recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Generelle emner > Film og udsendelser
  New Posts New Posts RSS Feed - Er det slut med danske UHD-udgivelser?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Er det slut med danske UHD-udgivelser?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jake51 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Er det slut med danske UHD-udgivelser?
    Posted: 29-September-2020 at 15:42
Der var ikke helt plads i overskriften...
Er det slut med danske UHD-udgivelser af nye film?
Jeg har ikke set planlagte udgivelser af nyere film i månedsvis 
Det vælter ud med UHD-films i USA

Edited by jake51 - 29-September-2020 at 15:46
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Back to Top
falle View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote falle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 15:51
Hvilke nye film tænker du på? Når jeg kigger på kommende danske udgivelser på Blu-ray, er der ikke rigtig noget som jeg tænker udkommer på 4K i USA. Nye film, som “berettiger” en 4K udgivelse har vel også være sparsomme her under Covid-19?

Og der er ellers godt gang i katalog titlerne? Bl.a. udkommer Back to the Future trilogien på 4K herhjemme i løbet af oktober.
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 15:56
 Hvor meget efterspørges fysiske medier i dag.? Næppe i noget videre omfang at det kan betale sig.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
Munch View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Munch Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 16:10
Film produktionen bremsede jo op pga Covid19, og er først lige begyndt igen. Så vel ikke så mange nye film endnu. 
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 16:32
Jeg har længe gået og ventet på "Greyhound". Skulle eftersigende været udkommet i september, men det løb er kørt.

Dernæst venter jeg på Topgun II, her ved man vist slet ikke noget omkring udgivelser.

Og jeg melder mig minsandten ikke ind i Netflix o.lign., for at se film der tidligere har været lovet UHD udgivelser af. Jeg synes i bund og grund at det er surt, at streaming tjenesterne løber med filmene. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
Hackerjac View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hackerjac Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 17:17
Originally posted by Hother Hother wrote:

Jeg har længe gået og ventet på "Greyhound". Skulle eftersigende været udkommet i september, men det løb er kørt.

Dernæst venter jeg på Topgun II, her ved man vist slet ikke noget omkring udgivelser.

Og jeg melder mig minsandten ikke ind i Netflix o.lign., for at se film der tidligere har været lovet UHD udgivelser af. Jeg synes i bund og grund at det er surt, at streaming tjenesterne løber med filmene. 

Nu behøver du så heller ikke melde dig ind i netflix for at se Greyhound, så vidt jeg husker købte Appel rettighederne til den LOL

Spøg til side, personligt kan jeg nemt følge dig, men jeg tror film selskaberne indhenter en hel del mere ved at sælge dem til streaming tjenesterne end bare udgive den på disk, og som det er lige pt kommer der jo ikke rigtigt nogle nye film i de biografer  i hele verdenen som virkelig kunne tjene bunker af penge til film selskaberne

Foruden det er jeg også sikker på at når der sælges til streaming er der en klausul på at de ikke må udgive dem på disk i et given tidsrum
Back to Top
Flippo View Drop Down
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Flippo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 18:32

2. juli 2021.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 18:53
Originally posted by Flippo Flippo wrote:

2. juli 2021.

Mange tak, det håber jeg holder. Søger jeg de steder der plejer seriøst at vide noget: "Release date unknown". 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
vclarke View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vclarke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29-September-2020 at 19:48
Nu skal Top Gun jo først en tur omkring bio, inden der overhovedet kan blive tale om en disk-udgivelse.
Back to Top
Rasmus Larsen View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rasmus Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-September-2020 at 10:46
Ja husk at den 2. juli 2021 er biografpremieren på Top Gun Maverick. Så går der i hvert fald yderligere 3 måneder før den kommer på skive i USA, og længere tid i Danmark.
Back to Top
Raskolnikov View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Raskolnikov Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-September-2020 at 11:21
Jeg har lige fået Full Metal Jacket på DK UHD BD, så helt slut er det da ikke. 
Back to Top
vclarke View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vclarke Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30-September-2020 at 20:00
Ikke nok med at det ser skidt ud med danske UHD, så har Nordisk film, jo også mere eller mindre syltet BD og udgiver mange titler kun på DVD.
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.