|
Trådløst eller med kabel? |
Post Reply ![]() |
Author | |
Beyer ![]() Ny bruger ![]() Joined: 18-Maj-2005 Status: Offline Points: 10 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26-December-2019 at 16:18 |
Hej
Jeg satser på snart at købe et nyt TV (Sony AG8) med indbygget Chromecast. Forinden skal jeg have fræset strøm, antennekabel og måske også netværkskabel ind i væggen. Men måske er netværkskablet slet ikke nødvendigt? En normal ekstern Chromecast kommunikerer jo med med min mobil via wifi. Vil en indbygget Cromecast mon trække filmen/serien/whatever fra det kablede internet, hvis jeg vælger at kable TV'et til internet? En indbygget Chromecast skal formodentlig også kommunikere med min mobil via wifi, men så snart den har fået at vide, hvad jeg ønsker at se, kan den måske trække signalet via det kablede internet? (som alt andet lige er stærkere og mere stabilt end det trådløse). Håber, nogen kan hjælpe med svar. På forhånd tak ![]() Mvh René
Edited by Beyer - 26-December-2019 at 16:20 |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 15-Januar-2012 Location: Vålse Danmark Status: Offline Points: 4060 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
affer ![]() Super bruger ![]() Joined: 24-Maj-2009 Location: Denmark Status: Offline Points: 356 |
Altid netkabel, hellere flere når du er igang.
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
![]() |
|
Basto ![]() Guld medlem ![]() Joined: 20-December-2011 Location: danmark Status: Offline Points: 533 |
Absolut netkabel 💪
Mvh Michael Edited by Basto - 26-December-2019 at 18:09 |
|
![]() |
|
longjohn2 ![]() Guld medlem ![]() Joined: 29-November-2009 Status: Offline Points: 1036 |
Hvis du alligevel skal lave det, jo så er netkabel naturligvis en fordel - men hvis du ellers har stabil wifi i lokalet, så kan du sagtens klare dig uden. Både Chromecast og langt de fleste nye Tv kan sagtens streame 4K-video uden problemer.
Jeg bor i et beton-rækkehus, hvor routeren står i et kontor to rum fra stuen. Jeg har 100 mbit på routeren via kabel og 70-90 mbit via wifi i alle rum.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Joined: 22-Oktober-2003 Location: Bagsværd, DK Status: Offline Points: 4808 |
Chromecast kan sagtens kommunikere via kablet netværk (jeg har min Chromecast Ultra kablet ind på mit netværk for at få bedst stabilitet).
Det skal bare være det samme netværk, dvs. du må ikke have opdelt det i zoner mht. WiFi og kablet - de (tlf. & CC) skal kunne se hinanden, så de skal ligge på samme segment. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Joined: 14-September-2004 Location: Denmark Status: Offline Points: 9423 |
jeg kører trådløst med mit ag8
Det er hurtigt til at forbinde og kører rigtigt stabilt på det trådløse. |
|
![]() |
|
Beyer ![]() Ny bruger ![]() Joined: 18-Maj-2005 Status: Offline Points: 10 |
Tak for alle jeres input. Jeg sørger for at lave et netværksstik også :)
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |