Author |
Topic Search Topic Options
|
Martin Andersen
Junior bruger
Status: Offline
|
Topic: Blæser i Samsung DVD-HR738 Posted: 08-November-2006 at 19:50 |
Efter at have brugt denne maskine et stykke tid nu er jeg kun stødt på et irritationsmoment.
Når den lige bliver tændt på stikkontakten er den helt sille (ingen blæsere kører), når man så tænder den starter der en blæser, og harddisken kører (det er acceptabelt). Når man så slukker den (trykker stanby på remoten) stopper kun harddisken, og blæseren fortsætter! Hvis jeg slukker kort på stikkontakten, og tænder igen, så er blæseren stille. Er det normalt ??
Jeg kan ikke se forskel på maskinen om den er slukket via remoten, eller om strømmen har været taget fra den, bortset fra det med blæseren.
Er der andre der har set det samme med deres ellers geniale HR738 ?
Mvh. Martin
|
 |
Martin Andersen
Junior bruger
|
Posted: 11-November-2006 at 12:00 |
Der må da være andre med denne model, der lige kan melde tilbage om deres blæser også kører hele tiden!!!
|
 |
bjørnen
Ny bruger
|
Posted: 12-November-2006 at 12:31 |
Jeg har ingen problemer med blæseren. Der er en svag brummen fra harddisken eller ingen støjproblemer.
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Posted: 12-November-2006 at 13:05 |
Hej !
Hvorfor render du og slukker på stik-kontakten??
lrev
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
Martin Andersen
Junior bruger
|
Posted: 12-November-2006 at 20:22 |
bjørnen wrote:
Jeg har ingen problemer med blæseren. Der er en svag brummen fra harddisken eller ingen støjproblemer.
|
Er det når den er på stanby eller når den er tændt?
Det der undrer mig at blæseren stadig kører når den er på standby.
|
 |
Martin Andersen
Junior bruger
|
Posted: 12-November-2006 at 20:29 |
lrev wrote:
Hej !
lrev
|
Hej.
Det var et rent tilfælde. Min HDMI indgang på TV'et havde slået en bøvs, og farverne var ren pink. Jeg slukkede på stikkontakten hvor hele mit setup er sat til. Derefter lagde jeg mærke til at blæseren var stille.
Efterfølgende har jeg prøvet det nogle gange, for at være 100% sikker. Det kun når den har været tændt, og derefter sat på stanby, at blæseren kører.
Mvh. Martin
|
 |
franzhansi
Ny bruger
|
Posted: 12-November-2006 at 20:42 |
Jeg har helt samme problem...møg-irriterende...har ikke fundet nogen løsning. 
Martin Andersen wrote:
Efter at have brugt denne maskine et stykke tid nu er jeg kun stødt på et irritationsmoment.
Når den lige bliver tændt på stikkontakten er den helt sille (ingen blæsere kører), når man så tænder den starter der en blæser, og harddisken kører (det er acceptabelt). Når man så slukker den (trykker stanby på remoten) stopper kun harddisken, og blæseren fortsætter! Hvis jeg slukker kort på stikkontakten, og tænder igen, så er blæseren stille. Er det normalt ??
Jeg kan ikke se forskel på maskinen om den er slukket via remoten, eller om strømmen har været taget fra den, bortset fra det med blæseren.
Er der andre der har set det samme med deres ellers geniale HR738 ?
Mvh. Martin |
|
Hilsen KH
|
 |
franzhansi
Ny bruger
|
Posted: 12-November-2006 at 20:46 |
Han slukker på stikkontaken og tænder igen (ligesom jeg gør) for at få bæstets blæser til at tie...Hvis man ikke gør det, så glemmer maskinen at slukke for blæseren i standby med (hurtig opstart) = 15 sek....ellers kan man sætte den i alm. opstart = 40 sek...og så slukke blæseren i standby...
lrev wrote:
Hej !
lrev |
|
Hilsen KH
|
 |
corgi
Bruger
|
Posted: 12-November-2006 at 22:43 |
Jeg har en HR - 734 der slukker blæseren når den går på standby afbrudt på fjenbetjeningen , har jeres gjort det altid eller er det noget der er kommet senere
Mv Jens
|
 |
franzhansi
Ny bruger
|
Posted: 13-November-2006 at 07:49 |
Hele tiden 
corgi wrote:
Jeg har en HR - 734 der slukker blæseren når den går på standby afbrudt på fjenbetjeningen , har jeres gjort det altid eller er det noget der er kommet senere
Mv Jens |
|
Hilsen KH
|
 |
Ken_T
Guld medlem
|
Posted: 13-November-2006 at 10:36 |
Tror du ikke den slukker blæseren efter nogen tid feks nogle minutter i standby? Den lukker først blæser efter at temperaturen er gået ned, ikke? Har nu ikke lige en hr738. Men måske? Det er vist det normale.
Ken
|
 |
Martin Andersen
Junior bruger
|
Posted: 13-November-2006 at 20:07 |
Den slukker ikke selv når den er sat til hurtig opstart (som jeg havde sat den til)
Efter at have sat den til alm. opstart som Franzhansi foreslog, så slukker blæser når den sættes på standby Det er helt perfekt. Så må jeg se om det er et problem at den er 40 sec. om at starte op.
Tak for hjælpen...
Mvh. Martin
|
 |