recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Disney+ har dræbt mit tv
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Disney+ har dræbt mit tv

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Message
toomz0 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 21-November-2014
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote toomz0 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Disney+ har dræbt mit tv
    Posted: 21-September-2020 at 21:27
... eller er det omvendt Smile

Jeg sad og så The Mandalorian i 4K på mit Sony KD-65EX9005 tv via Disney+, da tvet pludselig slukkede og LED under tvet begyndte at blinke rød 4 gang.

Har haft kontakt til Sony support og genstartet 20 gange, fabriks nulstillet osv. Jeg er maks. kommet i gang med opsætningen af tvet, valg af sporg osv, inden tvet slukker og blink rød 4 gange igen. 

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 

Håber nogen kan hjælpe, det ville virkelig pine mig at smide tvet til skrot Cry


Edited by toomz0 - 21-September-2020 at 21:27
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 24-Oktober-2007
Location: Hillerød, DK
Status: Offline
Points: 6062
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-September-2020 at 21:59
Surt show, men kan ikke lige se hvad D+ har med det at gøre. Det er jo rent tilfælde at det skete, mens den app kørte.

Hvor gammel er TV'et og er der stadig reklamationsret eller ekstra garanti fra forhandler?
Hvis ikke, så håber jeg du har elektronikforsikring :)

Edited by Nagash - 21-September-2020 at 21:59
Back to Top
toomz0 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 21-November-2014
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote toomz0 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-September-2020 at 22:14
Mega surt show, tvet 3 år så ingen reklamation.

Slf. er det overhovedet ikke Disney+ skyld 🙂

Fandt dette på Sony community:
Third: staff from authorised service called and asked me if I am watching through internet and 4k too much. Are You kidding me. Why am I buying smart 4k tv if I am not able to watch through internet and 4k. I paid 3000 Eur for 2 years barely used 65 inch xe9005 and now they are telling me main board is grilled because I am watching movies through internet and 4k. I was going to laugh if this issue didn`t cost me 300 eur to be repaired. What a shame. really disappointed.

Ret skræmmende, det er nøjagtigt hvad der sket i mit tilfælde.

Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-September-2020 at 22:25
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Surt show, men kan ikke lige se hvad D+ har med det at gøre. Det er jo rent tilfælde at det skete, mens den app kørte.
 

LOLLOLLOL

Ironien gik da helt tabt hos dig...
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Joined: 04-Januar-2018
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-September-2020 at 22:26
Toomz.
Lad være med at blive véd med at tænde for et TV, som nødslukker. Der er en fejl på apparatet, og bliver man ved med at tænde, ødelægger man mere, end hvad det allerede fejler.
Back to Top
Deschain View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 25-August-2017
Location: San Junipero
Status: Offline
Points: 983
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Deschain Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21-September-2020 at 22:33

Back to Top
inside View Drop Down
Bruger
Bruger


Joined: 21-Februar-2005
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote inside Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2020 at 11:03
Back to Top
toomz0 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 21-November-2014
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote toomz0 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2020 at 11:10
Originally posted by inside inside wrote:

Man kan altid overveje om man kan købe et nyt PCB f.eks på ebay:


Ja, det er bestemt med i mine overvejelser Smile

Jeg ville bare gerne være sikker på, at det er mainboard der er i stykker (1.100 kr) og ikke "bare" LED Drive board (60 kr

Back to Top
bphhm View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 28-Marts-2006
Status: Offline
Points: 1145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bphhm Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2020 at 11:15
Vil da nok sige at 0,01 V bestemt er indenfor normal tolerance for f.eks. et multimeter. Men hvis spænding skulle være f.eks. 2 V så er selv 1,78 V jo lavt.

Du har ikke en forsikring der dækker "pludselig opstået skade"?

Det ville være oplagt her.


Back to Top
JørgenT View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Joined: 21-Marts-2004
Location: 9530, DK
Status: Offline
Points: 5340
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote JørgenT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2020 at 13:06
Originally posted by toomz0 toomz0 wrote:

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 
Hvad er det for en spænding, forsyning eller (måske noget 1,8V til processor) ?
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? 

EDIT: Har du link til servicemanual?


Edited by JørgenT - 22-September-2020 at 13:10
Mvh. JørgenT
Back to Top
Clemen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem


Joined: 05-Februar-2006
Status: Offline
Points: 606
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Clemen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2020 at 13:23
Hvilket multimeter aflæser du med, husk at tjekke usikkerheden på dette.
Vil mene at 0,1v er inden for grænsen for usikkerhed på de fleste billige multimeter.
Back to Top
toomz0 View Drop Down
Junior bruger
Junior bruger


Joined: 21-November-2014
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote toomz0 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-September-2020 at 13:42
Originally posted by JørgenT JørgenT wrote:

Originally posted by toomz0 toomz0 wrote:

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 
Hvad er det for en spænding, forsyning eller (måske noget 1,8V til processor) ?
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? 

EDIT: Har du link til servicemanual?

LED Blinking side 28 (jeg tjekker pin C464)
PCB oversigt side 52 (man kan bruge søge funktion til at finde C464)

Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464)

(pin CL1038 jeg kun 0.032V hvilket jo er alt for lidt) 


Edited by toomz0 - 22-September-2020 at 13:45
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.