recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - TX-65GZ960E-Indstillinger
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

TX-65GZ960E-Indstillinger

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Bruger
Bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skalbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: TX-65GZ960E-Indstillinger
    Posted: 13-April-2020 at 10:23
Hej alle
Har lige købt dette Oled TV og er godt tilfreds med det.
Jeg vil jo gerne ha det bedste ud af det og vil derfor høre om der er nogen som har links eller anbefalinger til indstillinger af billed.
Jeg overvejer også en evt. pro kalibrering. Kan i anbefale nogen?
På forhånd tak og god Påske.Smile
Skalbjerg
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 10:27
der findes ikke mange der gør i dette

Men en som altid får god omtale

Han kører i hele danmark

Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 12:47
Som udgangspunkt er det en meget dårlig idé at benytte billede indstillinger fra andre tilsvarende TV. Det skyldes ikke mindst generelt ret store forskelle i hvid balancen, som er meget afgørende for den bedste billede kvalitet.

Så som hansie er inde på, så kontakt Thomas fra tv kalibrering.dk. Han gør et fremragende arbejde, og så bliver du samtidig undervejs med vidende om dit TV og om billede indstillinger. Thomas har kalibreret mine 5 seneste TV.

Stort tillykke med købet af et af de bedste TV på markedet,  hvad angår billede kvalitet.

Jeg har skrevet lidt om Thomas´s kalibrering af mit 65GZ2000 her:

Edited by Hother - 13-April-2020 at 12:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Ning View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ning Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 15:45
Det er vel en overdrivelse at kalde det en MEGET dårlig ide at bruge andres settings. 
Alt andet lige må det da være bedre end out of the box... 
Sådan en kalibrering koster vel et par tusinde? Det er immervæk mange penge at betale for sikkert marginale forbedringer.
Men har man penge nok er det da sikkert fint.. 
Ning
Back to Top
skalbjerg View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skalbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 16:09
Tusind tak for svarene.
Vil lige se tiden an mht. kalibrering
Skalbjerg
Back to Top
JeTex View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JeTex Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 16:52
Originally posted by Ning Ning wrote:

Det er vel en overdrivelse at kalde det en MEGET dårlig ide at bruge andres settings. 
Alt andet lige må det da være bedre end out of the box... 
Sådan en kalibrering koster vel et par tusinde? Det er immervæk mange penge at betale for sikkert marginale forbedringer.
Men har man penge nok er det da sikkert fint.. 
Out of the box kan være bedre end andres kalibrering, så det er ikke overdrivelse med meget dårlig ide. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Back to Top
jake51 View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jake51 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 17:07
Jeg ved fra familiemedlemmer at forudindstillingen Standard eller Movie er fint for de fleste
Men en god fladskærm skal da kalibreres

Edited by jake51 - 13-April-2020 at 17:10
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Back to Top
JakobSkaarup View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JakobSkaarup Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 17:08
du kan godt bruge folks indstillinger i forhold til at slå alle de såkaldte “billedforbedrings” kredsløb fra. Men alt hvad der hedder hvid balance og øvrige farve indstillinger giver ingen mening at kopiere
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13-April-2020 at 18:30
Originally posted by JakobSkaarup JakobSkaarup wrote:

du kan godt bruge folks indstillinger i forhold til at slå alle de såkaldte “billedforbedrings” kredsløb fra. Men alt hvad der hedder hvid balance og øvrige farve indstillinger giver ingen mening at kopiere
Og lige de indstillinger til fravalg er automatisk slået fra hvis man benytter "professional 1 og 2" på  trådstartes Panasonic GZ960. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
skalbjerg View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skalbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Maj-2020 at 17:41
Tak for alle svarerne.
Nu har jeg snart haft mit nye Panasonic TV i godt en måneds tid og må sige, at jeg er godt tilfreds med det.
Jeg bruger "professionel 1" for det meste og er stort set tilfreds med denne indstilling.
Har nu også set nogle  4k naturfilm mm på Youtube og det er virkelig flot.
Er der nogen som ved hvor man kan finde mere 4k materiale, evt til download?
Endnu en gang tak.
Skalbjerg
Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03-Maj-2020 at 17:49
Originally posted by skalbjerg skalbjerg wrote:

Tak for alle svarerne.
Nu har jeg snart haft mit nye Panasonic TV i godt en måneds tid og må sige, at jeg er godt tilfreds med det.
Jeg bruger "professionel 1" for det meste og er stort set tilfreds med denne indstilling.
Har nu også set nogle  4k naturfilm mm på Youtube og det er virkelig flot.
Er der nogen som ved hvor man kan finde mere 4k materiale, evt til download?
Endnu en gang tak.
det meste ligger til streaming så det bliver svært lovligt
Back to Top
skalbjerg View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skalbjerg Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11-Maj-2020 at 10:23
Hej alle igenSmile
Har lige et spørgsmål vedr. mit TX 65GZ960 oled tv.
Skal det være i "stand by" hele natten, så skærm vaskeren kan arbejde, eller er det ok, at slukke heltfor tv et, inden sengetid?

Skalbjerg
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.