recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  New Posts New Posts RSS Feed - OLED og Burn In
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

OLED og Burn In

Post Reply Post Reply Page  123>
Author
Guld medlem
Guld medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote klander Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: OLED og Burn In
    Posted: 02-Oktober-2020 at 13:56
Hejsa 
Har kigget efter et nyt TV 
og har kig på LG CX 55" 
Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX.
Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd 
På forhånd tak 
Med Venlig Hilsen

Kurt

Back to Top
T-Duck View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote T-Duck Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 14:05
Originally posted by klander klander wrote:

Hejsa 
Har kigget efter et nyt TV 
og har kig på LG CX 55" 
Men er lidt "meget" nervøs for Burn In da jeg skal bruge tv'et nok 60/70% til PS4 og Xboks One X samt de konsoller når de en gang kommer lidt ned i pris, har set et par YouTube videoer hvor de viser burn in på nettop LG CX.
Så hvis der er problem vælger jeg nok et Sony eller LG led/lcd 
På forhånd tak 
Burn in er ikke så stort et problem. Men det kommer jo også an på hvor mange timer , og om alt lys er skruet op for tv'et. men jeg gamet i et års tid forza 7 på mit grundig oled som er lg 2017 display. jeg fik ikke burn in, og ser drtv næsten hver dag
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 15:02
lad være med at vælge oled når der skal spille meget.

Risikoen er stor ved statiske billeder.
Back to Top
Potter View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Potter Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 16:19
Originally posted by hansie hansie wrote:

EnigThumbs Up
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 16:20

Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...

Edited by Nagash - 02-Oktober-2020 at 16:21
Back to Top
Nagash View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Nagash Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 16:22
Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.
Back to Top
Hother View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Hother Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 17:02
Nu spiller jeg ikke, men jeg ville ikke have et roligt øjeblik, hvis der blev spillet på mit OLED.

Bevise det kan jeg ikke, men de af jer der kender mig ved, at det højst sandsynligt er korrekt.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 17:07
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Det er altid nemt at kaste om sig med påstande uden beviser...

Smut nu bare en tur i Elgiganten og se resterne af  udstillede oled tv hvor menu har stået for længe.

Vi behøver vel ikke den krig igen.     Alle ved at oled er følsomme for statiske billeder.

Og ja jeg har selv flere oled tv i huset 😉
Back to Top
klander View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote klander Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 17:17
Originally posted by Nagash Nagash wrote:

Det er stort set det eneste TV, der kan udnytte PS5 og Xbox Series X, når det kommer, så kan ikke se hvad du ellers skulle gøre? Eller må du vente til næste års modeller kommer, hvor alle producenter vel forhåbentlig er klar på de nye konsoller.

Ikke helt korrekt  
Sony XH90 og LG Nano 90 kan fint klare PS5 osv med HDMI 2,1
og har set nogle videoer på YT den ene med LG CX med bare 350 timer havde burn in, så der for mit ? er ikke i tvivl om at OLED har en bedre billede kvalitet. 
Med Venlig Hilsen

Kurt

Back to Top
klander View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote klander Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 17:19
Jeg takker for jeres svar jeg glemmer OLED 
Med Venlig Hilsen

Kurt

Back to Top
Shumway View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Shumway Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 17:35
Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in

Back to Top
hansie View Drop Down
Guld medlem
Guld medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote hansie Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02-Oktober-2020 at 18:25
Originally posted by Shumway Shumway wrote:

Jeg har konsol gamet på mit snart 3 år gamle C7 mange mange timer om ugen siden jeg købte det.
Har ikke skyggen af burn-in

Det kan du også sagtens.   Og netop din oplevelse gør at der forskellige meninger.

Andre får problemer bare de ser news et par timer hver dag. 

Heldigvis ser det ud til at de nyere oled er meget modstands dygtige over for burn-in.

Men selv her i 2020 frarådes det i bruger manualerne til oled tv.  
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.