtomsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2019 at 15:40
Til streamning bruger jeg enten mit fjernsyn OLED LG B6 eller min Intel NUC7PJYH med Pentium J5005 og LibreELEC (barebone Linux + KODI) installeret.

Sammen med min server med en fanless Pentium G4600T+Thin Mini-ITX, Win 10 og PLEX som backup og ud-af-huset backend dækker det alle mine behov.

Fysisk afspilning af skiver tager en Oppo UPD-203 sig af, men det sker sjældnere og sjældnere 🙂

Edited by dtomsen - 01-December-2019 at 21:59
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2019 at 19:42
min htpc blev skrottet da atv4 kom

Så var alle problemer næsten løst

Filerne ligger stadig på nas.  Og atv i flere rum.  

Meget nemt og skal ikke vedligeholdes
Back to Top
MCenterFreak View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MCenterFreak Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01-December-2019 at 23:40
Jeg har ikke sat mig ind i alle de løsninger der er skitseret.
Nysgerrig efter:
Kan man booke optagelser af serier?
Pt. skal der optages Tinka, kan man bare skrive optag dem?
Men de skal kun optages på TV2, ikke alle de andre kanaler, f.eks. Zulu
Kan man hente EPG to uger frem, og automatisk føre sine timere frem

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.