recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Køb og salg > Jura
  New Posts New Posts RSS Feed - Hjælp til køb med bankoverførsel.
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Hjælp til køb med bankoverførsel.

Post Reply Post Reply Page  123 4>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjælp til køb med bankoverførsel.
    Posted: 16-Juli-2020 at 09:10
Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel?
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 09:17
snak med din bank.
Jeg er ret sikker på at der er forskellige fremgangsmåder i de enkelte banker, og hvad du står tilbage med i tilfælde af uheld.

Back to Top
kaizer View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaizer Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 09:22
Jeg har købt med bankoverførsel til udlandet en gang, og gør det ikke igen.

Det var bøvlet med IBAN, SWIFT og alle andre numre. Jeg skulle også bruge bankens adresse. Det lykkedes mig aldrig at lave overførslen selv og måtte lade banken gøre det. Gebyr: 100 kr. Lidt voldsomt når varen kostede 200 kr.
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 09:32
Tak for svarene. Er 99% sikker på den er god nok men det er en dyr vare så 100 kr går nok
Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 09:40
Det kan kun din bank svare på. Ring dog til dem, istedet for at stole på tilfældige brugere i et forum...
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 09:43
Gør jeg også om lidt de skal lige have åbent men tænkte der måske var en generel regel. 
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 10:24
"...så tror ikke der er noget galt...".  LOL LOL LOL

Hvor stort beløb er det, du er i færd med at smide væk? Wink

Bankoverførsel = bare ærgerligt Sonny Boy.

Edited by Flippo - 16-Juli-2020 at 10:26
Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 10:49
14k. Men har ikke betalt. Banken sagde også det samme. Er vi enige om, hvis jeg kan få ændret til enten at betale med kreditkort, PayPal eller CashOnDelivery så er jeg sikret? 
Back to Top
claus_jac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote claus_jac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 11:00
igen - spørg dog din bank! paypal kan du claime via paypal, men du er jo ikke garanteret noget som helst.
Back to Top
PerW View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PerW Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 11:06
For mig lyder dette som en scam og jeg ville holde fingerne langt væk. 

Du kan også bare give mig pengene :-)

Hvis du går ind på e-post.de, så er det Deutsche Post du kommer ind på, som har noget der svarer til eboks. Dette har intet med handel at gøre.

Back to Top
Hajsa View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hajsa Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 11:20
Originally posted by Bjur Bjur wrote:

Hej jeg har brug for noget hjælp. Jeg er ved at købe en projektor hos en privatperson i Tyskland. Han har sendt pakken med noget der hedder E-post hvor jeg får mulighed for at teste den et par dage inden han modtager pengene fra E-post hvor de sender med DHL. Jeg skal overføre pengene til E-post via bankoverførsel med IBAN, SWIFT code osv. På regningen står der Deutsche Post DHL group. Det ser meget professionelt ud, så tror ikke der er noget galt og har også fået sælgers adresse og telefonnummer. Mit spørgsmål er, hvordan står jeg hvis der bliver problemer og lad os sige pakken ikke kommer frem.
Har jeg så overhoved noget sikkerhedsnet med denne form for bankoverførsel?

Den må godt nok være billig hvis du gider og bøvle med at købe en projektor på den måde og hvis den er så billig, så hold fingrene væk fra den, der er stor chance for at du bliver snydt.

Back to Top
Bjur View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjur Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16-Juli-2020 at 11:48
Nu er 14k vs 22k også en ok besparelse, medmindre man har masser af penge. 
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.