recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
Forum Home Forum Home > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  New Posts New Posts RSS Feed - Kan Beovision 7-32 bruges til noget?
  FAQ FAQ  Forum Search   Register Register  Login Login

Kan Beovision 7-32 bruges til noget?

Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Super bruger
Super bruger

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kan Beovision 7-32 bruges til noget?
    Posted: 22-December-2020 at 22:12
Hej

En kollegas far har et Beovision 7-32 til at stå opmagasineret, men vil gerne bruge det, hvis det kan lade sig gøre. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen digital indgang på modellen, men kun scart.

Så hvis han skal se tv, skal han vel have en boks, eller? Tv'et er vist fra 2004.

Modellen er med soundbar og motorgulvstand.

Ville det være noget værd på dba? Jeg kan se de er til salg fra ca. kr. 500 og opefter.
/zemo/
Back to Top
Radiomanden View Drop Down
Platin medlem
Platin medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Radiomanden Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22-December-2020 at 22:56
 Ja for at kunne bruge der, så skal der tilsluttes en extern modtager som passer til den signaltype der ønskes modtaget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 00:11
Originally posted by zemo zemo wrote:

Så hvis han skal se tv, skal han vel have en boks, eller?

For år tilbage købte jeg en HDFury3 til mine forældres BeoVision 7-32, så de kunne anvende en Chromecast. Jeg kan nok ikke se, hvordan det skulle kunne være pengene værd i dag.

Er der i øvrigt ikke en DVI-indgang?
Back to Top
zemo View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:25
Tak for svar. Jeg har modtaget dette billede af bagsiden af tv'et.
Hvad er det for et stik under scartstikkene?

/zemo/
Back to Top
zemo View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:31
Her er endnu et fra den anden side. Der er et dvi-stik (to, faktisk. Jeg ved dog ikke hvad det der sidder i er til ...)

/zemo/
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:35
Pilen peger på VGA. Det hvide stik sidder i DVI.

Se side 33 i manualen:

Der er tale om en Biovision 7-32 mk3.

Edited by jensoest - 23-December-2020 at 10:35
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:44
I øvrigt lidt mistænksomt, at serienummeret er udstreget.
Back to Top
zemo View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:46
Originally posted by jensoest jensoest wrote:

I øvrigt lidt mistænksomt, at serienummeret er udstreget.
Det er mig der gjort det på billedet
/zemo/
Back to Top
zemo View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:51
... Og mange tak for at linke til manualen. Jeg kan ikke se hvor det dvi-stik kommer fra.
/zemo/
Back to Top
jensoest View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jensoest Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 10:53
Ja, det ser underligt nok ud til, at ledningen kommer inde fra selve tv'et.

Back to Top
zemo View Drop Down
Super bruger
Super bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote zemo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 12:03
Jeg har en idé om at bruge dvi-indgangen til en dvb-c-boks (for at udnytte at tv'et er HD-ready). Scart er jo ikke HD. Hvis jeg bruger et HDMI-til-DVI-kabel følger lyden vel ikke med? Eller hvordan kunne man orden det?
/zemo/
Back to Top
S.K View Drop Down
Bruger
Bruger

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote S.K Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23-December-2020 at 12:46
Hej.

Tvét har allerede indbygget en DVB-C tuner.
Det er den der er koblet i dvi stikket. (Den sidder inde i apparatet.)

Edited by S.K - 23-December-2020 at 12:46
Mvh. Søren
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.07
Copyright ©2001-2024 Web Wiz Ltd.