recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Brugergrupper > Bruger til bruger
  New Posts New Posts RSS Feed - Nyt emfang
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Nyt emfang

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote furious jt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Nyt emfang
    Posted: 04-April-2020 at 15:38
Hej folkens

Vi er ved at få nyt loft i hele huset og den forbindelse vil vi skrotte vores alm emhætte og have et emfang istedet.

Jeg har googlet en masse, men kan ikke blive klog på, hvilket mærke man skal gå efter. Jeg har hørt flere steder fra at Thermex er at foretrække, men jeg kan ikke blive klog på hvorfor.

Jeg har kigget på Gerson Falmec da jeg kan få god pris på sådan en, men jeg kender ikke mærket.

Vores køkken alrum er ca 30m2

Jeg ved der er flere herinde der har bygget og renoveret hus og håber I kan øse ud af jeres viden omkring hvilket emfang jeg bør gå efter og om det skal være med ekstern motor.

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2020 at 15:48
Hvis du har plads på loftet, så køb en med ekstern motor, så man slipper for at høre på den.

Edited by Axlon - 04-April-2020 at 15:48
Mvh Jesper
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04-April-2020 at 15:51
Ekstern motor giver som regel også et langt større sugekraft.
Vi bruger som regel vores på laveste trin, hvor den giver rigeligt sug men lydløst
Mvh Jesper
Back to Top
furious jt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote furious jt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 07:43
tak for svar Axlon:)
Jeg vil kraftigt overveje ekstern motor
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Back to Top
KlausDM View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KlausDM Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 07:59
Husk, når du tænder for et kraftigt emfang, skal luften du suger ud, komme komme ind i rummet et andet sted. Ellers suger emfanget kun til det ikke kan lave mere undertryk i lokalet.

Kæmpe fejl i mange nybyggerier (der er lufttætte). Her virker et knaldgodt emfang som “lort”, indtil man lærer at åbne et vindue, eller har ventilation der putter ekstra luft ind i huset, når man tænder emfanget.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Back to Top
uhrskov View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote uhrskov Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 08:22
Hvad er forskellen på en emhætte og et emfang
?
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 09:46
Originally posted by uhrskov uhrskov wrote:

?
Navnet
Mvh Jesper
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 10:19
Kig på NOVY, et “usynligt” emfang monteret i loftet, hvor kun en rist er synlig. Kan også monteres i et højtsiddende overskab. Enkelt og effektiv og uden støj.
Back to Top
Guests View Drop Down
Gæst
Gæst
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Guests Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 10:45
Originally posted by Axlon Axlon wrote:

Originally posted by uhrskov uhrskov wrote:

?
Navnet

Eller og dog.... En vicevært fortalte mig, at forskellen er, hvor motoren sidder.
Emhette, når motoren sidder i selve emhetten
Emfang, når det er en fælles motor, for alle i boligblokken, og ingen motor i emhetten

Her blev jeg så forvirret, fordi i brugsforvildningen, til det, som skulle være et emfang i min lejlighed, så står der altså emhætte! LOL

Så forskellen er nok ens...
Back to Top
Axlon View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Axlon Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05-April-2020 at 15:09
Mvh Jesper
Back to Top
madsklit View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote madsklit Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-April-2020 at 02:15
Som der blir nævnt længere oppe i en kommentar, skal du huske at når man sætter et kraftigt enfang op, så skal der også være en lufttilførsel, ellers blir der undertryk, 
Har man et varmegenvindings anlæg laver Thermex og nok også andre en trigger til det så det begynder at tilføre samme mængde luft til huset som emfanget suger ud, 
Undertryk gør emfanget selvfølgelig ikke så godt kan suge madosen ud, men vis man bor i et område med høj Radon vil det også have den kedelige effekt at der blir suget Radon op, og niveauet vil blive rigtig højt i ens hjem, hvilket jo ikke er satans godt.
Back to Top
furious jt View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote furious jt Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06-April-2020 at 07:58
tak for svarene alle sammen. Guldkornene er noteret :)

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.